Streetfighter Bouwers opgelet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivani

Die hard MF'er
7 mrt 2009
800
0
Tongsala/koh Phangang
Waren wij (ik en mijn vriendin) gezellig een rondje aan doen worden in een keer abrupt lastig gevallen door motoragent die niks te doen had.
Vriendin moest aan de kant met haar streetfighter waar een heel erg koud douche op haar stond te wachten.
Volgens mij was het geen liefhebber van streetfighters, want niks was goed volgens hem:
.achterbrug,
.achterlicht met geintegreerd knipperlicht met E-keur
.kentekenplaat en ga zo maar door |(

Uiteindelijk wordt de kenteken ingevordert op basis dat de achterwiel niet verder mag uitsteken als de achterkant ;( en mag mijn vriendin motor laten staan.
Voor de rest paar waarschuwingen maar geen boetes omdat ie mijn vriendin wou matsen.
Morgen ochtend vroeg motor ophalen en uit elkaar halen/aanpassen voor de gerkeuring bij ons vrienden bij de RDW. :( .

Foto-XHRVAXUC.jpg

Foto-LQO6LUZC.jpg

Foto-B8M6W8RF.jpg

Foto-XQXDS8WZ.jpg

Foto-LE4GKTUP.jpg


Gr Ivan en Yvette.
 
Laatst bewerkt:
Zo ivan das behoorlijk balen. heb jij een andere fiets gekocht dan. want deze was toch van jouw.

Maar wel weer fucking kut streek van de blauwe smurf. laat hem wat nuttigs gaan doen.
 
Sorry hoor voor me taal gebruik maar wat een klootviool :r
hebben ze nou echt niks beters te doen |(
of zat hij nog niet aan zijn tax met zijn boetes........

Nou succes met de afhandeling
 
Nee ,ik ben verwezen naar een kawasaki zxr 400 van mijn vriendin :o omdat zij veel pijn in de rug kreeg(rugletsel) en ze is verlieft geworden op de Honda power ;) .
Hij vond de achterbrug te lang ogen maar dat komt door de Duitsstijl kont.Nu ga ik een andere langer kont,normaal achterlicht en knipperlichten en kentekenplaathouder volgens de wet ophangen en heel mss andere koplamp want deze zal vast wel niet goed zijn.
En de demper wordt vervangen voor zijn langere broer, alleen ik hoop dat ze geen geluid meeting gaan doen aangezien het een compleet akrapovic systeem is

Foto-YHCQX7DP.jpg

Hier samen met Pruttelaap
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat voordat je zelf de motor hebt aangepast eerst bent gaan uitzoeken wat er allemaal wel en niet mag? Dus als er niets aan de hand is en je gaat met de feiten even langs bij de politie en als ze dan tegen blijven werken laten keuren en melden dat alle kosten verhaald worden lijkt mij. (alles schriftelijk en evt met je rechtsbijstand verzekering).

Als er toch dingen op zitten die niet mogen van de wet, tja vervelend maar doet de agent zijn werk.

Wat kost een keuring eigenlijk? waarschijnlijk minder dan de ombouw?
 
Motor heb ik zo gekocht .
Ik heb wel paar dingen veranderdt zoals demper,achterlicht en spiegels.
Ik weet niet wat de kosten zijn voor de Keuring en zal idd minder zijn als de ombouw zelf.
 
Koplamp zit volgens mij geen E-keur op, dus die zou ik ff wisselen. Verder knipperlichten in het achterlicht ff loskoppelen en een setje losse knippers monteren. Zou dan eerst naar de RDW en eens kijken wat het commentaar is en wat er verder nog aangepast zou moeten worden.

Volgens mij steekt bij de Speed Triple op dit moment ook het achterlicht voorbij het bodywork. En niet alle agenten weten wat er wel en niet streetlegal is...
 
Mag ik even van geluk spreken zeg... Heb namelijk ook een fighter en ben gisteren ook aande kant gezet door een motoragent. Mijn plaat was verbogen doordat dit door het achterband is geraakt wat ik niet doorhad. Enige opmerking is dat ik 14 dagen de tijd krijgt om het te verplaatsen en dan moet ik even op het bureau verschijnen om het te laten zien.
 
Laatst bewerkt:
aahh..... das balen Ivan/Yvette

Ik wil niet de moraalridder uithangen ofzo, maar de agent heeft gelijk op alle punten....

nou, volgens mij niet ridder :+ .......als de wielbasis hetzelfde is zoals op deel 1 is aangegeven, dan is dat volgens mij geen probleem, en dat het achterwiel niet mag uitsteken is volgens mij ook bullshit :X

dan kunnen de meeste choppers met kort achterspatbordje ook wel het kenteken inleveren.......


en verders ben ik het helemaal met snelheidsverslaafde eens
Koplamp zit volgens mij geen E-keur op, dus die zou ik ff wisselen. Verder knipperlichten in het achterlicht ff loskoppelen en een setje losse knippers monteren. Zou dan eerst naar de RDW en eens kijken wat het commentaar is en wat er verder nog aangepast zou moeten worden.

Volgens mij steekt bij de Speed Triple op dit moment ook het achterlicht voorbij het bodywork. En niet alle agenten weten wat er wel en niet streetlegal is...

^^idd
thumbsup.gif


:W
 
Je mag toch helemaal niets veranderen....ik bedoel: zo'n ding heeft een type goedkeuring ooit eens gekregen en op basis daarvan heeft de motor een type goedkeur gekregen. In Dld hebben ze tenminste nog zoiets als TUV, ABE etc.
 
Net even met RDw gebeld.

Aan de hand van het kenteken en het procesverbaal krijg je te horen (als je er naar vraagt) wat er aan gedaan moet worden.
Volgens degene die we gesproken hebben kijken ze bij de RDW alleen naar wat de Agent heeft doorgegeven(verbeteringen)
Koplamp en achterlicht hebben E-keuren,morgen krijg ik een originele kentekenplaathouder van een r6 2010 en die ga ik gebruiken.
En er komt een andere demper met E-keur en een andere kont met achterlicht maar ik weet niet of ik die ga gebuiken
Gister hebben we ook alles nagemeten zoas wielbasis,lengte enzo en alles is binnen toegestaande marges.

Gr
 
Laatst bewerkt:
Je mag toch helemaal niets veranderen....ik bedoel: zo'n ding heeft een type goedkeuring ooit eens gekregen en op basis daarvan heeft de motor een type goedkeur gekregen. In Dld hebben ze tenminste nog zoiets als TUV, ABE etc.

Daarom ben ik ook zo gelukkig dat op mijn kenteken staat aangegeven dat de motor een individuele typegoedkeuring heeft gehad... })
 
Als je je kentekenplaat anders monteert ben je al een heel eind van het gezeik af (onderweg wordt je dan niet lastig gevallen door oom).
Als je nu een bevestiging voor die plaat maakt met een uitstekend deel voor een mooie ronde reflector die net voorbij je achterband steekt hoeft je echt geen andere kont te monteren.
Die kont / zit is echt niet van invloed op de keuring. Wel de totale lengte van de fiets dus, maar er staat echt niet omschreven hoe dat er optisch uit moet zien. (heb ruime ervaring in bedrijfswagen keuringen, daar lossen we dit soort problemen ook altijd creatief op :P ).

Let ook even op het E merk in je koplamp glas, de claxon en andere futiliteiten als oranje knippers (als ze branden) bijvoorbeeld.
succes!

BTW als ze hem afkeuren bij de RDW zeggen ze je meteen waarop, dan moet je terug komen voor alleen die punten en dan heb je alsnog wat je wilde (je kenteken) dus geen paniek, rustig gaan slapen komt vast goed. (jammer van het gezeik dat dan wel :( ).
 
Laatst bewerkt:
Kijk nog even naar je achterlicht /knipperlichten..
uit mijn hoofd moeten de knippers 24 of 25cm uit elkaar staan.. dat ga je niet redden wanneer ze geintegreerd zijn in je achterlicht..

op de RDW-site staat die maat ergens opgegeven..
 
aahh..... das balen Ivan/Yvettenou, volgens mij niet ridder :+ .......als de wielbasis hetzelfde is zoals op deel 1 is aangegeven, dan is dat volgens mij geen probleem, en dat het achterwiel niet mag uitsteken is volgens mij ook bullshit :X
En waar baseer jij dat op...?

http://wetten.overheid.nl/BWBR0025798/Hoofdstuk51092086/Afdeling4/10/Artikel5451a/geldigheidsdatum_14-06-2011

Ga op bovenstaande link maar eens een paar uur lezen, dan weet je precies wat er wel en niet mag, en kom je er vanzelf achter dat jouw eigen reactie bullshit is.

Oom agent had gewoon op alle punten gelijk, hoe vervelend het ook is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan