Streetfighter herkeuren na andere onderdelen

Shuden Ride

MF veteraan
5 jul 2012
1.822
3
Zutphen & Brussel
Aangezien ik mijn zinnen heb gezet op een streetfighter wil ik graag wat advies.

De motor staat op kenteken als 400cc maar er zit een 600cc blok in. Geeft dit gedonder met een eventuele APK (als die er komen gaat), of verzekering?

Moet ik de motor bij de RDW laten keuren zodat het vermogen ook aangepast wordt op de papieren?

Moet een streetfighter sowieso geherkeurd worden omdat er wijzigingen hebben plaats gevonden?

Hoeveel kost een herkeuring indien dit nodig blijkt te zijn?

Zijn ze daar dan heel streng of worden de globale dingen bekeken zoals vin nummers of is het een volwaardige tuv keuring?

Misschien hebben jullie tips??
 
Je moet hem laten keuren weer idd als er een ander blok in komt.

Ze kijken dan weer alles perfect na zoals het hoort in de eu..

Wat het kost geen idee ongeveer 50 a 70 euro denk ik maarzo..

Ja idd rdw
 
Opnieuw laten keuren, wordt aangepast op het kenteken.

Tevens gaan ze controleren of het 600 blok van diefstal afkomstig is.

Ga het niet overwegen om het lekker niet te doen, want als je een klapper maakt en ze zien dat er een 600 blok in zit heb je grote problemen. Daarnaast ben je bij elke politiecontrole, mits ze een beetje opletten, je motor kwijt ;)
 
Bij nadere info van de verkoper zit het toch anders.

Hij zegt dat hetzelfde 400cc blok er nog in zit maar dat hij onderdelen van een 600cc blok heeft gebruikt tijdens de revisie. Daardoor is het vermogen volgens hem ook toegenomen.

Is dit een kansloze onderneming??
 
'Streetfighter herkeuren na cc wijziging?' > 'Streetfighter herkeuren na andere onderdelen'
 
Ook hier zijn wat topics over.
En RDW kan je ook nog eens verder helpen.
 
Klopt, maar in eerste instantie dacht ik dat het om een complete motorswap ging.

Dit blijkt dus echter niet het geval. Het gaat om hetzelfde blok dat geleverd is op de motor. Deze is gereviseerd met onderdelen van een 600cc blok.

Bedankt dat je het topic weer even geopend hebt. De kwestie is namelijk toch anders denk ik dan wanneer het om een compleet ander blok gaat.
 
Klopt, maar in eerste instantie dacht ik dat het om een complete motorswap ging.

Dit blijkt dus echter niet het geval. Het gaat om hetzelfde blok dat geleverd is op de motor. Deze is gereviseerd met onderdelen van een 600cc blok.

Bedankt dat je het topic weer even geopend hebt. De kwestie is namelijk toch anders denk ik dan wanneer het om een compleet ander blok gaat.

Nauwelijks anders.
RDW heeft regels voor wanneer een motor wel en niet herkeurd moet worden.
Idd bij ander aantal cc's, cilinders. Wielbasis + of - 3 cm, +30% pk verschil dat soort dingen.

Scheelt per bouwjaar (jaar van toelating).
 
Kijk maar eens in de street fighter topics.
Hier worden compleet nieuwe motor gemaakt.

Als je frame een goed kenteken heeft dan zou ik me niet druk maken...
 
Kijk maar eens in de street fighter topics.
Hier worden compleet nieuwe motor gemaakt.
Als je frame een goed kenteken heeft dan zou ik me niet druk maken...

Hij hoeft zich volgens jou niet druk te maken. Jij betaalt dus de boete die hij evt. krijgt? O-)
 
Niet dat dit het goedpraat, en het mag niet B| , maarrrrr er rijden hele volksstammen rond met een ander motorblok.

Mijn VW Caddy werd altijd netjes gekeurd met een 1.9 Turbo blok ipv een gewoon 1.6 blokje, was bijna het dubbele vermogen. Voor de APK maakte het (bij mij in elk geval) niks uit. (Verschillende stations en ze werden nooit zenuwachtig voor steekproeven)

Je moet wel een hele gekke klapper maken willen ze gaan controleren of er wel het goeie blok in zit.

Maar goed, als je inderdaad het kind van een advocaat invalide rijdt terwijl je net voor de camera auto van Justitie wegmisbruikers een wheelie aan het maken was.. :X
 
Nou jongens, toch bedankt voor jullie input.
Ben vandaag even wezen kijken maar het viel allemaal best wel tegen.

Foto's op marktplaats van drie jaar geleden dus ja......
 
Hij hoeft zich volgens jou niet druk te maken. Jij betaalt dus de boete die hij evt. krijgt? O-)

Tuuuuurlijk, dien maar in.

Ben wel benieuwd wie al eens een boete voor gehad heeft als de motor verder een e-keur uitlaat heeft, knippers ed...
 
Terug
Bovenaan Onderaan