Straight out of Turkey. Rijden zonder helm!!!

Yellow Shark

MF veteraan
18 jul 2004
1.679
0
Apeldoorn
Ben gisteren terugkomen van turkije, was echt toppie. Lekker weer (graadje of 45, kan ook wel hoger zijn) Maar nu terzake. De motorrijders daar rijden allemaal (op een enkeling na) zonder helm. De eerste dag zag ik al een ongeluk. Een motorrijder was aangereden, en er lach dus een mooie rode plas bloed.

Ook nog iets. Er reed een R1 rond daar waarvan de achterband helemaal versleten was (zag dus al het staal zitten) en hij reed uiteraard zonder helm. Ik snap dat het allemaal warm is, maar zelf de voorbeeldfunctie daar (de politie) reed zonder helm. Dit terwijl er een boete opstaat om zonder helm te rijden, wel 20 hele euro's.

Wat een rare lui!
 
klopt, ik ben er ook geweest.
Heb er welgeteld 2 gezien met helm.

Ach...met die warmte, mogen ze het lekker zelf weten.
Ik doe er zelf niet aan mee
 
Het is de mentaliteit

- Als je voor een rood stoplicht stad en niet doorrijdt KUNNEN mensen je vermoorden (voorrang geschiedt op basis van de toetersignaal)
- Als je 60 rijdt waar je 50 mag zijn het niet meer de blumpers die kleven maar waarschijnlijk een hoop gescheld en gebaar als ze je voorbij gaan
- motorrijden met een helm op? Ik heb nog een nooit een automobilist gezien die zijn gordels omdeed dus laat staan een motorfietser die een helm op zou doen.
- en motorfiets of auto het maakt niet uit, met beiden kun je 4 personen tegelijkertijd vervoeren.

:} :} :} :+
 
Ach in dat land kijkt de regering toch niet op een mensenleventje meer of minder...... :X

En ze gaan er daar van uit dat al die lastpakken vanzelf wel aan hun einde komen, of ze gaan naar west-europa om daar de boel te verzieken.
 
Het is de mentaliteit

- Als je voor een rood stoplicht stad en niet doorrijdt KUNNEN mensen je vermoorden (voorrang geschiedt op basis van de toetersignaal)
- Als je 60 rijdt waar je 50 mag zijn het niet meer de blumpers die kleven maar waarschijnlijk een hoop gescheld en gebaar als ze je voorbij gaan
- motorrijden met een helm op? Ik heb nog een nooit een automobilist gezien die zijn gordels omdeed dus laat staan een motorfietser die een helm op zou doen.
- en motorfiets of auto het maakt niet uit, met beiden kun je 4 personen tegelijkertijd vervoeren.

:} :} :} :+

Tja je hebt nog maar een deel opgenoemd he :X

Maar goed met +45 graden snap ik gerust dat je niet snel een pak aantrekt, maar een helm zou toch wel een must moeten zijn. En 1 ding weet ik wel zeker en dat is ik daar niet (snel) op motor ga rijden ;)
 
Ach in dat land kijkt de regering toch niet op een mensenleventje meer of minder...... :X

En ze gaan er daar van uit dat al die lastpakken vanzelf wel aan hun einde komen, of ze gaan naar west-europa om daar de boel te verzieken.

1...2...3...4...5 posts heeft het geduurt totdat iemand weer een semi racistische opmerking maakte |(
 
Ik zag vanavond in Woerden ook 2 mensen op een blauwe R1 of R6 rijden zonder helm. Keek er wel van op, maar zal wel stoer geweest zijn om langs een terrasje te rijden.. Verder natuurlijk ook in t-shirt en spijkerbroek.
 
jongens, bovenstaande heb je in veel meer landen!!
Is volgens mij totaal geen nieuws......
Laat ze lekker
 
ga regelmatig op vakantie naar turkije en rij ieder jaar daar motor,.. zolang je in de stad rijd maakt het niet uit of je wel of geen helm op hebt. Maar als je buiten de stad komt ben je verplicht om daar een helm te dragen (ben een keer aangehouden door een superaardige motoragent die me dat uitlegde.)en als je je voor de rest aanpast aan het verkeer en super defensief rijdt kan er bijna niets fout gaan.

Het is bijna het zelfde als rijden in den haag in de schilderswijk. :+
 
jongens, bovenstaande heb je in veel meer landen!!
Is volgens mij totaal geen nieuws......
Laat ze lekker
:^

Er zijn ws. veel meer mensen die zonder pak/helm rijden dan met. Dat wij hier in NL nou toevallig de wijsneus uit moeten gaan hangen is prima. Maar met onze paar 100.000 motorrijders hier, zijn WIJ de uitzondering. Niet zij.
 
Zat vd week naar de Bende van Wim (3 bekende Belgen die een motor tocht door Europa maken) te kijken en zag dat ze in Zwitserland (het was errug warm) ook zonder jas rond reden....

Doet zeer als je valt, maar zag er wel heel lekker relaxed uit *D

Denk ook dat er een moment komt dat het wellicht veiliger is om het hoofd en lichaam koel te houden dan netjes in het pak te zitten en overhit te raken... net als de Airco in de auto bewezen veiliger is :)
 
Zat vd week naar de Bende van Wim (3 bekende Belgen die een motor tocht door Europa maken) te kijken en zag dat ze in Zwitserland (het was errug warm) ook zonder jas rond reden....

Doet zeer als je valt, maar zag er wel heel lekker relaxed uit *D

Denk ook dat er een moment komt dat het wellicht veiliger is om het hoofd en lichaam koel te houden dan netjes in het pak te zitten en overhit te raken... net als de Airco in de auto bewezen veiliger is :)

zit wel wat in,.. je wilt daar in turkiestan echt niet in vol leer gaan rijden met 50 graden met een gesloten helm op je kop,.. :X
 
Wat helemaal opvalt in turkye is dat ze naast geen Helm dragen, er ook geen hoofddoek dragen... Dat mag er geeneens. Mogen ze hier ook weleens toepassen :+
 
Wat helemaal opvalt in turkye is dat ze naast geen Helm dragen, er ook geen hoofddoek dragen... Dat mag er geeneens. Mogen ze hier ook weleens toepassen :+

:^

En dan gelijk wat van die turkse dames importeren :9~ ,.. en niet van het slag wat hier al zit ;)
 
>Ik zag vanavond in Woerden ook 2 mensen op een blauwe R1 of R6 rijden
>zonder helm. Keek er wel van op, maar zal wel stoer geweest zijn om
>langs een terrasje te rijden.. Verder natuurlijk ook in t-shirt en
>spijkerbroek.

Joo!

Geloof het of niet, ik zag 'm ook op een blauwe fiets twee maal over de Westdam rijden in Woerden. Vol gas uiteraard. Zag er uit als iemand van 18 jaar.. hooguit 20.

Ps. Woon je in Woerden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan