bikemaster
MF veteraan
zie dit topic ook een hoop foto's
Post hier je Naked Bike pic
Post hier je Naked Bike pic
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dit om het Streetfightergebeuren een beetje centraal te houden....
't wordt tijd voor een eigen subforum....
of een zelfbouw subforum
...een beetje domme beschrijfing vind ik ...
dit een keertje gevonden:
Streetfighters
De streetfighter is ontstaan uit meestal illegale straatraces zoals die de laatse jaren met auto´s weer in populariteit toenemen. Met dit verschil dat de streetfightercoureurs openbare snelwegen en klaverbladen als circuit nemen, gewoon tussen het gewone verkeer door. Racen is duur en gevaarlijk, het gebeurde dan regelmatig dat een motorrijder onderuit ging. De rijder komt er meestal wel goed van af, maar de motor heeft grote schade aan de stroomlijnkuip. Omdat deze kuipen erg duur zijn werden ze weer herbouwd zonder kuip. Hieruit is een stijl van motorenbouw ontstaan die de laatste paar jaar erg populair is. Streetfighters hebben als basis dan ook een racemotor voor op de openbare weg, de supersportklasse genaamd. Het kunnen echter ook andere motoren zijn, als deze standaard maar een behoorlijke prestatie, niet alleen in vermogen, maar ook in wegligging heeft.
Worden choppers vaak in het rijwielgedeelte verlengd, bij streetfighters gaat het net andersom en worden meestal in het rijwielgedeelte verkort. Dit wordt meestal gedaan door een steilere balhoofdhoek te maken waardoor de vork net iets rechterop komt te staan. Het resultaat is een motor die zeer scherp stuurt waardoor een buitengewoon goede wegligging in combinatie met een grote wendbaarheid mogelijk is. Dit verkorten, al spreken we over slechts enkele centimeters, geeft de motor een agressief uiterlijk. meestal wordt dat nog versterkt door minimale koplampen in een zeer klein stuurkuipje. Omdat het motorblok en de bedieningselementen goed zichtbaar zijn worden de motoren vaak opgebouwd met in het oog springende details zoals schroeven en bouten in kleur, verchroomde onderdelen en veel roestvast staal om bougiekabels en remleidingen.
De markt is sinds ongeveer 2000/2001 begonnen met op deze rage in te springen met de Oostenrijkse KTM Duke en de Italiaanse Ducati Monster, de namen zeggen al iets over hun uiterlijk en kunnen. Omdat streetfighters puur op prestatie worden gebouwd, en dan ook nog optimaal prestaties bij hoge snelheid waarbij hoge eisen aan remmend vermogen en wendwaarheid worden gesteld, zijn het geen goedkope motoren om te bouwen. Het motorblok wordt vaak ook flink opgevoerd. Ook vering, banden en daarmee de velgen, sturen en uitlaatsystemen worden flink onder handen genomen.
dit beschrijft wel een SF denk ik
zie dit topic ook een hoop foto's
Post hier je Naked Bike pic
jep klopt,een subforum gedeelte (net als 25 KW enz)maar dit vinden ze niet nodigMaar wat is naked-bike als ik zo moeten zoeken naar streetfighters denk ik niet gelijk aan naked-bikes.
Het word tijd voor een topic voor de fighters, hoop dat er door de moderators van deze site eens goed gekeken word waar veel behoefte aan is, nu zwerft het over de hele site een.
hier is mijn suzuki gsx-r 750 `89
Hier mijn Gsx-r 750 met een 1100 blok ik heb er een Laser race systeem op met een Dynajet kit op met K&N`s ook heb ik nu een nieuwe oli koeler.
De voorpartij is van een Kawasaki Zxr 750 en een gevreeste kroonplaat.
Het subframe heb ik zelf pas gemaakt voor de Yamaha Yzf-R7 race kont.
Het achterwiel is van een Honda Cbr 900 RR Fireblade waar ik de giet naat heb uit gehaald.
(Afbeelding)
(Afbeelding)
Hier het 1100 blok met de nieuwe koeler
(Afbeelding)
(Afbeelding)
en hier het Fireblade wiel.
(Afbeelding)
(Afbeelding)
(Afbeelding)
Hier heb ik ook de naad uit gehaald (Het is een ziekte)
(Afbeelding)
en hier de kroonplaat maar die wil ik ff anders vreesen vind hem zo wat te log en te zwaar
(Afbeelding)
Ik ben ook nog op zoek voor een mooi achter lichtje
(Afbeelding)
En nog een piccie
(Afbeelding)
ja erg lastig dat je blijft zoeken van brikken/naked/sport naar algemeen om alle projectjes te kunnen volgen.
maar zullen wel niet genoeg mensen interesse in hebben
Hallo Maniac,
ziet er van een afstendje zo woest uit! Een vierkante koplamp van bv een GSX1000 zou hier mooi op staan. Laag zadel en breed stuur...
Schiet het al aardig op trouwens?
ziehier!!! streetfighters
we hebben het er over gehad binnen de crew. De voors en tegens tegenover elkaar gezet en een weloverwogen beslissing genomen. Wat wil je nou nog meer? Het antwoord is nee, er komt geen streetfighterforum. Daar kan nog zoveel over gezeurd worden, het komt er gewoon niet. Punt.
Nee niet echt, alleen het stuur is weer compleet doordat ik een nieuwe rechter clip-on heb gekocht. Maar de accu is dus nu ook kapot dus heb nog steeds niet kunnen testrijden. Ben al een beetje aan het kijken op marktplaats naar zaken zoals een stuurkuipje (liefst met lamp er al in) en een kontje maar tot nu toe beperkte ik me tot de kawasaki onderdelen. Zou een stuurkuipje van een soes of honda ook passend te maken zijn?
Op dit moment heb ik de motor ergens anders in stalling staan, want ik had er even genoeg van. Maar hoe vaker ik weer op het forum zit, hoe meer ik ernaar uitkijk om weer te kunnen .
Greetz
Martian
Viccie:lang leve de burocratie
ja maja da gaat over de streetfighter sectie, nu over een algemeen verbouwings sectie, dus gewoon nog ff doorposten en goed argumenten aandragen daar..
wie ben ik dan om door te zeuren??
Meestal is het geen probleem om zo'n kuipje pas te maken (ervaring).
Wil je best wel helpen, (helaas) momenteel genoeg vrije tijd.
Je zou trouwens ook bij B.O.R. in de Lutte of Cartier in Delden kunnen kijken voor kuipje. Ze hebben er genoeg liggen en voor een redelijk prijsje.
een verbouwingsfreak!! dus gewoon beetje doorzeuren
neh, heb mn mening duidelijk in 2 topics gegeven maar blijf niet smeken
woordje bekrompen was trouwens mischien wat verkeerd gekozen. kan alleen met de kop niet bij de argumenten die de moderators aandragen voor het weigeren van het verzoek; er zou niet genoeg animo voor wezen
alsof er zoveel mensen met een zijspan rijden, alsof de offtopic rubriek zoveel bijdraagt aan een motorforum etc etc.
maar enfin, ik heb het niet voor het zeggen en zoek dan de topics wel bij mekaar (en met mij meer dan 91 mensen bleek uit de poll)
jij moet ff in brikken en klassiekers gaan kijken!!
kijk als we nu een verbouwings-forum hadden had hij die vraag niet hoeven stellen