streetfighter gsxr 1100-ervaringen?

Den Duut

MF veteraan
24 jun 2003
12.851
10
Hengelo (Overijssel)
Hallo allemaal,


Ik ben aan het denken over de aanschaf van een gsxr 1100 sreetfighter.
Wie van jullie heeft er ervaring mee?
Ik ben benieuwd naar de zithouding, het gedrag bij lage toeren als je bv door de stad moet, stuurgedrag, verbruik etc.
Graag de positieve ën de negatieve ervaringen.

Groet,
Den Duut
 
Ken er alleen maar goede dingen over vertellen dus ben snel klaar...supersterke blokken mits goed behandeld kwa onderhoud en echt af te raggen stel je vind dat lekker....
Stuurt natuurlijk niet zoals een nieuwe Gixxer maar voor een oldie gaat ie best mee..

Je ziet ze natuurlijk op elke hoek van de straat maar iedereen bouwd toch weer anders dus maakt niet veel uit maar waarom niet eens het '86 frame gebruiken..vooral de 1100 ziet er erg robuust uit!

full

 
Uhm. Een streetfighter wordt toch altijd aangepast naar de smaak van de eigenaar? Hoe kun je dan iets zeggen over de zithouding.. Die verschilt natuurlijk altijd van elkaar..
 
Uhm. Een streetfighter wordt toch altijd aangepast naar de smaak van de eigenaar? Hoe kun je dan iets zeggen over de zithouding.. Die verschilt natuurlijk altijd van elkaar..

Goed, dat is duidelijk en logisch.
Ik houdt me aanbevolen voor commentaren/tips over de gsxr 1100 die ervaringsdeskundigen me kunnen helpen een beter beeld te vormen.
Bv eventuele verbeteringen die toegepast "moeten" worden aan remmen, stuurgedrag, bandenmaat, achterbrug etc. 8-)
 
Over welk bouwjaar gsxr heb je het?
Scheelt nogal of je over de bandemaat, remmen en vering van een oude slabby (zoals Ron die hier net post) of een minder oude waterkoeler praat... of daar tussenin ;)

Verder kan er ook pas wat over verbeteringen gezegd worden wanneer jij duidelijk maakt wat je van je motor verwacht.. Ik heb er bijvoorbeeld een kortere achterbrug in zitten terwijl een sprinter weer een langere wil..
 
Laatst bewerkt:
En een Streetfighter is geen streetfighter als je niet zelf de remmen en voorvork en achterbrug e.d aanpast.. Leef je dus uit zou ik zeggen. Kun je het naar je eigen smaak invullen :j
 
hmm,

die vragen die je stelt kan je eigenlijk alleen beantwoorden als je weet om welke specifieke motor het gaat, zoals hierboven al gezegd is, remmen, weggedrag, zithouding etc zijn dingen die "altijd" gewijzigd worden bij een fighter, daar is dus niets algemeens over te zeggen.

net zoals dingen als verbruik en gedrag bij lage toeren, een originele 1100 reageert op manier a, eentje met een open uilaat en dynojet/kn filters reageert weer anders, eentje met flatslides en een bigbore alweer anders..

snap je waar ik naar toe wil?

Maar als je het wel of niet kopen van een streetfighter (te algemeen begrip) laat afhangen van de vragen die je stelt ben je m.i. verkeerd bezig...
Een streetfighter koop (of bouw!) je omdat je het mooi en leuk vindt, als de zithouding je niet aanstaat, pas je die aan, als de remmen je niet bevallen, verander je ze, etc.
En wat betreft verbruik... pfff, ik durf niet eens te gokken wat mijn 1100w verbruikt, maar ja, boeiend, een streetfighter rij je niet omdat het een goedkoop alternatief is voor woonwerk verkeer.... ;)

Waarom wil je eigenlijk een streetfighter?
 
Laatst bewerkt:
hmm,

die vragen die je stelt kan je eigenlijk alleen beantwoorden als je weet om welke specifieke motor het gaat, zoals hierboven al gezegd is, remmen, weggedrag, zithouding etc zijn dingen die "altijd" gewijzigd worden bij een fighter, daar is dus niets algemeens over te zeggen.

net zoals dingen als verbruik en gedrag bij lage toeren, een originele 1100 reageert op manier a, eentje met een open uilaat en dynojet/kn filters reageert weer anders, eentje met flatslides en een bigbore alweer anders..

snap je waar ik naar toe wil?

Maar als je het wel of niet kopen van een streetfighter (te algemeen begrip) laat afhangen van de vragen die je stelt ben je m.i. verkeerd bezig...
Een streetfighter koop (of bouw!) je omdat je het mooi en leuk vindt, als de zithouding je niet aanstaat, pas je die aan, als de remmen je niet bevallen, verander je ze, etc.
En wat betreft verbruik... pfff, ik durf niet eens te gokken wat mijn 1100w verbruikt, maar ja, boeiend, een streetfighter rij je niet omdat het een goedkoop alternatief is voor woonwerk verkeer.... ;)

Waarom wil je eigenlijk een streetfighter?

Ik wil dan ook een basic streetfighter aanschaffen en deze naar eigen wens in de loop van de tijd aanpassen.
Deed ik ook altijd met mijn sportfietsen. Zitje, uitlaat, vering, remmen, achterbrug etc.
Maar dan wel graag met een goede basis.

Ik wil hem omdat ik nu weer "recht op" wil rijden, en ze er lekker stoer uitzien. Plus dat je er lekker veel aan ombouwen kunt.

Als iemand hier zegt dat zo'n ding zwabbert niet remt etc en je er eerst voor €7000,00 aan verbouwen moet om lekker te kunnen rijden, dan haak ik af.
Ik heb het dan niet over het "showgehalte", daarin kun je zo ver gaan als je wilt, maar over een prettig rijdende en sturende fiets.
 
Laatst bewerkt:

Ik denk dat je het punt gewoon niet echt snapt, wat is een "basic streetfighter"? die bestaat niet.. of bedoel je nou een gsxr1100 (uit welk jaar???) zonder kuipen?
Als je een standaard oliegekoelde of watergekoelde 1100 koopt, daar de voorste kuipen vanaf haalt en er een ander stuur op zet rijdt dat "prima" (ligt eraan waar je het mee vergelijkt) hij stuurt goed, remt goed en komt lekker van zijn plek.
Veel (gsxr) streetfighters hebben een andere kont wat de zithouding niet altijd ten goede komt. "Sommige" zijn ook wat gekietel door wat open filters, dynojet etc wat weer nadelig is voor het verbruik.

als je alleen een streetfighter koopt zodat je recht op kan zitten koop dan een bandit ofzo
 
Als je een standaard oliegekoelde of watergekoelde 1100 koopt, daar de voorste kuipen vanaf haalt en er een ander stuur op zet rijdt dat "prima" (ligt eraan waar je het mee vergelijkt) hij stuurt goed, remt goed en komt lekker van zijn plek.
Veel (gsxr) streetfighters hebben een andere kont wat de zithouding niet altijd ten goede komt. "Sommige" zijn ook wat gekietel door wat open filters, dynojet etc wat weer nadelig is voor het verbruik.

Kijk, dit soort info is wat ik bedoel.
Thanx. 8-)
 
begint hier beetje op het chopper forum te lijken...zo direct krijgen we nog : wat voor kleding past er bij een streetfighter - topic enz B|
 
"Sommige" zijn ook wat gekietel door wat open filters, dynojet etc wat weer nadelig is voor het verbruik.

Bull, is ie gewoon niet goed afgesteld! |(

Wat betreft de fighter, ga eerst eens kijken wat je qua basis aanstaat.
Er zijn zoveel soorten, smaken, stijlen.
Dus wil je een lucht-, olie- of watergekoelde krachtbron...
Ook qua frame; buizenframe a la Bandit of alu-frame als jongere gixxers.
En dan zijn er nog de speciale frames zoals Bakker, Martek, Spondon, Harris, etc.
Wordt het al makkelijker? :+
 
Laatst bewerkt:
Bull, is ie gewoon niet goed afgesteld! |(

Wat betreft de fighter, ga eerst eens kijken wat je qua basis aanstaat.
Er zijn zoveel soorten, smaken, stijlen.
Dus wil je een lucht-, olie- of watergekoelde krachtbron...
Ook qua frame; buizenframe a la Bandit of alu-frame als jongere gixxers.
En dan zijn er nog de speciale frames zoals Bakker, Martek, Spondon, Harris, etc.
Wordt het al makkelijker? :+

Haha, voor de eerste fiets kijk ik naar een 1100 gixxer, lucht/olie gekoeld (mooie kleine koelribjes).
En ook het oudere alu frame waarbij het blok goed zichtbaar is, dus geen buis of zo'n dikke schuin langs lopende kokerbalk.
Dát is dus mijn basis.
En dan eens een mooie versterkte achterbrug erin vrotten, USD's horen er in, andere demper, breed stuur, misschien flyscreen om e.e.a. weg te werken.
Maar de basis is dud een gsxr 1100, brute fiets als hij kaal is. 8-)
 
:z
Nope, hoeft niet perse. En al helemaal niet bij oudere motoren!
So back to the classroom kiddo...
 
Laatst bewerkt:
Haha, voor de eerste fiets kijk ik naar een 1100 gixxer, lucht/olie gekoeld (mooie kleine koelribjes).
En ook het oudere alu frame waarbij het blok goed zichtbaar is, dus geen buis of zo'n dikke schuin langs lopende kokerbalk.
Dát is dus mijn basis.
En dan eens een mooie versterkte achterbrug erin vrotten, USD's horen er in, andere demper, breed stuur, misschien flyscreen om e.e.a. weg te werken.
Maar de basis is dud een gsxr 1100, brute fiets als hij kaal is. 8-)

Goede keuze!
Ben er zelf ook een groot liefhebber van:

SFD2.jpg


711_2.jpg
 
goede keus idd... watergekoelden hebben ook van die kleine koelribben, alleen net wat minder..

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan