Straightliners in Engeland 6/7 Oktober

NitroMax

MF veteraan
9 jun 2001
60.262
3.261
Net niet in het midden van het land
Aangezien er door de MKZ en het slechte weer weinig runs mogelijk waren dit seizoen ( Andy Hall: 16 in totaal ;( ), heeft hij met Howard Cartledge van Streetfighters Magazine geregeld dat de Straightliners in East Kirby dat weekend uitgebreid gaat worden. In principe alleen voor de officiele wedstrijden, maar vaak mag je in de \"Run what U brung\" zelf je motor klokken. Het belooft heel spectaculair te worden, de rijders worden ten minste 30 !!!! runs per persoon gegarandeerd.
East Kirby ligt 2 uur rijden van Harwich, dus vlakbij.
Ik ga zelf morgen op vakantie t/m de 21ste :Z, ik lees de reacties na de vakantie wel weer, misschien dat we wat kunnen afspreken en met een groepje gaan.
 
jij ook al weer hier ???
ga eerst maar eens de zwarte smurf uithangen jij
ik moet even kijken voor tijd ( en geld), maar dat hoor je nog wel
 
ja, hij heeft onder de zonnebank gelegen, kan je het je voorstellen ?
en nu gaat ie nog pleitos naar de zon , beetje :( zo maar dan met vrolijker gezicht :)
 
hehe...ik ben dan jarig, zou graag mee gaan, alleen is de visite daar niet echt blij mee denk ik. De vrouw in mijn leven trouwens ook nie. Alhoewel ik erg graag mee zou gaan.. :)

Veel plezier iig!
 
Leuk idee, maar nee.... Net als Unstable jarig in dat weekend.... (zaterdag) :(

Ook is meteen over de plons gaan waarschijnlijk niet zo slim, met zo kort m\'n rijbewijs....

Volgende keer?
 
Unstable en Grote Muis, allebei gefeliciteerd met jullie verjaardagen. Jammer dat het jullie belemmerd om mee te gaan naar East Kirkby. Ik heb Howard Carteledge, baas van Straatfighters Magazine net gesproken en het belooft een ongelovelijk evenement te worden. Weerbericht ziet er goed uit heb ik begrepen van Mustang Sally, die daar al zit na een Greedy Pigs rally vorig weekend ( hij is gewoon daar gebleven, lucky bastard ).
Ik vertrek vanmiddag die kant op met nog zo\'n 6 man, die allemaal hun dragsters in hun busjes hebben staan. Ikzelf ga met de pickup
k30rollbar.jpg

omdat het dashboard van de VMax niet klaar is, allemaal losse draadjes en geen controle wat er onder me gebeurt qua toeren, temp etc.
Helaas niet klaar, want Streetfighters wil een feature doen van mijn VMax ( net als Option Moto in Frankrijk ). Cool or what? :}
Maar ja, drukdrukdruk, zoals iedereen dat wel zo kent denk ik.
Ik laat jullie na het weekend wel weten ff hoe het was.

[edit]PS Ohoooh, mag dat eigenlijk wel, een foto van een auto op Motor Forum? Ook dat lees ik wel na het weekend ;) [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Ik kom net binnen man :) , laat me ff bijkomen!

Het was echt een waanzinnig evenement: geen toegangsprijs voor publiek, alles afhankelijk van het inschrijfgeld van de rijders ( daar bedoel ik niet mee dat het lekker goedkoop was, maar ik wil aangeven dat het puur om de sport gaat en niet om de poen ). Dat was zeer wel besteedt: Andy heeft in Nederland dit seizoen ( zoals hierboven ergens staat ) 16 runs gereden. Dat had hij bij de Straightliners al om 14.00 gedaan, waarbij hij ook nog eerst een tijdje heeft moeten wachten om te beginnen omdat de 3e rijder de timinglights aan het eind van de baan finaal aan flarden reed. 16 runs in 4 uur tijd en dat is op de helft van de eerste dag!!!!!! Eindelijk dus eens tijd om wat dingetjes qua schakelen en wegrijden te testen ipv maar zo snel mogelijk gaan omdat anders je tijd op is. Wel Zaterdag middag een andere band gehaald, degene die hij gekozen had ( een nieuw type Azzarro ) leek uit Teflon te bestaan: tirespin in alle versnellingen all the way down the track. Met maar 4 PSI in de band kon je het karkas nog niet induwen. Tijd daardoor; 11.7 . 2e hands band ( Metzeler raceband ): 9.7 !!!

In het hele weekend zijn er 451 runs gereden door de 40 deelnemeners en dat had veel meer kunnen zijn als het niet Zaterdag om 15.00 was gaan regenen. Regen hield op om 16.30 en om 16.45 werdt er alweer gereden. Nix omhoog blijven kijken of er nog meer kwam, droog= rijden!!!!!

Andy is uiteindelijk 2e geworden door electrische problemen ( die we nog niet opgelost hebben ). Shannigan Paula is doorgegaan de Top Class bike competitie in omdat hij onder de index reed in de Ultimate Street Bike!!!

Er reed werkelijk van alles: 1500 cc Turbo+NOS tot en met een grietje op een 830 cc Bandit \"600\" die echt iedereen eruit had gereden als ze een sterkere motorfiets had gehad.
Toen alle wedstrijden gereden waren is er nog een Anglo-Dutch competition gehouden: de 3 snelsten van beide landen tegen elkaar. Helaas 2-1 voor Engeland maar wat een enthousiastme langs de baan, schreeuwende en juichende mensen op een tijdstip waarbij in Nederland alle toeschouwers ( en de meeste deelnemers ) al op weg naar huis zijn.
We zullen volgend seizoen zeer zeker meerdere malen op de Engelse banen te vinden zijn: minder kosten om te rijden, veeeeel meer runs en ongelovelijk veel gezelliger. Een aanrader dus.

Wil je weten wat je motor doet op de 400 meter ( het hoeft niet hoor GuZ ;) ), houdt de agenda in de gaten en ga lekker in Engeland rijden.
 
Laatst bewerkt:
Het was echt een waanzinnig evenement: geen toegangsprijs voor publiek, alles afhankelijk van het inschrijfgeld van de rijders ( daar bedoel ik niet mee dat het lekker goedkoop was, maar ik wil aangeven dat het puur om de sport gaat en niet om de poen ).

Nu snap\'k het niemeer.. geen inkom betalen? Wel inkom betalen? Enkel de rijders startgeld betalen? ...?

Andy is uiteindelijk 2e geworden door electrische problemen ( die we nog niet opgelost hebben ). Shannigan Paula is doorgegaan de Top Class bike competitie in omdat hij onder de index reed in de Ultimate Street Bike!!!

Andy is de gozer waar jij bij bent ofwat?
Onder de index rijden? Jezes man.. leg het effe uit voor arme pooh :)

Er reed werkelijk van alles: 1500 cc Turbo+NOS tot en met een grietje op een 830 cc Bandit \"600\" die echt iedereen eruit had gereden als ze een sterkere motorfiets had gehad.
Toen alle wedstrijden gereden waren is er nog een Anglo-Dutch competition gehouden: de 3 snelsten van beide landen tegen elkaar. Helaas 2-1 voor Engeland maar wat een enthousiastme langs de baan, schreeuwende en juichende mensen op een tijdstip waarbij in Nederland alle toeschouwers ( en de meeste deelnemers ) al op weg naar huis zijn.
})
 
Pooh, voor de regelementen van de dragraces kun je beter op www.explosion.nl of http://www.straightliners.co.uk (www.straightliners.co.uk) kijken, dat is veel te uitgebreid om hier ff neer te zetten.

En inderdaad: geen inkom of parkeergeld voor de toeschouwers , alleen inschrijfgeld voor de rijders ( was iets van 100,- geloof ik ) om bv. de baanhuur en de afschrijving van de tijdswaarnemingapparatuur te betalen. Voor dat inschrijfgeld mocht je zo vaak rijden als je wilde en als er mogelijk was. Na elke run kreeg je een officiele uitdraai met reactietijd, 60 foot tijd, eindtijd- en snelheid.

Andy is degene die ik sponsor met banden, remmen en bv dingen zoals de verlenging van de achterbrug. Je kunt hem opzoeken op de Explosionsite of de Straightliners site. Ik ben bezig met de opzet van een site over het Z1 Dragrace team, ik zal je laten weten wanneer die draait.
 
Laatst bewerkt:
Pooh, voor de regelementen van de dragraces kun je beter op www.explosion.nl of http://www.straightliners.co.uk (www.straightliners.co.uk) kijken, dat is veel te uitgebreid om hier ff neer te zetten.
Je hoeft ze ook niet allemaal ineens te geven hoor.. gewoon beetje bij beetje :P

Snap het trouwens niet goed.. je wordt ingedeeld volgens tijd en bij welke tijd je hoort bepaald wat je allemaal aan je fiets mag knutselen?! Weird..

Noujah, morgen op werk nog eens fatsoenlijk lezen.. hopelijk is het niet te druk : :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan