Street Triple Topic 22 - Liefde voor een trio, van cilinders

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat voor rubber hebben jullie onder de Tripple zitten. Die van mij naderen het einde van hun leven.

Ik zoek banden die geschikt zijn voor sportief rijgedrag zonder na 4000km kaal te zijn. Al probeer ik de regen te vermijden, ook dan moeten ze het nog goed doen :)

Een aantal jaar terug waren de Pilot Powers volgens velen de beste keus. Geen idee of dat nog steeds zo is?

Heb nog geen andere gehad onder m'n street, fijne bandjes inderdaad.
 
Wat voor rubber hebben jullie onder de Tripple zitten?
Pirelli Diablo Corsa Rosso, en dat is een heerlijke band (ik heb ze ook op de S1000RR gehad), maar levensduur is idd een puntje... Als niet door slijtage, danwel door de bedoelde werktemperatuur: de grote temperatuurschommelingen die ze doormaken tijdens gebruik maken dat ze voortijdig kunnen uitharden, waardoor het fijne er al vanaf is terwijl profieldiepte nog oké is.

Een aantal jaar terug waren de Pilot Powers volgens velen de beste keus. Geen idee of dat nog steeds zo is?
Michelin Pilot Power is een mooi compromis tussen sportieve en praktische eigenschappen. Voor op de openbare weg, en in de regen, een hele fijne band met een prima levensduur.
Eventueel zou je nog de Bridgestone S20 (Evo) kunnen overwegen. Ik ben geen fan van Bridgestone, maar dit is een erg goede sportieve allrounder, en voor mij destijds een aangename verrassing.
 
Laatst bewerkt:
Zo te zien hou ik het gewoon bij het bekende, de Michelin Pilot Power. Ga ik vanmiddag maar eens naar de banden boer.

Dank :}
 
Setje Angel GT kan ik je van harte aanbevelen!
Mijn eerste setje en ze zitten er nu ca. 1000 km onder en ik heb nog niks geks meegemaakt.
Grip en stuur gedrag bevallen mij tijdens het laagvliegen en woon-werk verkeer goed.

Ohja, ik vind het ook best mooie bandjes :9
 
Laatst bewerkt:
Pirelli GT, en voor strakker insturen (en tussen de oren meer grip) een PP3 voorband.
Geven voldoende grip om DIT te doen :Y
PP achter begin ik niet meer aan, puur om de korte levensduur. Iedere keer voor de vakantie moeten vervangen met nog redelijk profiel omdat je niet zeker weet of ze de hele vakantie halen.
 
Leuk filmpje, maar dat kan toch met andere banden toch ook wel? :P ;)

Zoekerig insturen viel mij op tijdens de eerste meters met de onlangs verworven Street, en heb dit opgelost door de fiets iets meer op z'n neus te zetten (veervoorspanning iets lager): geen spoortje aarzeling meer te voelen *O*

Wat je zegt over de PP achterband herken ik vooral van het circuit, dan kan-ie erg warm worden, en laat-ie het relatief snel afweten idd. Verder is het vooral een kwestie van rijstijl denk ik; ik zit met sportbanden altijd een beetje te twijfelen voorafgaand aan een lange(re) reis, want die dingen slijten gewoon sneller.

Pirelli Angel GT is fijn, maar een toerband imo. Voor de liefhebbers: review
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan