stralen, straalen , straaaaleennn !!

triaatje

MF veteraan
7 nov 2002
7.172
0
oosten des lands....
Jochem vertelde e.e.a. over meel stralen....Vraag me af of ie dat ding nou kon kopen. Kunnen we hem in dat geval van genoeg klandizie voorzien ?

We zijn inmiddels met zovelen dat het wellicht aardig zou zijn als we een soort van beurs zouden introduceren waarop we elkaar van dienst kunnen zijn met e.e.a. (nee, niet dat : ( )
...idee ?

tria
 
Jochem vertelde e.e.a. over meel stralen....Vraag me af of ie dat ding nou kon kopen. Kunnen we hem in dat geval van genoeg klandizie voorzien ?

We zijn inmiddels met zovelen dat het wellicht aardig zou zijn als we een soort van beurs zouden introduceren waarop we elkaar van dienst kunnen zijn met e.e.a. (nee, niet dat : ( )
...idee ?

tria

Hoi Tria, ga je weer, haha, was ik, nee is nog niet te koop, helaas :( . Ze hebben nog wat zakken meel liggen en blijven ze dat ding dus gebruiken.
Heb d'r nog wel effe naar staan kijken. Je moet dus zowel water als lucht aansluiting hebben. Als straks m'n 2cv blok in elkaar zit (leeg zonder mechanische toei) dan ga ik h'm weer eens stralen, ben benieuwd weer naar het resultaat. Keep u posted Maarten.

Groeten Ron
 
G@dsamme....

Maareh...kan ik e.e.a. dan niet gewoon bij jullie laten stralen ? Vraag s ff wat het kost....Moet toch te regelen zijn, niet ?

groets

Tria
 
Hoi Tria, ga je weer, haha, was ik, nee is nog niet te koop, helaas :( . Ze hebben nog wat zakken meel liggen en blijven ze dat ding dus gebruiken.
Heb d'r nog wel effe naar staan kijken. Je moet dus zowel water als lucht aansluiting hebben. Als straks m'n 2cv blok in elkaar zit (leeg zonder mechanische toei) dan ga ik h'm weer eens stralen, ben benieuwd weer naar het resultaat. Keep u posted Maarten.

Groeten Ron


Ik wilde al zeggen...weet van niks ;?

:+
 
G@dsamme....

Maareh...kan ik e.e.a. dan niet gewoon bij jullie laten stralen ? Vraag s ff wat het kost....Moet toch te regelen zijn, niet ?

groets

Tria
Ha ha hij is goed. maar uh ik kan het natuurlijk altijd vragen, ik weet wel dat wij heeeel erg duur zijn. Volgens mij iets van 75 Euro per uur. Als het nou niet lukt moeten we t.z.t. iets afspreken, tegen de tijd dat mijn 2cv blokkie klaar is kan ik misschien die van jou ook mee stralen.

Kijk wij zijn geen straal bedrijf maar een revisie bedrijf van krantenpersen e.d. dus dat schoonmaak spul is pure noodzaak en is dus niet iets wat we voor andere bedrijven, particulieren doen. Wel maak ik er af en toe gebruik van, want mijn broer werkt op de "schoonmaak" afdeling. Behalve dat meel stralen, dat moet ik zelf doen want daar heeft ie een hekel aan, wordt ie veel te nat van. :9
 
Als je het blok daar weer wie neu van krijgt, dan heb ik dat er wel voor over natuurlijk :9 En zo'n ding is niet erg groot, dus moet dat wel kunnen lukken, toch ? Denk dan dat het het tweede blokkie gaat worden, want de eerste hoop ik dan al wel klaar te hebben

Jochem, ik geef je ook overal de schuld van, he jongen :} Xcuses dan maar weer...

tria
 
Als je het blok daar weer wie neu van krijgt, dan heb ik dat er wel voor over natuurlijk :9 En zo'n ding is niet erg groot, dus moet dat wel kunnen lukken, toch ? Denk dan dat het het tweede blokkie gaat worden, want de eerste hoop ik dan al wel klaar te hebben

Jochem, ik geef je ook overal de schuld van, he jongen :} Xcuses dan maar weer...

tria

;)
 
Ging niet echt lekker vandaag, iets te lang niet gebruikt dus meel zat vastgekoekt in de ventielen. Dus denk eraan dit is dus gedaan met een voor 30% functionerend apparatus.

dus piccie 1 is voor
full
 
en als morgen de zon schijnt maak ik er nog 1 want hij is niet echt helder, toch alvast voor de ongeduldigen onder ons piccie 2 na
full
 
Zo en nu nog de restje aardappel meel verwijderen, wat een troep, was helemaal wit en tria weet dat ik geen wit haar heb. :)

En mijn box was ook zeiknat ondanks een waterdichte spuitoverall. :9
 
Lijkt sprekend op Den Bosch bij dag en Den Bosch bij nacht...kzie wel verbetering, maar als je gaat fotograferen in het donker...

Zo ben ik ook aan mijn vriendin gekomen....maar dan andersom (erst donker en daarna licht...) ;)

Maareh...ik heb juist een nieuw blokkie op de kop getikt via Doorjas (bij deze bedankt m'n beste, met tank, grabrail, knippers v/a en voorvork met goede bussen) en daar lijkt me dit uitstekend op van toepassing !

tria
 
Lijkt sprekend op Den Bosch bij dag en Den Bosch bij nacht...kzie wel verbetering, maar als je gaat fotograferen in het donker...

Zo ben ik ook aan mijn vriendin gekomen....maar dan andersom (erst donker en daarna licht...) ;)

Maareh...ik heb juist een nieuw blokkie op de kop getikt via Doorjas (bij deze bedankt m'n beste, met tank, grabrail, knippers v/a en voorvork met goede bussen) en daar lijkt me dit uitstekend op van toepassing !

tria
Beide foto's zijn bij half donker genomen, echter piccie 1 is met een toestel met zelfdenken flitser en piccie 2 is er 1 zonder flitser. :9
 
Laat m dan ook zelf denken ! Daar is ie blijkbaar beter in dan jij :) Maareh...je bent toch een ezel ? Nou...dan stoot je je waarschijnlijk niet nog een keer aan dezelfde steen (proefondervindelijk merk ik bij mezelf wel eens dat ik soms twee en in een enkel geval zelfs drie ezels ben. Deze laatste gevallen zijn ook onder de noemer 'OS' te scharen, zo in de trand van 'Heres, wat ben ik/jij toch een OS' en da's echt erg... *D Of redeneer ik nu iets te scherp :?

Maareh...even goede vrienden hoor (zal wel moeten, want anders geen geaardappelstraald blok voor mij....) O-)
 
oei dat ziet er goed uit Ron, kan je eens een picie maken van dat apparaat, kan ik ff kijken of ik er zelf wat op kan fabrieken.
 
IK EERST :( ! Stelletje slijmerts :r ! Ik heb toevallig een heel goede band met Ron, dus IK EERST :( (kwis nie da ik kwoad wer)

Maareh Ron...puik hoor ; ik heb zojuist dat blokkie van mij bekeken enneh...hij komt ervoor in aanmerking jongen.... :]

Ik hoor het wel als je tijd hebt en wat het evtw gaat kosten natuurlijk....

groets

Tria
 
Ziet er goed uit man..

Hoe werkt dat nou precies? Welke apparatuur gebruik je hiervoor?
 
Ziet er goed uit man..

Hoe werkt dat nou precies? Welke apparatuur gebruik je hiervoor?
Volgens mij is het gewoon een straal apparaat welke ook gebruikt kan worden om mee te zandstralen, echter zit er wel een extraatje op. Je sluit er ook water op aan, welke bij de nozzle toegevoegd wordt aan het straal proces. Het water is nodig om het meel bij elkaar te houden anders krijg je gewoon een grote stofwolk. Nozzle is wel apart want het water wordt op het einde inwendig toegevoegd.
 
Ben ik ook vooor!! Maareuh, m'n pa heeft een karcher hogedrukspuit (tja, hij heeft mij dan wel verwekt, maar nu geen flauwe grappen he...) Iemand ervaring mee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan