straks mogen we nog maar 60 op 80 wegen

Wat ik bedoelde was, jij zegt dat het gevaarlijk is als lokalen harder door zo'n bocht gaan dan mensen die niet kunnen rijden. Maar waarom zou dat gevaarlijker zijn? Er zijn immers ook beroepchauffeurs die zo langzaam door die bocht gaan, dat was mijn vraag ;)

Tsja, wat betreft het tweede gedeelte, bedenk wel dat je in een geoefende groep weggebruikers valt die weet dat je niet moet remmen in een scherpe bocht, dat je door de bocht heen moet kijken, en wat je vooral niet moet doen als het fout gaat.

Ik denk dat het merendeel van de (enkel) automobilisten al dat soort dingen niet weten (als je ziet hoe sommigen vol in de ankers een snelwegbocht in duiken met de auto), dan zouden die in zo'n geval met een adviesbord van 80 goed brokken kunnen maken.

Dus, laat dat bord lekker dat bord en jaag er doorheen zoals jij dat wilt en zoals wij dat allemaal doen, borden zullen weinig aan weggedrag veranderen, niet ten positieve en niet ten negatieve.
Ten negatieve denk ik dat het wel het geval is... Einde A44 > A4, nieuw viaduct sinds enige tijd. En toegegeven, zoals je kan verwachten ligt hij niet zo mooi als hij kunnen liggen (de helling gaat de verkeerde kant op, negatieve verkanting en flink ook) je mag er 120, kan er met 140 makkelijk overheen (veel harder ook prima) toch staat er aan adviesbord "90" met als resultaat dat 80 a 90% vol op de rem stampt zonder dat het nodig is met als resultaat... File!

En van de A4 > A5, bocht waar je zeker met 120 doorheen kan zonder je stuur vast te houden... 70. En dan verplicht, geen advies. Ga je dus netjes van de A4 af de bocht in kan je zo je pasje kwijt zijn, zonder dat je ook maar iets gevaarlijks doet.
(Daar stonden overigens eerst tig borden, 70, 90, 70, 90, ene met onderbord voor natwegdek de ander zonder. maar ze hebben het nu helaas gelijk getrokken en helemaal 70 gemaakt, tot halverwege het viaduct waar de bocht eigenlijk nog niet het scherpst is... waar hij dus " gevaarlijk " wordt mag je alweer 120.........)
 
Als we nou 30 gaan rijden op 80 wegen wordt het nog veiliger :+

Precies..

ik ben zo bang dat er een keer een SWOV persoon, met een chromosoompje minder, gaat roepen dat als we de max snelheid omlaag brengen naar 30 km/uur, en NOG minder ongelukken gebeuren!

Nog even, en je krijgt een boete voor foutparkeren!
 
Dan zal jij nog verbaasd opkijken over wat al die debielen op de weg wel niet voor elkaar kunnen krijgen.....
 
Wat kun je hier nu weer op zeggen.

Iedereen die een rijbewijs heeft wordt toch geacht alles goed in te kunnen schatten, kan die dit niet dan had die geen rijbewijs moeten krijgen.

Wat een flauwekul allemaal die 60 zones.

Oja hier liggen er ook een paar maar dat is wel in een bos... ik heb van horen zeggen dat dit gedaan is om zo subsidie te kunnen krijgen. (bij ons in het dorp dan)
 
Laatst bewerkt:
inderdaad vandaar mijn puntje leren uit de berm komen tijdens rijles. :Y zodat mensen afleren om maar meteen een slinger aan het stuur te geven om aan de overkant op de boom te klappen :X
He heb ik ooit gedaan nadat ik mn rbw had.
Met 120 erin gedoken en er weer uit. _O-
 
Hier hebben ze ook bij een hele hoop buitenwegen 60-zones gemaakt. Ook zo lekker handig dat de wegbelijning dan zo moet worden aangepast dat een geen middenscheinings-strepen meer zijn. Die hebben ze dus allemaal weggefreesd, met als gevolg dat er gevaarlijke groeven in de weg zijn ontstaan en een hoop losliggende steentjes op de weg.
Bochten waar je vroeger makkelijk met 80 doorheen kon zijn nu zo verkloot dat je wel langzaam móet rijden. En dan heb ik het nog niet over allerlei personen die denken dat ze midden op de weg moeten rijden omdat er geen middenscheiding meer is..
Zonde dat wegen waar je eigenlijk goed door kan rijden allemaal 60 zijn gemaakt. Beter leren ze de mensen beter autorijden zodat iedereen doorrijdt, zoals in Duitsland.
 
SPAMMMMMMMMMM!!!

0714a21e461c666ee4dca9351bfec91dc3BhbS5qcGc=.jpg
 
onze spamslet is op zijn teentjes getrapt en moest dat even wereldkundig maken :')
 
Vroeger moest echt rijden, tegenwoordig sukkel je in slaap door allerlei aangename gadgets in de auto.......tja, of zou het door teveel sex onder het autorijden veroorzaakt worden.... :+
 
rij niet voor niet een allroad die 26 cm boven de grond staat O-) oftewel die kan rustig met 140 over drempels heen op 60 weggetjes :X dat doe ik natuurlijk nooit :N

hoe meer drempels slaloms enz. hoe leuker het met de motor word. vooral als er bewoners langs de weg staan in 30 km zones _O- even laten zien dat dat niet remt als je het met 60 makkelijk red :Y



diekooi: Tjonge jonge......wat ben jij een ongelooflijke ouwehoer. Heb je nou echt niks zinnigs te melden. Hier zit toch werkelijk niemand op te wachten!!!
 
_O-






Voor de duidelijkheid (je vat forumlogica niet zo goed, schijnt): ik lach je uit, niet toe. Je zit nu gewoon aandacht te trekken, zou ik mee op houden, heet trolling.
 
Laatst bewerkt:
De meeste ongevallen gebeuren door idd door bestuurders en door een veel te hoge snelheid, waar je 80 Km/Pu mag wordt vaak overschreden door 20 a 40% te hoge snelheid.
Automobilisten moeten gewoon beter uit hun doppen kijken en normaal rijden.
Automobilisten en andere weggebruikers moeten ervoor zorgen dat ze aan gelijk welke snelheid op hun eigen baanvak blijven.
 
Precies..

ik ben zo bang dat er een keer een SWOV persoon, met een chromosoompje minder, gaat roepen dat als we de max snelheid omlaag brengen naar 30 km/uur, en NOG minder ongelukken gebeuren!

Nog even, en je krijgt een boete voor foutparkeren!
alleen bestaan er geen mensen met "een chromosoompje minder" 46 en 47 zijn de enige levensvatbare opties ;)
sorry, je bedoelt een vrouw met het syndroom van Turner, had ik even niet aan gedacht :P
 
Laatst bewerkt:
Een mens is niet gemaakt voor een snelheid die harder is dan hij kan rennen.
Met 60 kun je net zo goed verongelukken als met 80 km/h.
Enige voordeel van die 60 zones is dat je ruim de tijd hebt om de omgeving te bekijken.
En dan zo wegdromen van de mooie omgeving dat je vergeet om op de weg te kijken.
full
 
Een mens is niet gemaakt voor een snelheid die harder is dan hij kan rennen.
Met 60 kun je net zo goed verongelukken als met 80 km/h.
Enige voordeel van die 60 zones is dat je ruim de tijd hebt om de omgeving te bekijken.
En dan zo wegdromen van de mooie omgeving dat je vergeet om op de weg te kijken.[afbeelding]

:^

Daarom kun je beter in m/s denken dan in km/h.

Km/h zegt een mens niet zoveel en m/s wel, mag ik hopen.......
 
Terug
Bovenaan Onderaan