Daarom kun je beter in m/s denken dan in km/h.
Km/h zegt een mens niet zoveel en m/s wel, mag ik hopen.......
Medium/Small
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Daarom kun je beter in m/s denken dan in km/h.
Km/h zegt een mens niet zoveel en m/s wel, mag ik hopen.......
Medium/Small
Ach, technisch gezien is dat wel het veiligst, met 30km/u is het godsonmogelijk om dodelijk te verongelukken...
Hier hebben ze ook bij een hele hoop buitenwegen 60-zones gemaakt. Ook zo lekker handig dat de wegbelijning dan zo moet worden aangepast dat een geen middenscheinings-strepen meer zijn. Die hebben ze dus allemaal weggefreesd, met als gevolg dat er gevaarlijke groeven in de weg zijn ontstaan en een hoop losliggende steentjes op de weg.
Bochten waar je vroeger makkelijk met 80 doorheen kon zijn nu zo verkloot dat je wel langzaam móet rijden. En dan heb ik het nog niet over allerlei personen die denken dat ze midden op de weg moeten rijden omdat er geen middenscheiding meer is..
Zonde dat wegen waar je eigenlijk goed door kan rijden allemaal 60 zijn gemaakt. Beter leren ze de mensen beter autorijden zodat iedereen doorrijdt, zoals in Duitsland.
Daarom kun je beter in m/s denken dan in km/h.
Km/h zegt een mens niet zoveel en m/s wel, mag ik hopen.......
Vrachtwagen- en buschauffeurs zijn beroepschauffeurs. Ik ga er vanuit dat zij een bocht in kunnen schatten. Bovendien weet je dat je van dat soort voertuigen kunt verwachten dat ze wat langzamer door de bocht gaan. Terugkomend op die adviessnelheidsborden: in principe zijn die prima, maar nu staan ze veelal zover van de werkelijkheid af dat ze eigenlijk niets meer toevoegen. Ik heb ergens opgevangen (ik dacht op tv) dat die adviessnelheden zijn bedoeld normale auto's tijdens ideale weersomstandigheden. Dan zou ik dus zeggen gebruik ze dan ook op die manier en geef dus niet 50 km/u aan voor een bocht waar je makkelijk 110 km/u doorheen kan, terwijl de max snelheid slecht 80 km/u is. Zet in zo'n geval dan hooguit een waarschuwingsbord voor een 'scherpe' bocht neer.
Zowel met vier als 2 -wielerHet is toch de sport om die adviessnelheid *3 als bochtensnelheid aan te houden?
m/s is beter voor te stellen, een seconde visualiseren lukt nog wel maar een uur vergt te veel vooruit denken. Echter, door ervaring kunnen we km/u ook wel een beetje omzetten naar daadwerkelijk snelheid.
Daarom kun je beter in m/s denken dan in km/h.
Km/h zegt een mens niet zoveel en m/s wel, mag ik hopen.......
Als beroepschauffeur:
9 van de 10 keer zijn die adviessnelheidsborden de snelheid die ik met de truck kan doen in die bocht. Dus voor een auto totaal overbodig.