Streetfighter?

The Mud

MF veteraan
22 aug 2004
3.818
6
31
Tolkamer (GLD)
Kan iemand mij uitleggen wat nou de precieze defenitie is van een streetfighter?
Is het nou een naked bike met streetfighter kapje en motorspoiler, een buikschuiver zonder kuip, met streetfighter kapje en motorspoiler of wat is het nou precies. Het enige wat ik weet is dat ze meestal extreem geil zijn.
Alvast bedankt. :}
 

BasE

Banned User
17 jul 2002
13.202
0
de een denkt dat een motor al een streetfighter is met breed stuurtje en geen kuipen, de ander denkt aan een zwaar verbouwde SS met duits kontje, special paint, etc.

www.streetfighters.nl
 

s2ralf

Die hard MF'er
12 feb 2003
590
0
Belgie
Ik noem mijne meer een nakedbike, is zoveel eigelijk niet aan gedaan. Zo op zijn duits dat is eigelijk pas streetfighter
 

The Mud

MF veteraan
22 aug 2004
3.818
6
31
Tolkamer (GLD)
Base: Heey bedankt voor link, staan geile bikes op.
Piranha: Mijn complimenten voor je r1. Zo is hij zekerzzz wel geil maare wat is er met je kuip gebeurd (kapot)?
Den The Man: Neey dat zijn eerder streetracers. Ik weet niet waar het vandaan komt.


Ik heb zelf een Super Motard (50cc welliswaar maar dat ff buitenwege laten). Ik zit te denken om er een streetfighter kapje op te monteren en dan niet zo'n ding die je in de winkel koop maar zelf eentje maken van een scooter voorkap. Ook wil ik een soort motorspoiler maken van de onderkuip van een scooter.
En als laatste een breed race-stuurtje + misschien alles spuiten.
Maar wat is dit dan voor iets?
 

~Vincent~

MF veteraan
31 mrt 2003
3.204
0
A rose by any other name...

Streetfighters zoals die van Pirahna zijn echt wel koel. Maar die duitse gedrochten moesten ze gewoon verbieden. Lijkt wel alsof er een dikke mercedes langs achter op in gereden is :r

Als er echt een kunstwerkje van gemaakt wordt is het wel super duur volgens mij.
Doet me een beetje aan autotuners en meetings denken en das niet meteen mijn scene. Je kan imo een motor beter mechanisch en motorisch tunen. Maar ieder diertje zijn pleziertje.

Je moet je alleen ff afvragen of het het geld waard is of dat je die centen niet beter investeerd in een 25kw motor over twee jaar. als het niet kost knip en plak je maar naar hartelust

 
Laatst bewerkt:

The Mud

MF veteraan
22 aug 2004
3.818
6
31
Tolkamer (GLD)
Ja mijn brommer staat nu bij motorzaak voor een beurtje en wat 125cc motorcrosszooi (tandwielen + ketting) dat gaat namelijk veel langer mee. Maar motorisch word mijn nieuwe uitlaat er ook meteen maar onder gepleurd en dan loopt t (afhankelijk van mijn vertanding) rond de 100. Dat vind ik voorlopig wel genoeg want ik breek tegenwoordig mijn nek over de motorjuten en ik ben niet van plan staatskasspekker nummer 1 te worden. Ik rijd ook nogal veel en hij verbruikt nu (met mijn kamikaze rijstijl altijd volgas dus 1:30) dit wil ik graag zo houden dus motorisch vind ik het wel mooi geweest (ik rijdt toch alle scooters wel zoek in de bochten en op de drempels).
Ik wil het dus optisch wat extremer maken (iedereen hier rijd scooter dus schakel = zowieso wel apart maar toch moet het extremer).
Ik wil het wel goedkoop houden hoor anders investeer ik mijn geld wel in een dikke bike.
 

s2ralf

Die hard MF'er
12 feb 2003
590
0
Belgie
Heb em gekocht als klein ongeval, t was de bedoeling om er zo iets van te maken. Het had ook een blade van 2000-2001 kunnen zijn die vond ik ook best wel mooi zonder kuip
 

BasE

Banned User
17 jul 2002
13.202
0
je had een SM?
kan je beginnen met dit SM kapje 8-)



post eens een pic van je ding zoals ie nu is dan?
 

The Mud

MF veteraan
22 aug 2004
3.818
6
31
Tolkamer (GLD)
Piranha: Nou het is een mooie basis en ik moet toegeven dat het resultaat schitterend is. Het is tenminste niet zo'n overdreven lijkkist met overal schedels op gespoten.
Base: Zo'n streetfighter kapje bedoelde ik met die krengen die je voor 25 euro in de winkel koopt. daar rijden er al te veel van rond. daarom wilde ik er juist zelf een maken.

Ik heb helaas geen foto's van hoe ze er nu bijstaat. Wel staan er wat oude foto's op mijn website: www.die-hard-scooterfreak.tk Er is niet veel meer veranderd hoor. Ik heb alleen het kontje nu zilver en een zilvere streep over het voorspatbord. Als ik haar weer terug heb dan zal ik wel weer wat foto's maken. Deze foto's zijn nog van toen ik haar net had gekocht (maand geleden).
 
Laatst bewerkt:

BasE

Banned User
17 jul 2002
13.202
0
Base: Zo'n streetfighter kapje bedoelde ik met die krengen die je voor 25 euro in de winkel koopt. daar rijden er al te veel van rond. daarom wilde ik er juist zelf een maken.
wil je met polyester gaat rotzooien dan?
 

The Mud

MF veteraan
22 aug 2004
3.818
6
31
Tolkamer (GLD)
Neey ik was van plan om de voorkap van een Peugeot Speedfight 2 van de sloop te halen en hier dan het grootste deel vanaf te zagen en van het overige mijn kappie maken.
Ik weet uit ervaring dat polysteren een klote werkje is.
 

YamaMarkie

Die hard MF'er
13 mei 2004
994
0
36
Enschede
www.derking.nl
Waar komt die naam eigenlijk vandaan :?
vrij vertaald: straatvechter.
straatvechten bij stoplichten tegen anderen ofzo?
meerde dingen. Vooral omdat ze i.d.d. voor straat racers worden gebruikt, dus op straat. En misschien ook omdat het vaak schade motoren zijn, onder het moto "kuip kapot, eraf slopen, geen nieuwe kopen". Motor heeft dus een hard gevochten met de straat :+

Zo in die trent. De 1e meer van toepassing, maar die 2e vond ik wel geinig klinken :p
 

Humz

MF'er
8 feb 2004
248
0
37
Putte NB
Streetfighters zijn ontstaan door het feit dat heel veel motor-rijders zo nu en dan helaas de neiging hebben om af te stappen (tijdens het rijden). En omdat vroegah het plaatwerk/kappenzooi van exotische supersports nogal duur was of gewoon niet te verkrijgen begonnen veel handige jongens zelf hun motorfietsen weer toonbaar te maken met een laag budget. Dan kom je dus vanzelf uit op onderdelen die van andere fietsen af komen of eigenbouw en daarmee waren de eerste streetfighters geboren. En als je dan toch bezig was om je motor "op te knappen" waarom dan niet gelijk even je frame polijsten of even grotere remmen erin van een dikkere, nieuwere fiets.

Tegenwoordig worden gloednieuwe fietsen uit de kratten getrokken en word daar zonder blikken of blozen de slijptol in gezet en helemaal van voor naar achter verbouwd. Compleet de omgekeerde wereld dus.

Als je heel zwart/wit gaat kijken dan is elke motor met een recht stuur, klein koplampje met dito stuurkuipje en monoseat al een streetfighter. Ik vind echter dat een streetfighter elke supersport kan zijn met volle kuip, als je er maar genoeg aan verbouwd en het origneel doet!

Waar de naam vandaan komt weet ik niet precies, ik denk dat ze het zo noemen omdat toch meestal de stuntlui het vaakst tegen de vlakte gaan, en je zou het als een "gevecht" kunnen zien wie de langste wheelie/stoppie etc. kan maken