Streetfighter door RDW keuring

Capoeirist

MF veteraan
14 mrt 2002
10.411
18
Soon kan ik me ook hier bij dit topic gaan voegen.

Heb schade motor + onderdelen uit belgie gehaald om een woon-werk motor te bouwen maaaar wel streetfighter (en dan niet breed stuur en klaar ;) )

Echter.. na aantal compleet originele fietsen geimporteerd te hebben ben ik benieuwd wat de RDW zal doen als je met een nette motor aan komt ( originele spatbord achter + nieuwe bandjes + originele knipperlichten + koplamp ) maar zonder het originele kuipwerk.

Iemand wel eens een streetfighter geimporteerd ? zoja wat voor staat was die kwa verlichting etc :)

Bij al mijn originele fietsen is enkel frame + blok nr gecontroleerd + uitlaat geluid gemeten en toen vond men het wel prima na een rondje op het trein.
 
Ook even de wielbasis controleren. Die kunnen ze ook gaan controleren. Deze mag niet 5 cm korter/langer zijn dan de originele wielbasis. Motoren met Nederlandse papieren moeten officieel ook opnieuw gekeurd worden als de wielbasis 5 cm afwijkt.

Ik heb daar iig rekening mee gehouden met het kopen van mn achterbrug. Ik heb niet zoveel behoefte om na een ongeluk ook nog eens geconfronteerd te worden met een motor die niet klopt (en dus niet verzekerd is)

Bovenstaande informatie en meer zaken staan allemaal op de RDW site. Misschien daar eens een kijkje op nemen.
 
als je de kuipen verwijderd hebt moet je ook alle ophangpunten verwijderen of goed wegwerken.
een keuringseis is namelijk ook dat er geen scherpe uitstekende onderdelen aan mogen zitten.
verder inderdaad zorgen voor onderdelen met E-keur (uitlaat, knippers, verlichting).
meer eisen zou ik zo snel ook niet kunnen bedenken.
succes ermee iig

groeten paul
 
Thanks

Hij word voorzien van alle originele delen verder kwa achterbrug, velgen, voorvork etc. dus wielbasis komt dan al wel goed.

Hij is echt geheel origineel op kuipwerk na.

Scherpe delen uit steken had ik idd over het hoofd gezien! :)


misschien maar iemand zoeken die bereid is zijn kuipen + tank uit te wisselen voor dagje in ruil voor krat bier :+
 
Laatst bewerkt:
Heb mijn CBR moeten laten herkeuren om kenteken terug te krijgen na een ongeval, en de check was hetzelfde als bij normale straatfietsen.

Gewoon zorgen voor goed gekeurde en goed afgestelde verlichting, en zorgen dat alles goed en stevig bevestigd zit. De eerste indruk is vaak doorslag gevend bij die gasten (ken iemand die het jaren gedaan heeft, en zelfs hij gaf dat toe...)

Bjorn
 
type plaatje, papieren, uiterlijke kenmerken behalve kuip.. denk dat dat wel goed komt.
 
Voertuigen met een zelfgebouwd of in eigen beheer vervaardigd chassis, frame of andere dragende constructie, waar al dan niet gebruikte onderdelen van bestaande voertuigen aan zijn toegevoegd, krijgen een nieuwe identiteit. Bij de keuring moet u kunnen aantonen dat de dragende constructie in eigen beheer is vervaardigd. Ook als een gespecialiseerd bedrijf de dragende constructie heeft vervaardigd naar uw eigen ontwerp, moet u dit aan de hand van documenten kunnen aantonen. Neem vóór de bouw eerst contact op met een keuringsstation over hoe u een voertuigidentificatienummer (VIN) kunt krijgen.



Deze voertuigen moeten voor het verkrijgen van een (nieuw) kenteken als individueel voertuig worden toegelaten. Voor zelfbouw gelden de toelatingseisen, zoals geformuleerd in bijlage 6 van de ministeriële regeling toelatingseisen individuele goedkeuring.

Meer informatie hierover kan worden verstrekt door medewerkers van de keuringsstations Waddinxveen, Roosendaal, Zwolle of Venlo. Neem hiervoor contact op met de RDW.
 
Daar heb ik dus geen last van ;)

Heb allemaal origineel materiaal van hetzelfde model (Zelfde motor), geen zelfbouw frames, geen zelfbouw dragende constructies etc.
 
Ja ben zelfs van plan om kuipje te maken om originele lamp heen.

Zal enkel standaard lantaarnpalen even moeten monteren en kijken hoe we dat oplossen met evt. een aftermarket zitje.

Thanks zover. Gewoon kwestie van eerst redelijk netjes redelijk origineel uit laten zien en naar rdw gaan. Geen pruts oplossingen maar alles fatsoenlijk afgewerkt etc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan