streetfighter zitje

icaruz

Rookie
24 okt 2004
27
0
belgie
Hey mensen,
Ik ben mijn VFR 750 '95 aan het ombouwen tot een 'streetfighter'. Ik zet er oa een kontje van een GSXR K4 op. Nu ben ik nog een beginneling en vraag ik me af van welk materiaal die streetfighter zitjes nu allemaal gemaakt zijn. Het lijkt één of andere mousse.
Of kunnen jullie me mss wat tips geven voor het maken van m'n eigen zadel?
Of mss wat adressen waar ik terecht kan?
Bedankt!
 
Heb zelf een bodemplaat gemaakt van polyester. Het gedeelte waar het zitje moet komen insmeren met lossingsmiddel, polyester aanbrengen, lossen en bijslijpen. Daarna gaten geboord door de nieuwe bodemplaat en het kontje. De bouten(met platten kop) in de nieuwe bodemplaat vastzetten en heb er twee dunnen lagen schuim overheen geplakt. Als afwerking heb ik er sky overheen getrokken en vastgezet. De uitstekende draadeinden van het nieuwe zitje passen precies in de gaten in het kontje en kan d.m.v. moeren aan de onderzijde worden bevestigd.

Succes!

full
 
Heb zelf een bodemplaat gemaakt van polyester. Het gedeelte waar het zitje moet komen insmeren met lossingsmiddel, polyester aanbrengen, lossen en bijslijpen. Daarna gaten geboord door de nieuwe bodemplaat en het kontje. De bouten(met platten kop) in de nieuwe bodemplaat vastzetten en heb er twee dunnen lagen schuim overheen geplakt. Als afwerking heb ik er sky overheen getrokken en vastgezet. De uitstekende draadeinden van het nieuwe zitje passen precies in de gaten in het kontje en kan d.m.v. moeren aan de onderzijde worden bevestigd.

Succes!

(Afbeelding)
Dit vind ik dus echt een howto waard.
Ik denk dat er maar weinig op dit idee zijn gekomen en ik ga het zeker ook gebruiken :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}
 
Geen dank, ik deel graag mijn ervaringen! Was nog vergeten dat je het sky het beste ook aan het schuim kunt lijmen. Dit voorkomt dat er vouwen inkomen en dat je er last van krijgt. Mijn zitje is wel een hard zitje, dit komt door het relatief harde schuim wat ik heb gebruikt. Ik geef zelf de voorkeur aan een hard zitje om een beter gevoel te hebben over de motor. Wellicht werkt het ook met zachter schuim. Ik heb vorig seizoen gereden met schuim wat ik er los had opgeplakt. Het bleef 15.000km perfect zitten, maar tijdens de vakantie(been tussen bagage door steken) heb het schuim beschadigd. Als je hier goed om denkt kun je er ook los schuim op plakken. Daarnaast brengt dit problemen met zich mee met het spuiten. Plak je het schuim erop voor het spuiten zie je bijna altijd een rand. Plak je het schuim erop na het spuiten heb je een grote kans dat er lijmsporen buiten het schuim zitten en die je niet meer goed wegkrijgt.
 
Laatst bewerkt:
Hey, bedankt voor je reactie. Dat is echt een goed idee van je. Ga ik zeker proberen. Als 't af is,post ik wel een foto'tje!
Thx! :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan