Straf.....

Mojo^PowaH

Rookie
10 mrt 2002
10
0
Amsterdam
wat voor boete/straf staat er als je gepakt wordt dat je bv op een yamaha R1 rijd (die van jou zelf is) als je een A beperkt rijbewijs hebt?
 
de boete zal wel meevallen

grootste probleem is dat je onverzekerd rond rijd , als je dan iemand omver rijd ben je de rest van je leven aan het betalen

shit.. was bertv weer eerder
 
Ik denk dat je voor moet komen.
Je rijdt onverzekerd rond.
Je rijbewijs is niet geldig dus ze rekenen een boete voor geen rijbewijs hebben.
Ik wil het liever niet mee maken.
Het zal vast wat aardig eurotjes kosten
 
Erm, dit staat toch ook allemaal in dat http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=4784 (andere topic?) :?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kortom vraag is niet relevant, want niemand wil dat meemaken: kans om een ongeluk (met derden) te krijgen terwijl je onverzekerd bent.
 
Je kan tot de rest van je leven betalen als je iemand een rolstoel in rijdt. En dan komt van motorrijden niet veel meer terecht.....
 
jah, ik ben ook zo stom geweest om 1 jaar met een te zware motor te rijden...

Dat was een Diversion 600 en geen R1, maar het resultaat is natuurlijk hetzelfde...

Gewoon dom...
 
Laatst bewerkt:
Je kan tot de rest van je leven betalen als je iemand een rolstoel in rijdt. En dan komt van motorrijden niet veel meer terecht.....
...en van een huis kopen, en van op vakantie gaan, en van leuke dingen doen, en van slapen...
Kortom gewoon |( als je het doet!
 
Om precies te zijn, krijg je een bekeuring voor het rijden zonder rijbewijs. Dit is feitcode K055. Het bedrag krijg je dan niet meteen te horen, maar moet worden bepaald door de Ovj. Dit zal minimaal 500 gulden zijn denk ik. Das dus zo'n 225€. Deze overtreding is ongeveer te vergelijken met iemand die vrachtwagen rijdt, terwijl ie alleen een autorijbewijs heeft. Kortom, dit is dus niet echt aan te raden. Los van de boete die je dus krijgt als je gepakt wordt, is het risico dat je een ongeluk bouwt en dan de schade moet dokken veel te groot. Dan mag je namelijk direct naar de rechter en die zal zeer zeker niet mild zijn in zijn uitspraak. Conclusie, alleen met een geldig rijbewijs voor de JUISTE CATERGORIE rijden.

Één en ander staat in artikel 107 van de WvW '94. Verder kan je ook het Regelement rijbewijzen erop nakijken.
 
Om precies te zijn, krijg je een bekeuring voor het rijden zonder rijbewijs. Dit is feitcode K055. Het bedrag krijg je dan niet meteen te horen, maar moet worden bepaald door de Ovj. Dit zal minimaal 500 gulden zijn denk ik. Das dus zo'n 225€. Deze overtreding is ongeveer te vergelijken met iemand die vrachtwagen rijdt, terwijl ie alleen een autorijbewijs heeft. Kortom, dit is dus niet echt aan te raden. Los van de boete die je dus krijgt als je gepakt wordt, is het risico dat je een ongeluk bouwt en dan de schade moet dokken veel te groot. Dan mag je namelijk direct naar de rechter en die zal zeer zeker niet mild zijn in zijn uitspraak. Conclusie, alleen met een geldig rijbewijs voor de JUISTE CATERGORIE rijden.

Één en ander staat in artikel 107 van de WvW '94. Verder kan je ook het Regelement rijbewijzen erop nakijken.

In de boetebase van het openbaarministerie staat bij optie verkeer op de weg, motorfiets, eisen aan bestuurder, rijbewijs, verkeerde categorie een boete bedrag van 180 EUR.

Maar bedrag valt inderdaad in het niet bij eventuele andere ellende als je iemand invalide rijdt.
 
In de boetebase van het openbaarministerie staat bij optie verkeer op de weg, motorfiets, eisen aan bestuurder, rijbewijs, verkeerde categorie een boete bedrag van 180 EUR.

Maar bedrag valt inderdaad in het niet bij eventuele andere ellende als je iemand invalide rijdt.

Valt mee nog mee dan. Ik heb namelijk de ervaring dat een boete die wordt vastgesleld door de Ovj meestal boven de 500 gulden is. Ik weet wel dat wanneer de Ovj de boete vaststeld hij zich ook aan bepaalde tabellen en regels moet houden omtrend de maximum boete. (das dus zoals jij net zei blijkbaar 180€ in dit geval)
 
Terug
Bovenaan Onderaan