Street Rider (merk)

Chef

MF veteraan
8 feb 2004
2.649
0
Eindhoven (Noord Brabant)
Op de motorbeurs werd mijn aandacht getrokken door de volgende motor:

full


Een (mini) chopper met de merknaam Street Rider. Ik had er nog nooit van gehoord, maar vond het een leuke motor om te zien en toen ik naar de prijs keek begreep ik er niets van. Een op 300 km na nieuwe motor voor €1.995,- Al gauw zag ik dat het om een 200cc gaat die niet meer dan 15pk uit die ene cilinder perst, en ik ben benieuwd wat voor scootah-geluid er uit komt :') maar ik blijf erbij dat het een hele leuke motor lijkt voor dit geld.

full


Waarom? De interesse werd gewekt voor mijn vriendin (amper 1,65 m en 50 kilo) die in de toekomst gaat lessen. Om te beginnen, het eerste jaar, is dit best een leuke startersmotor.

full


Maar nu! Ik heb eens gezocht, en kan geen enkel exemplaar vinden op marktplaats. De motor komt uit China en zou technisch door Honda geïnspireerd / ontwikkeld zijn (zo bleek op het kaartje). Hiervan krijg ik de negatieve kriebels, goedkope motor, koop je voor een appel en een ei, er gaat iets kapot, fabriek is dicht en je kan nergens aan onderdelen komen. Het blok komt me ook niet bekend voor uit een vergelijkbare motor (de Rebel die ik zelf gehad heb bijvoorbeeld, dat is een 2 cilnder 250, totaal ander blok).

full


Wie kent deze motor / heeft er van gehoord / heeft er ervaring mee? Het is ook lastig om te googlen omdat er diverse gelijknamige afbeeldingen, accessoires etc. zijn.
Wie weet wordt dit nog wel het grote kleine Street Rider topic :+
Bron foto's.
 
Laatst bewerkt:
das zo'n zelfbouwpakket. die moet je nadat je hem in elkaar hebt gezet nog laten keuren.
 
Wij hebben hier een chinees cross achtig ding gehad, nadat wij onze 2 honda tlr 200's verkocht hadden (trail-motor jaren 80) Dat blok was volgens mij aardig gekopieerd, kan zijn dat dit ook zo'n blok is. Pk's gewijs zou het kunnen.

Kwaliteit is het echter niet, dat crossgeval klopte voor geen meter (geometrie) en valt ook in 100 stukjes uiteen als je een keer platgaat. We hebben er al vanalles aan gehad maarja het is natuurlijk maar wat je verwacht voor dat geld.
 
Niet al te veel dus, vandaar mijn vraag ;)

En ook al een behoorlijke afschrijving, bij de dealer staan er met 300 km op de teller, gaat al meteen 20% af :o
 
Welke dealer :? Bij moto-world kosten ze nieuw €2500,- Enige verschil is dat er bij de 2e hands 3 maanden garantie op zit, en nieuw een jaar. Moto-world zeiden ook dat zij de importeur zijn. Ken het merk niet dus mij kan je alles wijs maken.

Edit: Ff op de website van van-helden gekeken, zeer geruststellend dat het knopje "klantenservice" het niet doet _O- :N
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan