Streetfighters pic

Dit om het Streetfightergebeuren een beetje centraal te houden....

't wordt tijd voor een eigen subforum.... O-)


of een zelfbouw subforum

ja erg lastig dat je blijft zoeken van brikken/naked/sport naar algemeen om alle projectjes te kunnen volgen.

maar zullen wel niet genoeg mensen interesse in hebben ;)
 
Vind het zeer goed beschreven :} :}
dit een keertje gevonden:
Streetfighters
De streetfighter is ontstaan uit meestal illegale straatraces zoals die de laatse jaren met auto´s weer in populariteit toenemen. Met dit verschil dat de streetfightercoureurs openbare snelwegen en klaverbladen als circuit nemen, gewoon tussen het gewone verkeer door. Racen is duur en gevaarlijk, het gebeurde dan regelmatig dat een motorrijder onderuit ging. De rijder komt er meestal wel goed van af, maar de motor heeft grote schade aan de stroomlijnkuip. Omdat deze kuipen erg duur zijn werden ze weer herbouwd zonder kuip. Hieruit is een stijl van motorenbouw ontstaan die de laatste paar jaar erg populair is. Streetfighters hebben als basis dan ook een racemotor voor op de openbare weg, de supersportklasse genaamd. Het kunnen echter ook andere motoren zijn, als deze standaard maar een behoorlijke prestatie, niet alleen in vermogen, maar ook in wegligging heeft.
Worden choppers vaak in het rijwielgedeelte verlengd, bij streetfighters gaat het net andersom en worden meestal in het rijwielgedeelte verkort. Dit wordt meestal gedaan door een steilere balhoofdhoek te maken waardoor de vork net iets rechterop komt te staan. Het resultaat is een motor die zeer scherp stuurt waardoor een buitengewoon goede wegligging in combinatie met een grote wendbaarheid mogelijk is. Dit verkorten, al spreken we over slechts enkele centimeters, geeft de motor een agressief uiterlijk. meestal wordt dat nog versterkt door minimale koplampen in een zeer klein stuurkuipje. Omdat het motorblok en de bedieningselementen goed zichtbaar zijn worden de motoren vaak opgebouwd met in het oog springende details zoals schroeven en bouten in kleur, verchroomde onderdelen en veel roestvast staal om bougiekabels en remleidingen.
De markt is sinds ongeveer 2000/2001 begonnen met op deze rage in te springen met de Oostenrijkse KTM Duke en de Italiaanse Ducati Monster, de namen zeggen al iets over hun uiterlijk en kunnen. Omdat streetfighters puur op prestatie worden gebouwd, en dan ook nog optimaal prestaties bij hoge snelheid waarbij hoge eisen aan remmend vermogen en wendwaarheid worden gesteld, zijn het geen goedkope motoren om te bouwen. Het motorblok wordt vaak ook flink opgevoerd. Ook vering, banden en daarmee de velgen, sturen en uitlaatsystemen worden flink onder handen genomen.


dit beschrijft wel een SF denk ik
 
Maar wat is naked-bike als ik zo moeten zoeken naar :9~ streetfighters :9~ denk ik niet gelijk aan naked-bikes.

Het word tijd voor een topic voor de fighters, hoop dat er door de moderators van deze site eens goed gekeken word waar veel behoefte aan is, nu zwerft het over de hele site een.
jep klopt,een subforum gedeelte (net als 25 KW enz)maar dit vinden ze niet nodig :(
 
:^
Oude brikken wel,maar fighters niet :?
Beetje rare redenatie van het bestuur. :(
Agos is solidair met de fighterpeople's.(zo,dat kost je volgende keer koffie bij de smek Norrie O-) )
 
hier is mijn suzuki gsx-r 750 `89

Hier mijn Gsx-r 750 met een 1100 blok ik heb er een Laser race systeem op met een Dynajet kit op met K&N`s ook heb ik nu een nieuwe oli koeler.
De voorpartij is van een Kawasaki Zxr 750 en een gevreeste kroonplaat.
Het subframe heb ik zelf pas gemaakt voor de Yamaha Yzf-R7 race kont.
Het achterwiel is van een Honda Cbr 900 RR Fireblade waar ik de giet naat heb uit gehaald. :Z

(Afbeelding)

(Afbeelding)

Hier het 1100 blok met de nieuwe koeler

(Afbeelding)

(Afbeelding)

en hier het Fireblade wiel.

(Afbeelding)

(Afbeelding)

(Afbeelding)

Hier heb ik ook de naad uit gehaald (Het is een ziekte)

(Afbeelding)

en hier de kroonplaat maar die wil ik ff anders vreesen vind hem zo wat te log en te zwaar

(Afbeelding)

Ik ben ook nog op zoek voor een mooi achter lichtje

(Afbeelding)

:9

Zag gister bij een sloper nog een NIEUW led achterlicht voor €59,- , blank glas soort van licht gebogen ovaal. Zou perfect passen bij de vormgeving van je kontje.
 
Hallo Maniac,
ziet er van een afstendje zo woest uit! Een vierkante koplamp van bv een GSX1000 zou hier mooi op staan. Laag zadel en breed stuur...
Schiet het al aardig op trouwens?

Nee niet echt, alleen het stuur is weer compleet doordat ik een nieuwe rechter clip-on heb gekocht. Maar de accu is dus nu ook kapot dus heb nog steeds niet kunnen testrijden. Ben al een beetje aan het kijken op marktplaats naar zaken zoals een stuurkuipje (liefst met lamp er al in) en een kontje maar tot nu toe beperkte ik me tot de kawasaki onderdelen. Zou een stuurkuipje van een soes of honda ook passend te maken zijn?
Op dit moment heb ik de motor ergens anders in stalling staan, want ik had er even genoeg van. Maar hoe vaker ik weer op het forum zit, hoe meer ik ernaar uitkijk om weer te kunnen :] .
Greetz
Martian
 
Nee niet echt, alleen het stuur is weer compleet doordat ik een nieuwe rechter clip-on heb gekocht. Maar de accu is dus nu ook kapot dus heb nog steeds niet kunnen testrijden. Ben al een beetje aan het kijken op marktplaats naar zaken zoals een stuurkuipje (liefst met lamp er al in) en een kontje maar tot nu toe beperkte ik me tot de kawasaki onderdelen. Zou een stuurkuipje van een soes of honda ook passend te maken zijn?
Op dit moment heb ik de motor ergens anders in stalling staan, want ik had er even genoeg van. Maar hoe vaker ik weer op het forum zit, hoe meer ik ernaar uitkijk om weer te kunnen :] .
Greetz
Martian

Meestal is het geen probleem om zo'n kuipje pas te maken (ervaring).
Wil je best wel helpen, (helaas) momenteel genoeg vrije tijd.
Je zou trouwens ook bij B.O.R. in de Lutte of Cartier in Delden kunnen kijken voor kuipje. Ze hebben er genoeg liggen en voor een redelijk prijsje.

8-)
 
ja maja da gaat over de streetfighter sectie, nu over een algemeen verbouwings sectie, dus gewoon nog ff doorposten en goed argumenten aandragen daar..

ik had al eerder in die topic een argument aangedragen namelijk 1 subforum voor streetfighter/eigenbouw/caferacer/aanpassingen e.d.

zou het hele forum opgeschoond kunnen worden om alle lopende projecten daar te plaatsen i.p.v. over het hele forum verdeeld.

volg zelf diverse projecten (de meesten) en is gewoon lastig aangezien er een stel staan bij sport, een stel bij brikken&klassiekers, paar bij naked en dan weer 1 in algemene praat etc.

argumenten voor een extra subforum:

overzichtelijker, gehoor geven aan een grote vraag, nieuw/groter publiek voor gehele forum, ter inspiratie voor andere bezoekers etc etc.

toch wordt een poll waarin 90% aangeeft dit op prijs te stellen gewoon afgedaan met de boodschap dat er niet genoeg animo voor is, er geen duidelijke argumenten voor bestaan en dat het nonsense is.

wie ben ik dan om door te zeuren??

de moderators hebben duidelijk hun (bekrompen) visie gegeven en lijkt me dat daarmee de zaak helaas afgedaan is.
 
Meestal is het geen probleem om zo'n kuipje pas te maken (ervaring).
Wil je best wel helpen, (helaas) momenteel genoeg vrije tijd.
Je zou trouwens ook bij B.O.R. in de Lutte of Cartier in Delden kunnen kijken voor kuipje. Ze hebben er genoeg liggen en voor een redelijk prijsje.

8-)

Thx voor het aanbod Den Duut, maar hij blijft nog in de stalling tot het weer wat beter is. Ik vind het zo zielig als ie in de kou buiten moet staan (weliswaar onder de hoes). Bovendien is het nu toch te fris om buiten te sleutelen en mijn vader gaat echt de auto niet buiten laten staan voor "dat onding".
Als ik er weer mee verderga en hulp nodig heb plaats ik wel wat op het forum, kijk ik wel wie er dan tijd/zin heeft om te helpen.
Greetz
Martian
 
HALLOOOOO, KRIJG IK NOG ANTWOORD OF BEN JE ME GEWOON AAN HET NEGEREN!!!!!!
WAAR HEB JE JE BALHOOFDSPLATEN NOU LATEN FREZEN?

:( :( B| B|
 
een verbouwingsfreak!! dus gewoon beetje doorzeuren :9

neh, heb mn mening duidelijk in 2 topics gegeven maar blijf niet smeken ;)

woordje bekrompen was trouwens mischien wat verkeerd gekozen. kan alleen met de kop niet bij de argumenten die de moderators aandragen voor het weigeren van het verzoek; er zou niet genoeg animo voor wezen :X

alsof er zoveel mensen met een zijspan rijden, alsof de offtopic rubriek zoveel bijdraagt aan een motorforum etc etc.

maar enfin, ik heb het niet voor het zeggen en zoek dan de topics wel bij mekaar (en met mij meer dan 91 mensen bleek uit de poll) ;)
 
neh, heb mn mening duidelijk in 2 topics gegeven maar blijf niet smeken ;)

woordje bekrompen was trouwens mischien wat verkeerd gekozen. kan alleen met de kop niet bij de argumenten die de moderators aandragen voor het weigeren van het verzoek; er zou niet genoeg animo voor wezen :X

alsof er zoveel mensen met een zijspan rijden, alsof de offtopic rubriek zoveel bijdraagt aan een motorforum etc etc.

maar enfin, ik heb het niet voor het zeggen en zoek dan de topics wel bij mekaar (en met mij meer dan 91 mensen bleek uit de poll) ;)

Heb het gevoel dat je met amtenaren te maken hebt hier.
Het zal toch zo moeten zijn dat je juist hier op het mooiste motor-forum waar 91% van de poll graag een streetfighters topic ziet dat dan ook krijgt.
Maar ach zal er maar over ophouden heeft toch geen zin.

Voor me nog verder off topic gaan waar blijven die mooie pic van de verbouw lustige motor rijders onder ons.

(jaja weet het die van mijn staan er ook nog niet op maar daar word aan gewerkt)
 
Waar is de tijd dat er gave cafe racers waren? dus geen sbk stuur maar "gewoon" clip-ons...

Vind dit wel een gave SV

full
 
jij moet ff in brikken en klassiekers gaan kijken!! 8-)

kijk als we nu een verbouwings-forum hadden had hij die vraag niet hoeven stellen :P
 
He DJAGIA sorry dat ik niet eerder trug scheef maar ik zag je vraag niet eerder
Toen ik de motor kocht zat die voorvork al in en die kroonplaat had de vorige eigenaar laten maken.
Maar ik ga hem wel veranderen want hij is helemaal masief en ik wil hem in freezen met vlink veel gleuven en gaten
 
Terug
Bovenaan Onderaan