Toch maar eens een topic openen om wat plaatjes het www in te sturen voor degene die het interssant vinden...
De basis is een 2004 Fireblade met een 2006 blok en kabelboom/ECU; het doel is een zo kort mogelijke en originele (OEM) look, scherp sturend met een laag gewicht. Overbodige rommel mag op MP ;-) Wat heb ik er inmiddels zo aan gedaan?
- Subframe in laten korten (14 cm totaal)
- Originele kontje ingekort en er een eenzitter van gemaakt (moet nog gespoten worden)
- Zadel (ook ingekort) ligt nu bij Tijgerleathers voor een nieuw huidje
- Akra demper ingekort (ca 18 cm?) -> Maakt nu met killer zo'n 95 dBa (net teveel - volgens de RDW dan tenminste ;-) )
- Spanningsregelaar, PCV, LiPo accu etc nu onder het zitje/in het kontje
- Contactslot vervangen door een schakelaar (via relais)
- MT03 koplampje: nu met (onzichtbare) steuntjes bezig, ik wil geen klemmen om de vorkpoten
- Motogadget Pro komt in de tankcover, waar normaal de HESD zit
- ABM superbike setje, nu is het wachten op een andere stuurschakelaar, zodat ik met de bedrading aan de gang kan (door het stuur)
- Kabelboom ingekort en overbodige bedrading verwijderd
- Achterzijde iets verhoogd (ca 7 mm aan de demper)
- En nog vast nog wel e.e.a...
Onderstaand wat foto's voor de beeldvorming
Vergelijk tussen origineel en aangepast
Uitlaat is nu wel wat aan de lange kant...
Koplampje pasmaken (staat in de primer - nauwelijks nog speling aan de achterzijde met het frame)
Kontje in de primer
Pasmaken van de tankcover tbv de nieuwe tellerunit:
De basis is een 2004 Fireblade met een 2006 blok en kabelboom/ECU; het doel is een zo kort mogelijke en originele (OEM) look, scherp sturend met een laag gewicht. Overbodige rommel mag op MP ;-) Wat heb ik er inmiddels zo aan gedaan?
- Subframe in laten korten (14 cm totaal)
- Originele kontje ingekort en er een eenzitter van gemaakt (moet nog gespoten worden)
- Zadel (ook ingekort) ligt nu bij Tijgerleathers voor een nieuw huidje
- Akra demper ingekort (ca 18 cm?) -> Maakt nu met killer zo'n 95 dBa (net teveel - volgens de RDW dan tenminste ;-) )
- Spanningsregelaar, PCV, LiPo accu etc nu onder het zitje/in het kontje
- Contactslot vervangen door een schakelaar (via relais)
- MT03 koplampje: nu met (onzichtbare) steuntjes bezig, ik wil geen klemmen om de vorkpoten
- Motogadget Pro komt in de tankcover, waar normaal de HESD zit
- ABM superbike setje, nu is het wachten op een andere stuurschakelaar, zodat ik met de bedrading aan de gang kan (door het stuur)
- Kabelboom ingekort en overbodige bedrading verwijderd
- Achterzijde iets verhoogd (ca 7 mm aan de demper)
- En nog vast nog wel e.e.a...
Onderstaand wat foto's voor de beeldvorming
Vergelijk tussen origineel en aangepast
Uitlaat is nu wel wat aan de lange kant...
Koplampje pasmaken (staat in de primer - nauwelijks nog speling aan de achterzijde met het frame)
Kontje in de primer
Pasmaken van de tankcover tbv de nieuwe tellerunit:
Laatst bewerkt: