Streetfighter Bouwers opgelet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kijk nog even naar je achterlicht /knipperlichten..
uit mijn hoofd moeten de knippers 24 of 25cm uit elkaar staan.. dat ga je niet redden wanneer ze geintegreerd zijn in je achterlicht..

op de RDW-site staat die maat ergens opgegeven..
Iets met spijker en recht op zn kop...
 
Als je je kentekenplaat anders monteert ben je al een heel eind van het gezeik af (onderweg wordt je dan niet lastig gevallen door oom).
Als je nu een bevestiging voor die plaat maakt met een uitstekend deel voor een mooie ronde reflector die net voorbij je achterband steekt hoeft je echt geen andere kont te monteren.
Die kont / zit is echt niet van invloed op de keuring. Wel de totale lengte van de fiets dus, maar er staat echt niet omschreven hoe dat er optisch uit moet zien. (heb ruime ervaring in bedrijfswagen keuringen, daar lossen we dit soort problemen ook altijd creatief op :P ).

Let ook even op het E merk in je koplamp glas, de claxon en andere futiliteiten als oranje knippers (als ze branden) bijvoorbeeld.
succes!

BTW als ze hem afkeuren bij de RDW zeggen ze je meteen waarop, dan moet je terug komen voor alleen die punten en dan heb je alsnog wat je wilde (je kenteken) dus geen paniek, rustig gaan slapen komt vast goed. (jammer van het gezeik dat dan wel :( ).
Even een kleine opmerking, de knipperlichten moeten knipperen (gezien bouwjaar van de motorfiets)...

Verder heb je gelijk. Kijk maar eens naar de moderne supersports met hele kleine kontjes, en gigantische spatborden om maar aan de eisen van plaatsing reflector/plaat en verlichting te voldoen.
 
1193_0_1_2_r%201100%20gs_Image%20credits%20-%20Laurent%20Hanser.jpg

kijk deze mooie motor eens, en dan vooral het achterspatbord ;) simpel plastic dingetje, steekt verder uit dan het wiel... is ook zo gedaan voor de wet.
 
als ik even in mag breken,

wil binnenkort voor streetfighters gaan kijken om aan te schaffen.
op welke punten moet ik opletten dat het aan de regels voldoet?

heb er zelf al een paar

-25cm onderlinge afstand knipperlichten (led/gloeilamp beide goed?)
-rode reflector achterop
-spatbord of kontje voorbij achterwiel
-1 of 2 spiegels (2 lijkt me?)
-kentekenplaat plaats en hoek goed
-e keur op uitlaat (voor duitsland) en achterlicht/koplamp
-voorspatbord (weet ik niet zeker?)
-blok moet overeenkomen met kentekenbewijs (dus niet frame x en motor ander merk of type of bouwjaar)
-cylinders en cylinderinhoud moet kloppen
-km teller verplicht


mocht iemand nog tips hebben, vul ze maar aan. dit ook om een lijst voor toekomstige bouwers te maken die (zo goed als) goedgekeurd rond willen rijden, of waar ze aan moeten werken bij aanhouding en invordering kentekenbewijs.
 
Ga op bovenstaande link maar eens een paar uur lezen, dan weet je precies wat er wel en niet mag, en kom je er vanzelf achter dat jouw eigen reactie bullshit is.

rustig rustig, niet zo agressief vriend....., tuurlijk zijn er regels, en dat red je echt niet met een paar uur lezen ;) er is altijd wel iets te vinden en heeft de agent gelijk, weet ik ook wel.

gaat mij er meer om, dat dan het merendeel van de motorfietsen, volgens de wet, ook gewoon opnieuw naar de rdw moet........ al haal je enkel de kentekenplaat houder van je fiets en steekt daardoor het achterwiel verder dan het frame ben je gewoon al in overtreding, en of dat terecht of on-terecht is, wel....... die discussie ga ik niet aan :N

thats all :W
 
als ik even in mag breken,

wil binnenkort voor streetfighters gaan kijken om aan te schaffen.
op welke punten moet ik opletten dat het aan de regels voldoet?

heb er zelf al een paar

-25cm onderlinge afstand knipperlichten (led/gloeilamp beide goed?)
-rode reflector achterop
-spatbord of kontje voorbij achterwiel
-1 of 2 spiegels (2 lijkt me?)
-kentekenplaat plaats en hoek goed
-e keur op uitlaat (voor duitsland) en achterlicht/koplamp
-voorspatbord (weet ik niet zeker?)
-blok moet overeenkomen met kentekenbewijs (dus niet frame x en motor ander merk of type of bouwjaar)
-cylinders en cylinderinhoud moet kloppen
-km teller verplicht


mocht iemand nog tips hebben, vul ze maar aan. dit ook om een lijst voor toekomstige bouwers te maken die (zo goed als) goedgekeurd rond willen rijden, of waar ze aan moeten werken bij aanhouding en invordering kentekenbewijs.
KM-teller moet verlicht zijn....Daarvoor zouden ze mij ook aan kunnen houden met m'n fiets-tellertje..
Voorspatbord weet ik ook niet zeker, heb 'r dus wel "iets" (dik ingekort origineel)overheen gedaan voor de zekerheid.

Weet niet van welk jaar deze fighter is.....Maar knippers zijn niet verplicht voor '97, zitten ze erop, moeten ze 't wel doen..
Ook is alleen een linker spiegel verplicht voor '97.

Kenteken-verlichting is ook een must (net als de reflector voor de RDW)
 
Het is een cbr 900rr van 1993.
Weet je zeker van die knipperlichten?
Ik heb aan de voorkant ook geen en daar zei de agent idd ook niks over.
Het is nu wachten op onderdelen en dan kunnenwe gaan bouwen.
 
Is je motor van voor december 1996 dan zijn knipperlichten niet eens verplicht volgens de RDW!
Dat scheelt dus alweer.........
 
Ik knipper meestal met m'n oog, en om iedereen in de war te maken links knipperen is rechts afslaan _O-

deden deze jongens ook denk ik (al ga ik niet zo snel op een motor als hun)
full
 
En waar baseer jij dat op...?

http://wetten.overheid.nl/BWBR00257...4/10/Artikel5451a/geldigheidsdatum_14-06-2011

Ga op bovenstaande link maar eens een paar uur lezen, dan weet je precies wat er wel en niet mag, en kom je er vanzelf achter dat jouw eigen reactie bullshit is.

Oom agent had gewoon op alle punten gelijk, hoe vervelend het ook is.


das de ellende....maar als die kentekenplaat anders had gezeten (iemand melde het al eerder) was je nooit aangehouden.

zo werkt dat B|
 
Laatst bewerkt:
Eigelijk wel de nachtmerrie van een SF bouwer die werkelijkheid is geworden.. -O-
Gelukkig dat ze niet moelijk hebben gedaan over je subframe! (toch?)
 
Eigelijk wel de nachtmerrie van een SF bouwer die werkelijkheid is geworden.. -O-
Gelukkig dat ze niet moelijk hebben gedaan over je subframe! (toch?)


Daar kunnen ze ook niet moeilijk over doen, heeft namelijk niets te maken met de veiligheid of het niet voldoen aan de omschreven maten of de functiomaliteit van de motor. ;)
 
toch best een vreemd verhaal
als je de gemiddelde verbouwde harley ziet hebben ze bijna allemaal het achterwiel verder
en geen knipperlichten en de kenteken plaat aan de zijkant gemonteerd en nou heb ik niet de indruk dat zij zo vaak worden aangehouden.
zo`n streetfighter vinden de wouten meteen errug spannend en dan gaan ze maar direct schrijven
:r
 
Komt hier waarschijnlijk alleen maar van die onduidelijk zichtbare plaat, dat triggert zo'n man (of vrouw). En dan gaat zo'n gast even verder met dingen die m niet bevallen. :(

Dit mag ook niet, maar er zijn bestuurders die dit beter kunnen dan sommige met een rijbewijs op 2 wielen ooit zullen kunnen qau voertuigbeheersing. Er staat nergens dat je alle wielen aan de grond moet hebben! Kijk maar naar een vrachtwagen met lift as.

full
 
Laatst bewerkt:
R6 2010 kentekenplaathouder net binnen gekregen *O*
1dag te laat en heel de dag op zitten wachten :(
Eve alles aanpaseen en morgen erop zetten en gelijk fotos maken .
Nog een vraagje
Weet iemand toevallig of het verpllicht is om een claxon te hebben?
Zit nu ook niet op al heeft oom Agent er niks over gezecht.

Gr Ivan
 
Laatst bewerkt:
toch best een vreemd verhaal
als je de gemiddelde verbouwde harley ziet hebben ze bijna allemaal het achterwiel verder
en geen knipperlichten en de kenteken plaat aan de zijkant gemonteerd en nou heb ik niet de indruk dat zij zo vaak worden aangehouden.
zo`n streetfighter vinden de wouten meteen errug spannend en dan gaan ze maar direct schrijven
:r
Dat er mee rond gereden word, wil nog niet zeggen dat het legaal is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan