Strakke motorbroek

Karakuri

Rookie
6 mrt 2009
9
0
Hallo ik ben van plan om een 'Alpinestars Track' motorbroek te kopen. Nu ben ik naar een goedthart motoren geweest en heb daar deze broek gepast, echter twijfel ik nu tussen de maat.

maat 48:
zit volgens de verkoper mooi en raad mij die aan.

naar mijn mening zit deze erg strak rond mijn middel(buikje) en dit is staand dan heb ik het nog niet over wanneer ik ging proefzitten... erg oncomfortabel:S
Verder zit hij ook strak rond de knieen gaat beetje pijn doen na een tijdje (schuren).
Als laatst zit de broek ook strak bij mijn bovenbenen en het kruis zit alleen bij het zitten op de motor niet tegen die van mij aan. Dit is volgens de verkoper expres gedaan door alpinestars, omdat dan het maken van een kneedown makkelijker is :?

dan nu maat 50:
zit volgens de verkoper niet verkeerd, er kunnen geen stukken leer gepakt worden. op 2 plekken is een beetje te zien dat het wat losser is, maar niet te erg. Zit eigenlijk ook goed was het oordeel van de verkoper.

Mijn mening over deze maat: deze zat eigelijk veel lekkerder, vooral bij mijn middel. er is plek om (bij het inhouden van de adem) met de hand ff aan het zaakje te zitten ;)
en natuurlijk zat de rest ook minder strak dan maat 48 maar zeker niet te los.

Wat moet ik nu kiezen. ik ben bang dat ik erg last ga krijgen van mijn buik met maat 48.

alvast bedankt allemaal,
 
laat een broek opmaat maken , zit altijd beter dan die fabrieksmaten
kost misschien 50 euro meer
 
er is plek om (bij het inhouden van de adem) met de hand ff aan het zaakje te zitten ;)

Als je, tijdens het rijden, even "je zaakje" recht wilt kunnen leggen (en wie wil dat nou niet...), zou ik kiezen voor de grotere maat. :+
 
Hallo ik ben van plan om een 'Alpinestars Track' motorbroek te kopen. Nu ben ik naar een goedthart motoren geweest en heb daar deze broek gepast, echter twijfel ik nu tussen de maat.

maat 48:
zit volgens de verkoper mooi en raad mij die aan.

naar mijn mening zit deze erg strak rond mijn middel(buikje) en dit is staand dan heb ik het nog niet over wanneer ik ging proefzitten... erg oncomfortabel:S
Verder zit hij ook strak rond de knieen gaat beetje pijn doen na een tijdje (schuren).
Als laatst zit de broek ook strak bij mijn bovenbenen en het kruis zit alleen bij het zitten op de motor niet tegen die van mij aan. Dit is volgens de verkoper expres gedaan door alpinestars, omdat dan het maken van een kneedown makkelijker is :?

dan nu maat 50:
zit volgens de verkoper niet verkeerd, er kunnen geen stukken leer gepakt worden. op 2 plekken is een beetje te zien dat het wat losser is, maar niet te erg. Zit eigenlijk ook goed was het oordeel van de verkoper.

Mijn mening over deze maat: deze zat eigelijk veel lekkerder, vooral bij mijn middel. er is plek om (bij het inhouden van de adem) met de hand ff aan het zaakje te zitten ;)
en natuurlijk zat de rest ook minder strak dan maat 48 maar zeker niet te los.

Wat moet ik nu kiezen. ik ben bang dat ik erg last ga krijgen van mijn buik met maat 48.

alvast bedankt allemaal,

Gewoon lekker maat 50 nemen.
De broek rekt nog wel iets uit maar echt geen centimeters hoor.
Als 48 gewoon te strak zit zal dat niet echt veel veranderen.
Als maat 50 goed zit, en wat prettiger neem je toch maat 50.
 
hmmmmm, je hebt dus de keuze tussen een motorbroek die je langs alle kanten te strak zit en zelfs pijn doet, en een maatje dat je als gegoten zit...

It's a tough choice...

:+

Gewoon voor de best passende gaan uiteraard. Heb ooit zelf met een te kleine maat gereden; daar word je niet vrolijk van ;)
 
Ja in eerste instantie zou je kopen wat het prettigste zit, maar door alle verhalen dat je motorbroek bij aanschaf NIET prettig moet zitten, zit ik te twijfelen.
 
Ja in eerste instantie zou je kopen wat het prettigste zit, maar door alle verhalen dat je motorbroek bij aanschaf NIET prettig moet zitten, zit ik te twijfelen.

ja, een broek moet goed aansluiten en kan in het begin een beetje strak zitten, maar "erg oncomfortabel" en "pijn" zijn toch nog een stapje verder...
 
En hoelang houd jij t vol met dat pak aan? uurtje?;)
 
Laatst bewerkt:
Ja in eerste instantie zou je kopen wat het prettigste zit, maar door alle verhalen dat je motorbroek bij aanschaf NIET prettig moet zitten, zit ik te twijfelen.
Hij moet niet prettig zitten. Anders ga je te vaak met de motor en dat verhoogt de kans op ongelukken.

motorbroek is er voor bescherming van verwondingen ;)
 
maatje 48 of 50?
Nou dan wist ik het wel. Je wilt er toch goed uitzien?. Dus een beetje afzien mag wel. Het oog wil ook wat.
Ik heb trouwens maat 40 van mijn motorbroek, terwijl ik met mijn 110 kg toch wel een redelijke buik heb.
Maar er is altijd een overtreffende trap. ;)
Je rijdt zeker HD? ;)
 
Jullie maken het me wel moeilijk hoor:O

buikje valt opzich mee 1.80 m en 75 kg en ik rijd een R1.
 
Onzin allemaal :P Toen ik mijn Evo combi kocht zat ik voor m'n gevoel als een houten pop op m'n motor en zat allemaal erg strak, incl. rode knieeën. Maar na 3 dagen zat 'ie toch echt wel als gegoten 8-) Zit heerlijk. Leer pak moet gewoon flink strak zitten in het begin. Ben zelf 1.90 en weeg ongeveer 88kg, en heb ook een maat 50.

En hoelang houd jij t vol met dat pak aan? uurtje?;)
Rondje Nederland - Ardennen - Eifel - Nederland op één dag, á +900km :P
 
Laatst bewerkt:
Als die verkoper zo zeker is dat 48 juist is voor je dan moet je die maar nemen en dan na 5 dagen erin te zitten zweten hebben gaan terugdragen en zeggen dat hij toch wat te klein is ... harr die harr harr.

50 natuurlijk, als je beetje buikje hebt ga je altijd wat uitsparingen hebben, niet mee inzitten. Zolang je geen leer kan pakken is 't al veel
 
Terug
Bovenaan Onderaan