Streetfighter ?

DaveCave

Die hard MF'er
7 jul 2001
256
0
Rij al weer wat jaartjes op een FZR1000 daarvoor op een FZ750. Maar ik gebruik hem als dagelijks vervoermiddel (heb geen auto). En zit nu echt te twijfelen om over te stappen op iets comfortabelers, FZR is een echte pijn in je armen motor.

Zit te denken aan een streetfighter maar vind het zonde om m'n FZR om te bouwen. Weet iemand hoeveel het ongeveer zou kosten om zoiets te doen? Ik denk daarbij aan het verwijderen van al het kuipwerk, ander stuur, andere koplamp met klein kuipje, spuiten tank/overig plastic, dynojet en mischien een seatpipe. Waarschijnlijk is het goedkoper om m'n FZR in te ruilen/verkopen voor een reeds gebouwde streetfighter.

Iedere suggestie/aanbeveling/commentaar/tip/afrader is welkom...... *D
 
door het verkopen van alle originele onderdelen kan je natuurlijk wel het een en ander bekostigen, maar aan de andere kant, wat eronder vandaan komt is niet altijd even mooi om open en bloot te laten zien ( weliswaar kwestie van smaak, maar toch ). Ik denk dat je makkelijker en beter uit bent door deze motor in te ruilen op bijvoorbeeld een Bandit 1200 ofzo, en daarmee aan de slag te gaan. Mooi blokken om te zien, en erg leuk om mee te "spelen"Genoeg vermogen ook, wheely trekken of soppies maken geeft heel erg weinig problemen. Andere zeer geschikte motor is natuurlijk een ZRX 12 of 1300. Ga gewoon eens proefrijden bij Safe, die zijn daar erg makklijk in.
Ik was zelf bijna voor een Bandit 1200 gegaan, maar vond mijn huidige motor toch geiler, en die bood meer mogelijkheden om Betaalbaar aan het verbouwen te gaan.

Veel succes in je keuze...

8-)
 
Bandit 1200 is een perfecte fiets om helemaal op maat te maken naar je eigen smaak.
Zowel het uiterlijk als het blok kan eindeloos gemodificeerd worden. Vooral in duitsland en engeland zijn veel onderdelen te krijgen. Met de Bandit raak je nooit uitgespeeld! 8-)

Ook van de FZR zijn er vele streetfighters gemaakt neus maar eens rond op duitse sites zoals

http://www.fighters-online.com/

[ Dit Bericht is bewerkt door: Zoeperman op 2001-08-04 14:15 ]
 
Het is ERG moeilijk om van een FZR iets moois te maken ( streetfighter bedoel ik dan..) Ik heb ook vanalles geprobeerd.. ( zie pics op bikepics.) maar je krijgt je koelsysteem ( radiator en slangen.) gewoonweg niet netjes weggewerkt.. om over delen die uit/door je frame lopen nog maar te zwijgen.. Mijn advies ( na 8 jaar proberen.) begin er NIET aan. Ga idd voor een andere motor om daar iets van te maken..
 
Terug
Bovenaan Onderaan