Street triple: start niet. iemand tips?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchlincoln

MF'er
8 sep 2013
110
86
Hallo,

Een paar weken geleden een street triple gekocht van iemand. Deze heeft er weinig mee gereden, veel (binnen) stil gestaan, dus was de accu zo goed als leeg. Tijdens het ritje naar huis, tanken, en toen starttie ie niet; accu leeg.
Kan gebeuren, accu moest vervangen worden, dus enfin, starthuplje gevraagd en naar huis gereden.

Intussen enkele malen mee gereden, alles prima, so far so good.
Gisteren wil ik hem weer uitlaten, start hem, en staat netjes hoog stationair te draaien.

Na 10-15 seconden zakt het toerental, plop plop plop uit...
Starten, niet aankrijgen, accu bijna dood (heeft ook een week stil gestaan, en de accu was niet best...)

Starthulpje erbij, een enkele plof, maar nada.
Van ellende maar direct een nieuwe accu gehaald en er in gezet, uurtje onder de lader, maar niets. Wel ronddraaien, maar geen teken van leven verder.

Gisteravond laat nog even geprobeerd maar helaas, accu begon ook weer wat in te zakken hoorde ik aan het toerental, dus maar een nachtje laten staan.
Vannacht onder de lader laten gestaan, vanmorgen geprobeerd, maar niets...

Zojuist de zekeringen bekeken (wie verzint die locatie zeg...) maar alles is goed.

Het vervelende is dat ik de motor nog niet zo goed ken, dus ik weet nog niet welke geluidjes en gedragingen normaal zijn, en wat afwijkt, wat het storingzoeken flink bemoeilijkt...

info:
- Gisteren ook wat (ca 2-3 liter) "oude" benzine uit een jerrycan erbij gegooid (waar mijn dochter overigens al weken prima op rijdt, is van de boot van afgelopen zomer.)
- Accuspanning is prima; 13,8V
- Contact aan, blauwe ledjes boven op het display maken een "swing", olielampje gaat aan, en dan komt het oranje lampje erbij en gaat de brandstofpomp lopen, en stopt weer.
- Ik hoor iets onder de tank vandaan komen, dat is kennelijk de servo die in en uitschuift, wat het ook moge bedienen.
- Er zwabbert 1 (zeer gecorrodeerde) stekker los. Geen idee waar ie van is, zijn 2 pinnen, en ik zie geen contra van iets.
- Startmotor draait rond, maar er komt nul teken van leven uit de motor.

Vragen:

Ik heb gelezen dat de BDP sensor wel eens de geest wil geven. (iemand die zijn motor al tijden aan loopt ipv start, dan draait ie sneller rond en gaat het prima, bleek achteraf aan deze sensor te liggen.) Waar zit dat ding? :) Ik kan hem niet vinden...

Wat kan ik na meten, en waar?
Heeft er iemand wellicht een electrisch schema beschikbaar?

Zit er een klep in de tankaansluiting en kan ik de slang er zo af trekken, of loopt ie dan leeg? (wat een systeem zeg... Ik hoop dat ze dat tegenwoordig wat handiger doen...)


Thanks!!!
 
Nou: Anticlimax-alert....


Kennelijk heeft er een of andere shit in de "oude" benzine gezeten die ik er in gekieperd heb.
Bij de eerste jerrycan die ik in de vuurkorf heb geflikkerd zat inderdaad tijdens het gieten kleurverschil.

Vandaag de tank he-le-maal leeggegooid, en de tank meegenomen naar de pomp, 10 liter super er in, en aangesloten. Leiding naar de injectors heb ik leeg laten lopen zodat er verse benzine in zat.

Starten: plop plop pof plop plof

Remmenreiniger in de luchtinlaten gespoten om te voorkomen dat ie de accu na 30sec leeggezogen heeft. Starten: VROEMMMMM!!!!!!!!!
En blijven lopen!


God************* en nog veel meer...

Kennelijk die KUTbenzine! (neeeeejjjj, geen diesel getankt...) :)

Ikke zuinige ***hollander, effe 3 liter erbij gooien uit de boottank. 2 weken ellende.....



Het enige waar ik nou niet echt een verklaring voor heb, is dat de Honda Grom van dochterlief er kennelijk gewoon op loopt...


Nou, heeeeel erg blij met de uitkomst, minder met de aanloop er naartoe, en helemaal ontevree met de oorzaak ervan....
Gelukkig heb ik er zelf de ellende van gehad, hopelijk leert dat naar de toekomst...


Volgende week mooi weer jongens, lekker tuffen! Met een beetje mazzel heb ik dan zelf ook mijn nieuwe ride :) (zie ander topic..)


Allemaal ontzettend bedankt voor het meedenken, en ook het out of de box denken (anticlimax, sorry...)
 
Dat was het dus echt echt echt wel, helaas... (gelukkig, maar ook helaas....)

ja, deze is van de quickshifter die je er optioneel op kan zetten...
Wees maar blij dat dat het was want door je “niet gitzwarte bougie” had het je map airflow sensor kunnen zijn gezien de symptomen. Ook eventueel het niet sluiten van de injectoren maar daar waren ze waarschijnlijk niet zwart genoeg voor.

Ik sprak uit eigen ervaring trouwens, dus.
 
Nou: Anticlimax-alert....


Kennelijk heeft er een of andere shit in de "oude" benzine gezeten die ik er in gekieperd heb.
Bij de eerste jerrycan die ik in de vuurkorf heb geflikkerd zat inderdaad tijdens het gieten kleurverschil.

Vandaag de tank he-le-maal leeggegooid, en de tank meegenomen naar de pomp, 10 liter super er in, en aangesloten. Leiding naar de injectors heb ik leeg laten lopen zodat er verse benzine in zat.

Starten: plop plop pof plop plof

Remmenreiniger in de luchtinlaten gespoten om te voorkomen dat ie de accu na 30sec leeggezogen heeft. Starten: VROEMMMMM!!!!!!!!!
En blijven lopen!


God************* en nog veel meer...

Kennelijk die KUTbenzine! (neeeeejjjj, geen diesel getankt...) :)

Ikke zuinige ***hollander, effe 3 liter erbij gooien uit de boottank. 2 weken ellende.....



Het enige waar ik nou niet echt een verklaring voor heb, is dat de Honda Grom van dochterlief er kennelijk gewoon op loopt...


Nou, heeeeel erg blij met de uitkomst, minder met de aanloop er naartoe, en helemaal ontevree met de oorzaak ervan....
Gelukkig heb ik er zelf de ellende van gehad, hopelijk leert dat naar de toekomst...


Volgende week mooi weer jongens, lekker tuffen! Met een beetje mazzel heb ik dan zelf ook mijn nieuwe ride :) (zie ander topic..)


Allemaal ontzettend bedankt voor het meedenken, en ook het out of de box denken (anticlimax, sorry...)

Top :t man dat je het gevonden hebt en dat het gelukt is.
Maar goed dat anderen zich niks van lange tenen aan trekken en toch willen helpen8-)_O-
Have fun riding*O*
 
Top :t man dat je het gevonden hebt en dat het gelukt is.
Maar goed dat anderen zich niks van lange tenen aan trekken en toch willen helpen8-)_O-
Have fun riding*O*
yup.
Ze is vandaag lekker een stukje wezen tuffen. Stond op een gegeven moment weer stil na 25km rijden om onverklaarbare reden. Paar keer gestart en toen liep ie weer. Binnenkort maar eens samen een stuk rijden als mijn nieuwe tuut binnen is (met een rugzakje tools en remmenreiniger, en een volle tank super er in...)

Dat lange tenen valt wel mee, maar ik ben allergisch voor zulke opmerkingen. 2 weken kutten en dan plopt er iemand in en zegt dat het voorspelbaar was. Van die mensen die vanaf de zijlijn achteraf altijd het antwoord al wisten zeg maar. Brrrrr....
 
yup.
Ze is vandaag lekker een stukje wezen tuffen. Stond op een gegeven moment weer stil na 25km rijden om onverklaarbare reden. Paar keer gestart en toen liep ie weer. Binnenkort maar eens samen een stuk rijden als mijn nieuwe tuut binnen is (met een rugzakje tools en remmenreiniger, en een volle tank super er in...)

Dat lange tenen valt wel mee, maar ik ben allergisch voor zulke opmerkingen. 2 weken kutten en dan plopt er iemand in en zegt dat het voorspelbaar was. Van die mensen die vanaf de zijlijn achteraf altijd het antwoord al wisten zeg maar. Brrrrr....

Het is gefixed dat is het belangrijkste!:Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan