Strakke koppelingkabel

votivebram

MF veteraan
9 jul 2011
1.848
3
Haarlem
sinds kort staat mijn koppeling helemaal strak. Zit geen speling meer in. De stelschroef staat ondertussen helemaal teruggedraaid. Dus de kabel kan niet meer losser dan dat hij nu staat. De koppeling slipt nog niet tijdens het rijden.

Wat kan het probleem zijn wat dit veroorzaakt?
 
alleen die van de hevel is teruggedraaid. Ik zal die andere ook nog even terugdraaien. Maar dan blijft het feit dat het natuurlijk vreemd is dat hij steeds strakker wordt. (ipv losser wat je zou denken als je slijtage hebt op de platen)
 
alleen die van de hevel is teruggedraaid. Ik zal die andere ook nog even terugdraaien. Maar dan blijft het feit dat het natuurlijk vreemd is dat hij steeds strakker wordt. (ipv losser wat je zou denken als je slijtage hebt op de platen)


Als het een koppeling met trekmechanisme in het deksel is niet , maar ik ken het r1 systeem niet ..dan moet je even wachten op een reactie van een R1 kenner ..
 
Ik heb juist het tegenovergestelde. Bij mij staat alles strak
Vreemd.

Je zou denken is dat je platen krom trekken waardoor het totale pakket dikker wordt.
d410714a3e2d949f3e8485c93063b409.png

Zou de hele meuk demonteren en controleren
 
\
Vreemd.

Je zou denken is dat je platen krom trekken waardoor het totale pakket dikker wordt.
[afbeelding]
Zou de hele meuk demonteren en controleren\



Kul` waarom zou dat ? onzin ...
Goeie onderbouwing ook. :t

Of kan jij ook uitleggen waarom de kabel strakker komt te staan?
Zet de buitenkabel uit of krimpt de binnenkabel volgens jou?
 
Goeie onderbouwing ook. :t

Of kan jij ook uitleggen waarom de kabel strakker komt te staan?
Zet de buitenkabel uit of krimpt de binnenkabel volgens jou?


Ik ga hier geen cursus techniek voor beginners geven, want uit je laatste vragen blijkt dat je er de ballen van snapt. Het hoe en waarom` daar verdiep je jezelf maar even lekker in als je dat wil weten . ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan