Street Triple topic 21 - Summer Delight

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn vorige motor remde voor geen meter dus daar altijd beide remmen vol gebruiken.
Heb mezelf betrapt dat ik op de street eigenlijk nooit de achterrem er bij neem :o
 
Houd je motor wel mooi in balans bij hard aanremmen. Anders duikt ie zo in de veren...
 
Was ook bij hard remmen dat ik er plots aan dacht ;)
Ben er sinds dit weekend op beginnen letten om er weer een gewoonte van te maken de achterrem er bij te nemen
 
Ik vind die achterrem alleen maar ellende. Het achterwiel rem ik wel met de motor. Als je hard moet remmen grote kans dat je achterwiel gaat slippen (nat wegdek)(doordat je voorrem het gewicht van het achterwiel haalt), nu heb ik ABS dus moet ik er geen probleem meer mee hebben, maar ik hou het bij alleen voor.
 
Ik vind die achterrem alleen maar ellende. Het achterwiel rem ik wel met de motor. Als je hard moet remmen grote kans dat je achterwiel gaat slippen (nat wegdek)(doordat je voorrem het gewicht van het achterwiel haalt), nu heb ik ABS dus moet ik er geen probleem meer mee hebben, maar ik hou het bij alleen voor.

Volgens mij is het ook niet de bedoeling dat je keihard remt met je achterrem, alleen een beetje meeremmen om de motor in balans te houden. Zeker met ABS geen probleem.
 
Volgens mij is het ook niet de bedoeling dat je keihard remt met je achterrem, alleen een beetje meeremmen om de motor in balans te houden. Zeker met ABS geen probleem.
Ja dat is ook zo. Voorheen remde ik met beide, zo ook geleerd, maar als je dan een noodstop moet maken dan pak je beide remmen hard. Dit toen ook besproken met motorinstructeurs(die mij geleerd hebben, in elke situatie, met beide te remmen), zeiden dat ik mijn achterrem ook niet moet gebruiken bij het remmen, alleen in bepaalde situaties :?. Sindsdien rem ik zelden met de achterrem. Als ik een noodstop moet maken vind ik het fijner om snel terug te schakelen, op de motor remmen en voorrem te gebruiken.
 
En gevonden :W.

Ik heb een heel vaag probleem met de street; zaterdag reed ik op een bocht af, remde ietsje harder met de achterrem als normaal met als resultaat een blokkerend achterwiel. Motor stopte er ook gelijk mee, kon hem nog wel in bewang houden en ben veilig gestopt. Nu remt de motor dus echt heel raar met de achterrem; elke keer als ik met beide remmen rem word de achterkant heel nerveus en begint ie van achteren ook te glijden. Ook hoor ik een vreemd schrapen wanneer ik een rechtse bocht neem, vooral als deze wat lang en flauw is.

Mijn setup is voor zover ik weet standaard voor een 2007 striple, dus de Nissin remmerij. Voordat ik bij mn dealer langs ga (garantie) wil ik toch even weten wat jullie visie is op dit probleem? Ligt het aan mezelf of is er technisch iets mis met mn motor?

Het is heel simpel:
Ben je een vrouw : Rem met voor én achterrem
Ben je een man: Rem met alleen de voorrem

Een vrouw kan 2 dingen tegelijk, in een noodsituatie kun je je beter 100% concentreren op de veel effectievere voorrem dan je concentratie te verdelen op beide.
Je motor duikt in je voorveren tijdens het remmen en je krijgt meer druk op je voorwiel en hebt weinig druk op je achterwiel waardoor je snel achter blokkeert.
Achterrem gebruikt je alleen bij het stapvoets manoeuvreren of op het circuit.
 
Het is heel simpel:
Ben je een vrouw : Rem met voor én achterrem
Ben je een man: Rem met alleen de voorrem

Een vrouw kan 2 dingen tegelijk, in een noodsituatie kun je je beter 100% concentreren op de veel effectievere voorrem dan je concentratie te verdelen op beide.
Je motor duikt in je voorveren tijdens het remmen en je krijgt meer druk op je voorwiel en hebt weinig druk op je achterwiel waardoor je snel achter blokkeert.
Achterrem gebruikt je alleen bij het stapvoets manoeuvreren of op het circuit.

Zoals je het zegt klinkt het alsof jouw mening een feit is. Best knap. ;)
 
Ik gebruik ze echt wel beide als ik er ff voor ga zitten zeg maar :}

Het is heel simpel:
Ben je een vrouw : Rem met voor én achterrem
Ben je een man: Rem met alleen de voorrem

Een vrouw kan 2 dingen tegelijk, in een noodsituatie kun je je beter 100% concentreren op de veel effectievere voorrem dan je concentratie te verdelen op beide.
Je motor duikt in je voorveren tijdens het remmen en je krijgt meer druk op je voorwiel en hebt weinig druk op je achterwiel waardoor je snel achter blokkeert.
Achterrem gebruikt je alleen bij het stapvoets manoeuvreren of op het circuit.
 
He hallo,

Ik rijdt nu een gsx r 750 en mijn vrouw vindt het een te sportieve motor qua zit houding. Ik ben nu aan het zoeken voor wat anders. Mijn oog is gevallen op een street triple r. Kan iemand me vertellen of deze motor een iets rechterop houding heeft t.o.v. mijn gsx r.

Wat ook meespeelt is dat ik vorig jaar een boete heb mogen aftikken van € 580,00 en ik een motor wil die iets sneller een beleving heeft van snelheid.
 
Laatst bewerkt:
He hallo,

Ik rijdt nu een gsx r 750 en mijn vrouw vindt het een te sportieve motor qua zit houding. Ik ben nu aan het zoeken voor wat anders. Mijn oog is gevallen op een street triple r. Kan iemand me vertellen of deze motor een iets rechterop houding heeft t.o.v. mijn gsx r.

Wat ook meespeelt is dat ik vorig jaar een boete heb mogen aftikken van € 580,00 en ik een motor wil die iets sneller een beleving heeft van snelheid.



:Y

Dat aftikken blijft _O- (misschien iets minder)
 
desperados schreef op 03 juli 2013 @ 17:42:
He hallo,

Ik rijdt nu een gsx r 750 en mijn vrouw vindt het een te sportieve motor qua zit houding. Ik ben nu aan het zoeken voor wat anders. Mijn oog is gevallen op een street triple r. Kan iemand me vertellen of deze motor een iets rechterop houding heeft t.o.v. mijn gsx r.

Wat ook meespeelt is dat ik vorig jaar een boete heb mogen aftikken van € 580,00 en ik een motor wil die iets sneller een beleving heeft van snelheid.

Het gaat allemaal vrij snel te hard :') ik had er vorig jaar ook eentje van iets meer dan jou prijs dus daar hoef je hem niet voor aan te schaffen ;) van die zouthouding kan ik je niets zeggen :N
 
Vraagje voor degenen die een Techspec (Snakeskin?) Tankgrip hebben:

Hebben jullie een set in de US besteld of zijn ze ook in Nederland te krijgen?
 
Laatst bewerkt:
Er vroeg een tijdje geleden iemand of er ook valbeugels voor de Street zijn.
Deze kwam ik in Neukirchen van SW-Motechtegen.
full
 
De Bodis demper(s) zijn in real life ook wel erg mooi hoor.
full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan