Strak punt in ketting?

berryhtd

Die hard MF'er
15 apr 2008
344
0
Hoevelaken
Beste mf leden
Ik heb sinds vorig jaar een fz1-n uit 2008 en kocht hem met 9600 km op de klok, hij rijd echt super op 1 dingetje na.
Ik merk als ik constant een snelheid rijd en dan vooral in lagere toeren een beetje hobbelig/schuddend gevoel.
De ketting lijkt prima op spanning 4cm ongeveer.
Ketting was vrij droog toen ik hem aankocht maar ik smeer hem na elke wasbeurt/rit.
Als ik het wiel rustig ronddraai op de bok dan hoor ik af en toe zachtjes wat knikkende geluiden.
Mijn gevoel zegt strak punt door weinig rijden en slecht smeerwerk.
Iemand hier ervaring mee?
Of iemand dit ook meegemaakt?
 
Beste mf leden
Ik heb sinds vorig jaar een fz1-n uit 2008 en kocht hem met 9600 km op de klok, hij rijd echt super op 1 dingetje na.
Ik merk als ik constant een snelheid rijd en dan vooral in lagere toeren een beetje hobbelig/schuddend gevoel.
De ketting lijkt prima op spanning 4cm ongeveer.
Ketting was vrij droog toen ik hem aankocht maar ik smeer hem na elke wasbeurt/rit.
Als ik het wiel rustig ronddraai op de bok dan hoor ik af en toe zachtjes wat knikkende geluiden.
Mijn gevoel zegt strak punt door weinig rijden en slecht smeerwerk.
Iemand hier ervaring mee?
Of iemand dit ook meegemaakt?

Ja ervaring mee bij de bandit 600 van mn ex. Deed tijdens het rijden ook van Tzz tzz tzz heel zacht maar hoorbaar.. verder niks te zien aan de ketting, maar het gevoel was toch dat het ergens daar zat. Nog paar duizend mee gereden en toen randwielen en ketting vervangen, heee geluid weg...stilte..
Zijn nog niet knikkende geluiden echter.. das vaak een scheef tandwiel.
 
Laatst bewerkt:
hallo beste,heb je al eens nagekeken of je wiel mooi recht staat,als ene kant wa meer voorui sta of achteruit kan men ook een iets strakkere ketting krijgen als je het wiel rond draait ,dus zeker ies nakijken of de beide kanten op de zelfde afstand staan
 
Terug
Bovenaan Onderaan