Street triple doet niets meer na nieuwe spanningsregelaar

bart_g

MF'er
1 feb 2014
80
47
Wijk en Aalburg
Hallo,

ik heb een nieuwe spanningsregelaar geplaatst op mijn street triple uit 2007 en sindsdien doet hij helemaal niets meer. Als ik de sleutel omdraai dan geeft hij geen enkel teken van leven, de teller gaat niet aan en er gebeurt verder niets. Ik heb de hoofdzekering al vervangen en alle andere zekeringen ook nagekeken en getest. De accu is volgens de lader nog goed (is ook vrij nieuw, nog geen jaar oud, altijd aan druppellader). Het is ook niet de noodstopschakelaar.

Is er een mogelijkheid om aan de spanningsregelaar te meten? En zo ja, welke waardes moet ik dan meten? En waar zou ik anders naar kunnen kijken? Als ik er echt niet uit kom dan breng ik de motor wel naar een garage, maar ik heb het gevoel dat ik iets simpels over het hoofd zie...
 
Vandaag precies hetzelfde probleem na het vervangen van spanningsregelaar, echter bij mij slaat de hoofdzekering door om een voor mij onbekende reden... Ben benieuwd naar de reacties!
 
Als je de spanningsregelaar loskoppelt zou het weer moeten werken, als er verder niks aan de hand is tenminste.
Maar dat betwijfel ik, accu spanning moet je meten, ervan uitgaan dat ie wel goed is is niet voldoende.
Verder alle kabels vanaf de accu controleren op vastzitten en oxidatie en die hoofdzekering, zat die op het startrelais?
Bij veel motoren is dat wel de plek maar bij mijn SP1 zat er ook nog een "zwevende" op de accubak geklemd.
 
Het is een Electro Sport spanningsregelaar van MLM parts. Deze heb ik bewust gekocht, omdat deze van betere kwaliteit zou zijn.

De accupolen zijn schoon en de bedrading is netjes in orde. Geen oxidatie of rare dingen. Ik heb de accupolen ook schoongemaakt, maar dat maakt geen verschil. De hoofdzekering zit op het startrelais, ik kan geen andere zekering vinden.

De accu is volgens de acculader (ctek druppellader) met testfunctie goed.

Ik zal morgen de spanningsregelaar en de accu nog eens los maken en kijken wat hij dan doet. Als iemand nog andere tips heeft dan hoor ik dat graag.
 
Het is een Electro Sport spanningsregelaar van MLM parts. Deze heb ik bewust gekocht, omdat deze van betere kwaliteit zou zijn.

De accupolen zijn schoon en de bedrading is netjes in orde. Geen oxidatie of rare dingen. Ik heb de accupolen ook schoongemaakt, maar dat maakt geen verschil. De hoofdzekering zit op het startrelais, ik kan geen andere zekering vinden.

De accu is volgens de acculader (ctek druppellader) met testfunctie goed.

Ik zal morgen de spanningsregelaar en de accu nog eens los maken en kijken wat hij dan doet. Als iemand nog andere tips heeft dan hoor ik dat graag.

Naar de action fietsen en daar een multimeter kopen, zal niet topkwaliteit zijn maar je kunt in ieder geval een spanning meten.
Als er spanning is en er komt helemaal geen lampje tot leven en er is echt geen verborgen zekering kun je meten of je voor en achter de zekeringen spanning hebt, of misschien wat rommelen aan de stekker van het contactslot?
 
Je moet zien na te gaan tot waar je nog spanning meet. Gewoon rustig aan vanaf de accu naar het contactslot, dan van het contactslot af verdergaan. Op gegeven moment meet je geen spanning meer.
Als je spanning gaat meten zorg dat je elke keer dat je een component meet ook even naar de eigen massa van dat component kijkt, niet alleen via de massa van de accu meten, dus dubbel meten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan