Streetfighter kentekenplaat, legaal of illegaal?

Deze is legaal!

  • Natuurlijk!

    Stemmen: 2 4,7%
  • Ik wou dat het zo was!

    Stemmen: 5 11,6%
  • Nee!

    Stemmen: 34 79,1%
  • Weet niet!

    Stemmen: 2 4,7%

  • Totaal aantal stemmers
    43

Worldbeater

Finalizing Worldbeater software update V2.0.1
10 okt 2002
66.344
16.194
Beste Streetfighters, gaarne jullie mening.

Ik weet niet of deze motor hier bekend is, maar is de onderstaande kentekenplaat oplossing legaal?
Volgens 2 van mijn motormaatjes wel, de eigenaar zou zelfs al 4 keeer aangehouden zijn, en er zich steeds uit hebben kunnen lullen. Ik vind het een vrij sterk verhaal, waar het ook vandaan komt.

Check zelf..

full



Op donderdag 6 juli 2006 22:31 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
hij is nu 4 keer aangehouden en na wat uitleg en geslijm :P ermee weggekomen..hij heeft allerlei regels opgezocht waaraan zo een plaat moet voldoen (zichtbaar, positie etc.)
Op donderdag 6 juli 2006 22:46 schreef BazzieK het volgende:
Klopt.
In de wet staan dingen over zichtbaarheid, niet meetbaarheid :z
 
was dat maar zo, hij moet onder een bepaalde hoek staan, en dan zou die tegen het wiel komen, maybe kan ie nog verder naar voren waar het rechter loopt? en anders zal die toch op min of meer de orginele plek komen te hangen
 
Zijn je maatjes visueel gehandicapt :?

Lijkt me niet dat het mag heh :N

Of de beste man smooth genoeg is om zich eruit te lullen, ik hoop het voor hem :o
 
Zijn je maatjes visueel gehandicapt :?
_O-

Nee, de eerst is een beetje goedgelovig, en de tweede te jong voor een eigen mening. }) :+
Net alsof jij ze niet kent. En je hebt niet gestemt trouwens. B| Kee. :} :+
 
was dat maar zo, hij moet onder een bepaalde hoek staan, en dan zou die tegen het wiel komen, maybe kan ie nog verder naar voren waar het rechter loopt? en anders zal die toch op min of meer de orginele plek komen te hangen


mag ook niet dacht ik volgens mij is er ook weer een regel dat hij niet verder als een bepaald aantal cm vanaf de achterkant mag zitten :?
 
_O-

Nee, de eerst is een beetje goedgelovig, en de tweede te jong voor een eigen mening. }) :+
Vindt die tweede toch wel erg intelligent over komen O-) :9

Maar ik zei niet zo zeer dat het mag, maar meer dat het geen fuck uitmaakt dat een trajectcontrole em niet kan zien. Of het mag is een ander verhaal maar zou denken dat als het vanaf 25 meter oid goed zichtbaar is het dan toch wel mag :?
 
http://wetten.overheid.nl/cgi-bin/sessioned/browsercheck/continuation=11681-002/session=104609649278861/action=javascript-result/javascript=yes (<b>In 1994 schreef De Wegenverkeerswet het volgende:</b>)

Artikel 40

1.
Het kenteken dient behoorlijk zichtbaar op of aan het motorrijtuig of de aanhangwagen aanwezig te zijn.

2.
Bij algemene maatregel van bestuur worden nadere regels vastgesteld omtrent de inrichting, het aanbrengen en de verlichting van het kenteken en worden regels vastgesteld omtrent de kentekenplaat en de onderdelen daarvan, alsmede de daarop aan te brengen merken.

3.
Bij ministeriële regeling worden nadere regels vastgesteld ter uitvoering van het bepaalde krachtens het tweede lid.

4.
Voor overtreding van het eerste lid dan wel het bepaalde krachtens het tweede of derde lid zijn aansprakelijk:

a.
voor zover het betreft een motorrijtuig, de eigenaar of houder die het motorrijtuig op de weg laat staan of daarmee over de weg laat rijden, alsmede in het geval dat met dat motorrijtuig over de weg wordt gereden, de bestuurder, en
b.
voor zover het betreft een aanhangwagen, de eigenaar of houder die de aanhangwagen op de weg laat staan of deze met een motorrijtuig over de weg laat voortbewegen, alsmede in het geval dat de aanhangwagen met een motorrijtuig over de weg wordt voortbewogen, de bestuurder van dat motorrijtuig.
Maar waar zijn die nadere regels te vinden dan :(

En maak eens een foto van een eindje van achteren.
 
gixxeron had op de ouwe gixxer ze nummerplaat tot voor ze wiel geplaatst, maar geen idee wat zijn ervaringen daarmee waren :9 ask him?
 
tuurlijk mag dat niet, beetje vragen naar de bekende weg :Y
 
staat wel verschrikkelijk gaaf...als je erachter staat zijn ze wel zichtbaar, als je er achter rijd in een koekblikkie niet, dan kijk je mooi tegen een achterbandje aan.
ik denk dat wanneer je een zeikerd tegen komt , dat je gewoon de lul bent..(6 van de 10 keer dus je hebt nog geluk... :+ )
 
staat wel verschrikkelijk gaaf...als je erachter staat zijn ze wel zichtbaar, als je er achter rijd in een koekblikkie niet, dan kijk je mooi tegen een achterbandje aan.
ik denk dat wanneer je een zeikerd tegen komt , dat je gewoon de lul bent..(6 van de 10 keer dus je hebt nog geluk... :+ )

moet ik wel die foto er bij doen he.. |( |(
full
 
tuurlijk mag dat niet, beetje vragen naar de bekende weg :Y
Zoals in de OP staat, was er minimaal 1 persoon die dacht dat het wel kon. O-)
Gesteund door een tweede.
 
Regeling kentekens en kentekenplaten(klik).
QUOTE:
artikel 7:
lid 1.
Bij motorrijtuigen op twee of drie wielen met of zonder zijspanwagen moet de kentekenplaat zijn aangebracht aan de achterzijde van het motorrijtuig op de daartoe bestemde plaats.

lid 5.
De kentekenplaat moet loodrecht op het verticale mediaanvlak van het voertuig zijn aangebracht en zich in verticale stand bevinden, met een tolerantie van 5%. Indien de vorm van het voertuig zulks vereist, mag de kentekenplaat evenwel de volgende helling ten opzichte van de verticale stand hebben:
1. indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar boven is gekeerd, een hoek van ten hoogste 30°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich niet hoger dan 1.20 m boven het wegdek bevindt,
2. indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar beneden is gekeerd, een hoek van ten hoogste 15°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich op een grotere hoogte dan 1.20 m boven het wegdek bevindt.

lid 7
De kentekenplaat moet zodanig op het motorrijtuig dan wel de aanhangwagen zijn bevestigd, dat:
1. de kentekenplaat en het kenteken aan de achterzijde van het voertuig over de volle, in de bijlage voorgeschreven, oppervlakte zichtbaar is voor een waarnemer, die zich op een afstand van 20 m midden achter het voertuig bevindt,
2. de karakters van het kenteken niet door de bevestigingsmiddelen zijn beschadigd, en
3. de kentekenplaat aan de achterzijde van het voertuig niet door glas of ander doorzichtig materiaal wordt bedekt.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Bekeuring luidt dan als volgt:
m K 030 a
Kenteken niet behoorlijk zichtbaar aanwezig op/aan een motorrijtuig:
75,- euro

:+
 
Laatst bewerkt:
als dit mag eet ik m'n kisten op :?

Gr. Steven
is er niemand die de wet even kan aanpassen ben wel beniwud hoe kisten smaken.. :P |(


*knip*

Bekeuring luidt dan als volgt:
m K 030 a
Kenteken niet behoorlijk zichtbaar aanwezig op/aan een motorrijtuig:
75,- euro

:+
hm.. dan wil ik wel 75 euri riskeren om mn kenteken mooier op de fiets te hebben :W
 
Laatst bewerkt:
Regeling kentekens en kentekenplaten(klik).
QUOTE:
artikel 7:
lid 1.
Bij motorrijtuigen op twee of drie wielen met of zonder zijspanwagen moet de kentekenplaat zijn aangebracht aan de achterzijde van het motorrijtuig op de daartoe bestemde plaats.

lid 5.
De kentekenplaat moet loodrecht op het verticale mediaanvlak van het voertuig zijn aangebracht en zich in verticale stand bevinden, met een tolerantie van 5%. Indien de vorm van het voertuig zulks vereist, mag de kentekenplaat evenwel de volgende helling ten opzichte van de verticale stand hebben:
1. indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar boven is gekeerd, een hoek van ten hoogste 30°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich niet hoger dan 1.20 m boven het wegdek bevindt,
2. indien de van het kenteken voorziene zijde van de kentekenplaat naar beneden is gekeerd, een hoek van ten hoogste 15°, mits de bovenrand van de kentekenplaat zich op een grotere hoogte dan 1.20 m boven het wegdek bevindt.

lid 7
De kentekenplaat moet zodanig op het motorrijtuig dan wel de aanhangwagen zijn bevestigd, dat:
1. de kentekenplaat en het kenteken aan de achterzijde van het voertuig over de volle, in de bijlage voorgeschreven, oppervlakte zichtbaar is voor een waarnemer, die zich op een afstand van 20 m midden achter het voertuig bevindt,
2. de karakters van het kenteken niet door de bevestigingsmiddelen zijn beschadigd, en
3. de kentekenplaat aan de achterzijde van het voertuig niet door glas of ander doorzichtig materiaal wordt bedekt.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Bekeuring luidt dan als volgt:
m K 030 a
Kenteken niet behoorlijk zichtbaar aanwezig op/aan een motorrijtuig:
75,- euro

:+

da's heel duidelijk...mag dus niet.

-O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan