Streetblade SC57

Krizzy

Die hard MF'er
11 jan 2012
398
4
Dordrecht
Toch maar eens een topic openen om wat plaatjes het www in te sturen voor degene die het interssant vinden...

De basis is een 2004 Fireblade met een 2006 blok en kabelboom/ECU; het doel is een zo kort mogelijke en originele (OEM) look, scherp sturend met een laag gewicht. Overbodige rommel mag op MP ;-) Wat heb ik er inmiddels zo aan gedaan?

- Subframe in laten korten (14 cm totaal)
- Originele kontje ingekort en er een eenzitter van gemaakt (moet nog gespoten worden)
- Zadel (ook ingekort) ligt nu bij Tijgerleathers voor een nieuw huidje
- Akra demper ingekort (ca 18 cm?) -> Maakt nu met killer zo'n 95 dBa (net teveel - volgens de RDW dan tenminste ;-) )
- Spanningsregelaar, PCV, LiPo accu etc nu onder het zitje/in het kontje
- Contactslot vervangen door een schakelaar (via relais)
- MT03 koplampje: nu met (onzichtbare) steuntjes bezig, ik wil geen klemmen om de vorkpoten
- Motogadget Pro komt in de tankcover, waar normaal de HESD zit
- ABM superbike setje, nu is het wachten op een andere stuurschakelaar, zodat ik met de bedrading aan de gang kan (door het stuur)
- Kabelboom ingekort en overbodige bedrading verwijderd
- Achterzijde iets verhoogd (ca 7 mm aan de demper)
- En nog vast nog wel e.e.a...

Onderstaand wat foto's voor de beeldvorming


IMG_4310.JPG

Vergelijk tussen origineel en aangepast




Uitlaat is nu wel wat aan de lange kant...

IMG_4826.JPG

IMG_4708.JPG



IMG_5276.JPG

Koplampje pasmaken (staat in de primer - nauwelijks nog speling aan de achterzijde met het frame)



IMG_5277.JPG

Kontje in de primer



Pasmaken van de tankcover tbv de nieuwe tellerunit:

IMG_5291.JPG

IMG_5292.JPG

IMG_5299.JPG
 
Laatst bewerkt:
wow goed bezig!

edit: de foto's mogen wel een formaatje kleiner, ik zou dit topic niet graag openen op een tragere verbinding :X
 
Laatst bewerkt:
Supergave blade! V.w.b. de spanningsregelaar, ik had op mijn VFR (daar is het een bekend euvel) de regelaar aan de onderkant voorzien van een koperen plaatje met daartussen een klodder artic silver Zo koelt de SR niet alleen via de vinnen maar ook via het alu subframe/montagevlak en dat scheelt echt heel veel in de bedrijfszekerheid! Just my two cents.
 
Dank jullie

@sepp: was er al een beetje bang voor, van 't weekend eens uitvogelen of dat gemakkelijk gaat in één keer.

@mauzzie: mooi spul, dank voor de tip!

@vdM-Racing: de koplamp komt met 4 beugeltjes aan de kroonplaten vast te zitten, en deze worden aan de achterzijde van de koplamp gepopt (als het zover is, zal ik er een plaatje van schieten)
Verstellen van de reflector kan middels een stelschroef achterop die nog net breikbaar is.
 
Laatst bewerkt:
mooi project en goed bezig.
Met het kontje heb je ook erg netjes gedaan, maar hoe heb je dat gedaan? als je er toch iets tussenuit zaagt dan is het voorste deel toch veel breder dan het achterste deel, daar waar ze aan elkaar moeten komen?, hoe heb je het abs lassen gedaan?

Ik ga je volgen.

Groet Ron.
 
@Ronwindt gewoon op de goede plek doen :P
@Krizzy oke ben benieuwd, ziet er wel slick uit zo zonder oren aan de poten.
 
mooi project en goed bezig.
Met het kontje heb je ook erg netjes gedaan, maar hoe heb je dat gedaan? als je er toch iets tussenuit zaagt dan is het voorste deel toch veel breder dan het achterste deel, daar waar ze aan elkaar moeten komen?, hoe heb je het abs lassen gedaan?

Ik ga je volgen.

Groet Ron.

op de foto's kan je zien dat hij ook in dwarslengte uit het midden een stuk heeft verwijderd. :Y
 
Laatst bewerkt:
@Ron: Het abs lassen kan gewoon met een soldeerbout, lekker smeuïg papje van maken en zorgen dat 't niet gaat roken (dan wordt 't te heet en verbrand de boel) - ik raad je wel een goed masker aan. De binnenzijde heb ik versterkt met abs opgelost in MEK.
De overbrugging van breed naar smal heb ik gedaan door op strategische plekken de slijptol erin te zetten. (op de vlakke delen, niet de 'mooie' lijnen) Dan krijg je makkelijk naar elkaar toe te buigen stroken die je aan elkaar smelt of eerst vastzet met popnagels bv.

@sepp: scherp gezien; de ware reden daarachter is dat het nieuwe kontje van meerdere schade kuipdelen is gemaakt, en ik een linker en rechter helft aan elkaar heb gebakken.
 
Laatst bewerkt:
erg netjes gedaan.
Ik neem aan dat je dit wel vaker hebt gedaan, en dat je dus zeker weet dat er straks geen scheuren in je spuitwerk komen, dat zou zonde zijn.
 
We zullen zien of het heel blijft... heb 't een keer eerder gedaan, maar niet zo'n groot stuk. Maar wat je vaak hoort/leest zijn scheuren veroorzaakt door het gebruik van polyester en/of de verkeerde plamuur op abs. Dat wordt knetterhard, terwijl je geen spanningsverschillen wil hebben in een relatief flexibel onderdeel. Als alternatief kan ik altijd nog het deel volledig overtrekken met glasvezel/carbon/epoxy.
 
Vandaag de draden door het stuurtje getrokken en het aluminium voor de koplamp was binnen gekomen. Een beetje duwen, trekken, boren en tappen en de steuntjes zijn een feit. Zit muurvast zo, en past echt maar nét. De ogen aan het balhoofd voor het topkuip subframe liggen in het ronde archief, en de ring van het H4 lampje is verhuist, zodat de H4 dieper de koplamp in geschoven kon worden.

Morgen maar eens kijken of er nog een claxon tussen gefrot kan worden..

IMG_5314.JPG

IMG_5317.JPG

IMG_5318.JPG
 
Laatst bewerkt:
Wat voor stuurschakelaars heb je gebruikt?

(en een kleine tip, ook eerder genoemd, iets kleiner formaat foto's uploaden please. Laden duurt beetje lang)
 
Hoef je niet bang voor te zijn als je de juiste popnagels gebruikt.


Zit de koplamp in rubbers?
Zitten de popnagels alleen maar in het kunststof van de koplamp?
Worden er met deze fiets ook wel eens wheels gemaakt?
Waar zitten de stuuraanslagen?

We zullen zien Willem :W
 
Laatst bewerkt:
Afbeeldingen inmiddels zijn geschaald voor kortere laadtijden!

Ha Ron, goed dat je er zo kritisch naar kijkt!
De koplamp zit niet in rubbers, maar achter het kunststof zitten kleine metalen plaatjes, zodat de popnagels niet het kunststof invreten. Ik zal eens wat onbehouden wheely landingen gaan uitvoeren om de duurzaamheid te testen ;-)
De stuuraanslagen zijn een tijd geleden al verwijderd ten behoeve van een kortere draaicirkel voor Motogymkhana. De vork zelf raakt nu het frame en wordt opgevangen door een stukje vilt.

De linker stuurschakelaar is van Stage6 (brommerspul :o ), rechts is OEM.
 
Laatst bewerkt:
Zit de koplamp in rubbers?
Zitten de popnagels alleen maar in het kunststof van de koplamp?
Worden er met deze fiets ook wel eens wheels gemaakt?
Waar zitten de stuuraanslagen?

We zullen zien Willem :W
Als ze alleen in kunststof zitten dan voorzie ik wel problemen, dit kun je wel opvangen door iets langere popnagels en een carrosserie ring. De krachten worden dan beter over het kunststof verdeeld.
 
wow goed bezig!

edit: de foto's mogen wel een formaatje kleiner, ik zou dit topic niet graag openen op een tragere verbinding :X


Klopt ! , het is een zeer log gebeuren aan het worden .. :')
Kun je zien aan bezoekers aantal . :Y

(ook een beetje overkill aan pics :X ) :+ ..
 
Laatst bewerkt:
Update: tank staat in de baselak en zadeltje is binnen. Het wordt een druk weekend, maar dan komen we ook ergens!!!

IMG_5400.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan