Street Bob zijspan

Nee heb het dan ook over het zijspanwiel. Voor de motor is die speedsterband prima.
Die is ook niet al te hoog en krijg je ongeveer dit resultaat:

Zijspanwiel met 185/45:
full


Totaalplaatje met 175/55R17 op achterwiel motor:
full
 
Bedankt voor de input JanFillemJansen - zal vermoedelijk een 195/45 band worden op zijspanwiel op 16" spaakwiel in plaats van 15" omdat een 2e hands 15" Harley spaakwiel zéér moeilijk te vinden is, en nieuw zéér duur (>1200EUR). Een 16" wiel daarentegen heb ik reeds gevonden!
 
Heerlijk, als je dat gewoon allemaal kunt bestellen (en betalen zonder derde of vierde hypotheek).
Gefeliciteerd, ben zeer benieuwd naar het resultaat.
 
Hij is klaar - ondertussen al kleine 1000km op de teller gezet en zijspan rijdt prima. :]
Echt het gevoel met een kart onderweg te zijn en ook bij 120km/h zeer stabiel. 8-)
Ben dan ook in de wolken met deze combi - en de kids vinden het uiteraard super! *O*

full
 
Ik kan me goed voorstellen dat je daar blij mee bent!
Wat een mooi stukje werk!

Veel plezier ermee!
 
Mooi dat black denim (Harleys voor matzwart). Is dat blok standaard zo? Ik vind de spaakwieltjes ook errug sjiek. Deed er toch een lager stuur op, maar dat is persoonlijk.
 
Bedankt voor de toffe comments - lager stuur is een optie maar ik bekijk het eerst nog even want stuurt echt wel vlotjes zo. Stuur momenteel kraakt wel bij putten in de weg en bij afdraaien - misschien eens beter vastzetten?

Voorwiel is eigenlijk een 17" achterwiel - band die erop licht is de bekende Bridgestone Potenza 175/55R17.
Achteraan hetzelfde wiel maar dan met een Continental VancoContact 185/60R17.
Zijspanwiel is 16" - band is Bridgestone Potenza 175/55R16.
 
Mooie zware voorband die er op ligt. Scoort ook goed in de ANWB zomerbandentest zie ik.

Super zijspancombinatie.
 
Bedankt voor de toffe comments - lager stuur is een optie maar ik bekijk het eerst nog even want stuurt echt wel vlotjes zo. Stuur momenteel kraakt wel bij putten in de weg en bij afdraaien - misschien eens beter vastzetten?

Voorwiel is eigenlijk een 17" achterwiel - band die erop licht is de bekende Bridgestone Potenza 175/55R17.
Achteraan hetzelfde wiel maar dan met een Continental VancoContact 185/60R17.
Zijspanwiel is 16" - band is Bridgestone Potenza 175/55R16.
dank , en weet je soms bij benadering de breedte inch maat van de voorvelg ? 3,5 - 4 , enz ???
 
Hey bert111 - de velg is 4,5 inch breed. De 175/55 band past hier perfect op volgens Ad van LBS. Ik denk dat Ad deze band zelfs al op 3 of 3,5 inch heeft geplaatst maar is dan wel héél nipt.

By the way: ik ben nog op zoek naar een goeie 'grab bar' waaraan de passagiers zich kunnen vasthouden tijdens instappen en tijdens het rijden. Iemand hier reeds iets zelf in elkaar gebakken of ergens op de kop getikt?
 
Als het recht mag zijn heeft Ikea heel mooie RVS grepen voor keukenkastjes in verschillende lengtes. Als het krom moet zijn zou ik het zelf maken van 8/ 10mm rond en zwart maken.

Mooi ding overigens, Een laag stuur zou ook mijn optie zijn, en de grote wielen doen het goed onder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan