U begrijpt.Helemaal mee eens... 150 op de snelweg en ik zie alles, 100 en ik sukkel in slaap
Komt nog bij dat 60 net geen stationair is in een versnelling die dan niet zenuwachtig wordt... kutsnelheid
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
U begrijpt.Helemaal mee eens... 150 op de snelweg en ik zie alles, 100 en ik sukkel in slaap
Komt nog bij dat 60 net geen stationair is in een versnelling die dan niet zenuwachtig wordt... kutsnelheid
Ten negatieve denk ik dat het wel het geval is... Einde A44 > A4, nieuw viaduct sinds enige tijd. En toegegeven, zoals je kan verwachten ligt hij niet zo mooi als hij kunnen liggen (de helling gaat de verkeerde kant op, negatieve verkanting en flink ook) je mag er 120, kan er met 140 makkelijk overheen (veel harder ook prima) toch staat er aan adviesbord "90" met als resultaat dat 80 a 90% vol op de rem stampt zonder dat het nodig is met als resultaat... File!Wat ik bedoelde was, jij zegt dat het gevaarlijk is als lokalen harder door zo'n bocht gaan dan mensen die niet kunnen rijden. Maar waarom zou dat gevaarlijker zijn? Er zijn immers ook beroepchauffeurs die zo langzaam door die bocht gaan, dat was mijn vraag
Tsja, wat betreft het tweede gedeelte, bedenk wel dat je in een geoefende groep weggebruikers valt die weet dat je niet moet remmen in een scherpe bocht, dat je door de bocht heen moet kijken, en wat je vooral niet moet doen als het fout gaat.
Ik denk dat het merendeel van de (enkel) automobilisten al dat soort dingen niet weten (als je ziet hoe sommigen vol in de ankers een snelwegbocht in duiken met de auto), dan zouden die in zo'n geval met een adviesbord van 80 goed brokken kunnen maken.
Dus, laat dat bord lekker dat bord en jaag er doorheen zoals jij dat wilt en zoals wij dat allemaal doen, borden zullen weinig aan weggedrag veranderen, niet ten positieve en niet ten negatieve.
Als we nou 30 gaan rijden op 80 wegen wordt het nog veiliger
He heb ik ooit gedaan nadat ik mn rbw had.inderdaad vandaar mijn puntje leren uit de berm komen tijdens rijles. zodat mensen afleren om maar meteen een slinger aan het stuur te geven om aan de overkant op de boom te klappen
Mwah, gewoon meer bomen planten. Natuurlijke selectie is dat.
rij niet voor niet een allroad die 26 cm boven de grond staat oftewel die kan rustig met 140 over drempels heen op 60 weggetjes dat doe ik natuurlijk nooit
hoe meer drempels slaloms enz. hoe leuker het met de motor word. vooral als er bewoners langs de weg staan in 30 km zones even laten zien dat dat niet remt als je het met 60 makkelijk red
diekooi: Tjonge jonge......wat ben jij een ongelooflijke ouwehoer. Heb je nou echt niks zinnigs te melden. Hier zit toch werkelijk niemand op te wachten!!!
Automobilisten en andere weggebruikers moeten ervoor zorgen dat ze aan gelijk welke snelheid op hun eigen baanvak blijven.De meeste ongevallen gebeuren door idd door bestuurders en door een veel te hoge snelheid, waar je 80 Km/Pu mag wordt vaak overschreden door 20 a 40% te hoge snelheid.
Automobilisten moeten gewoon beter uit hun doppen kijken en normaal rijden.
Precies..
ik ben zo bang dat er een keer een SWOV persoon, met een chromosoompje minder, gaat roepen dat als we de max snelheid omlaag brengen naar 30 km/uur, en NOG minder ongelukken gebeuren!
Nog even, en je krijgt een boete voor foutparkeren!
ze mogen best bochten breder maken en bomen/paaltjes/lantaarnpalen weghalen langs de weg wat mij betreft hoor
Een mens is niet gemaakt voor een snelheid die harder is dan hij kan rennen.
Met 60 kun je net zo goed verongelukken als met 80 km/h.
Enige voordeel van die 60 zones is dat je ruim de tijd hebt om de omgeving te bekijken.
En dan zo wegdromen van de mooie omgeving dat je vergeet om op de weg te kijken.[afbeelding]