streetfighters

een apart gedeelte voor "STREETFIGHTERS"

  • ja !

    Stemmen: 93 89,4%
  • nee!

    Stemmen: 11 10,6%

  • Totaal aantal stemmers
    104
Status
Niet open voor verdere reacties.
En daarbij is er ook door andere crewleden aangegeven waarom er (voorlopig) geen streetfighterdeel komt. Dus nu blijven vragen heeft weinig nut ;)

helemaal mee eens.
maar dit was een nieuw idee voor een zelfbouw deel aangezien dat een iets ruimer begrip is.
Dus gaat nu niet meer over een streetfighterdeel,maar over een zelfbouwdeel.
deze groep is in mijn ogen zeer groot(replica's,streetfighters,bobbers,choppers(geen aangepaste customs dus!),draggers etc etc.)
 
helemaal mee eens.
maar dit was een nieuw idee voor een zelfbouw deel aangezien dat een iets ruimer begrip is.
Dus gaat nu niet meer over een streetfighterdeel,maar over een zelfbouwdeel.
deze groep is in mijn ogen zeer groot(replica's,streetfighters,bobbers,choppers(geen aangepaste customs dus!),draggers etc etc.)

en waarom zouden de redenen voor een zelfbouw deel anders zijn dan voor streetfighters? De meeste topics bij zelfbouw zullen imo over techniek gaan en daar is al een mooi forum voor toch?
 
en waarom zouden de redenen voor een zelfbouw deel anders zijn dan voor streetfighters? De meeste topics bij zelfbouw zullen imo over techniek gaan en daar is al een mooi forum voor toch?
ten 1e is de groep zelfbouwers groter dan een groep streetfighter fanaten dus dat zou het argument'een te kleine groep'van tafel vegen
En lang niet alle vragen in een zelfbouw gedeelte hoeven over techniek te gaan(welke nu trouwens ook lang niet altijd in techniek staan).
En zo'n deel is ook perfect voor het showen van je zelfbouw motor(net zoals racers in het sport motor forum worden geshowt etc)en het verloop van een verbouwproject,welke nu vaak'zoek'raken in de diverse topics omdat ze niet echt een'vaste'plek hebben.

nogmaals het is niet me bedoeling om te stangen(heb namelijk al mail gehad ;) )
maar vraag me gewoon af als de groep iets ruimer gezien wordt of er dan wel iets mogelijk is
 
en waarom zouden de redenen voor een zelfbouw deel anders zijn dan voor streetfighters? De meeste topics bij zelfbouw zullen imo over techniek gaan en daar is al een mooi forum voor toch?

Hee Viccie

Er zijn in nederland een hele hoop zelfbouwers actief. De groep varieerd van zelfbouwers uit noodzaak (wel handig maar geen geld) en zelfbouwers van sjopperds en bobbers en zelfbouwers van sportieve brommerts. Bij deze bouwers gaat het niet vaak over techniek in het algemeen maar over de moddellijnen van hun zelfbouwframe, de problemen van het inpassen van een ander motorblok of het fabriceren van bijvoorbeeld handgemaakte spatschermen of tanken. Ik kan mij goed voorstellen dat veel toppics juist zullen gaan over hoe een en ander op het zelfbouwproject er nu uitziet, of hoe de hele motor eruitziet of over hoe de fiets nu rijdt. Je moet begrijpen dat de zelfbouwers zich best wel een beetje anders voelen dan de gemiddelde motorrijder. Niet slimmer of beter maar anders. Vaak hebben ze niet alleen een beetje extra gevoel voor techniek maar gaat het ook om het verwezenlijken/bouwen van je droomfiets. Ik denk dat je met jou opmerking iets te kort door bocht gaat, zeg maar. Techniek is dus iets te algemeen. ik hoop dat je dit wilt begrijpen. ;)
 
Hee Viccie

Er zijn in nederland een hele hoop zelfbouwers actief. De groep varieerd van zelfbouwers uit noodzaak (wel handig maar geen geld) en zelfbouwers van sjopperds en bobbers en zelfbouwers van sportieve brommerts. Bij deze bouwers gaat het niet vaak over techniek in het algemeen maar over de moddellijnen van hun zelfbouwframe, de problemen van het inpassen van een ander motorblok of het fabriceren van bijvoorbeeld handgemaakte spatschermen of tanken. Ik kan mij goed voorstellen dat veel toppics juist zullen gaan over hoe een en ander op het zelfbouwproject er nu uitziet, of hoe de hele motor eruitziet of over hoe de fiets nu rijdt. Je moet begrijpen dat de zelfbouwers zich best wel een beetje anders voelen dan de gemiddelde motorrijder. Niet slimmer of beter maar anders. Vaak hebben ze niet alleen een beetje extra gevoel voor techniek maar gaat het ook om het verwezenlijken/bouwen van je droomfiets. Ik denk dat je met jou opmerking iets te kort door bocht gaat, zeg maar. Techniek is dus iets te algemeen. ik hoop dat je dit wilt begrijpen. ;)
hmmm jij breng het iets duidelijker onder woorden dan ik :P
maar zo bedoelde ik het ook,snap heus dat een streetfightersubforum niet gaat(hier is over gediscuseerd en dat is klaar.)
maar gaat nu over een subforum zelfbouw,is dat dan misschien mogelijk?
 
zelfbouw subforum is super!! 8-) zitten zeker ook veel bouwers hier op het forum alleen een beetje her en der verspreid.. ik vind het super om al die projecten te volgen! daarom is een apart zelfbouw-subforum zeker een goed idee vind ik

vergelijking met 25kw gaat niet op vind ik, aangezien zelfbouwers nooit klaar zijn zullen er altijd topics zijn die blijven lopen met nieuwe updates en vragen enzo.. zie @brikkers topic van mijzelf en enkele andere..
 
Laatst bewerkt:
Hier kom ik ook nog even met mijn mening:

Streetfigters zijn zoals sportmotoren en nakedsbikes een eigen catagorie. Daarom verdienen deze motoren een eigen gedeelte op het forum. Hier kan iedereen dan zijn vorderingen laten zien. Vragen stellen over wat mooier zou zijn, de ene of de andere oplossing ect. niet teechnische vragen dus, maar gewoon vragen in de vorm van wat zou het beste bij deze motor passen, of wie weet nog goede streetfighter kuipjes te vinden. Maar dat lijkt mij allemaal niet eens de voornaamste reden. Eigenlijk zouden we geen nieuw streetfighter forum moeten hebben, maar een "projecten" forum oid. Een forum waar mensen die hun motor een flinke verbouwing geven er een topic kunnen bijhouden met hoe het gaat, foto's ect. Ik zelf en de meeste andere MFers vinden die topics vaak prachtig, en het zou dus zeker geen kwaad kunnen daar een eigen forum aan te geven! :)
 
Enige tijd geleden werd er fanatiek geijverd voor een 25kW forum. Met (deels) dezelfde argumenten als dat nu gebruikt worden voor een streetfighter forum. Uiteindelijk is dat forum er gekomen en je ziet nu dat het maar weinig gebruikt wordt en dat er maar weinig specifieke 25kW onderwerpen zijn.
Wij denken dat hetzelfde zal gebeuren met een streetfighter forum. Te weinig mensen die zich ermee bezig houden. Te weinig onderwerpen die echt specifiek met streetfighters te maken hebben. Teveel overlap met andere fora.

daar heb ik ook nog wel een mening voor liggen ;)

HEt 25kw forum is idd niet geweldig. Waarom? Omdat er alleen maar snotneusjes komen (ja ik weet het, ik ben er zelf ook 1 B| )De meeste project bouwers zijn absoluut wat meer volwassen en 101% meer motorrijder! Bovendien heeft het 25kw forum wel degenlijk een enorm nut. niet zozeer dat het zo leuk is om daar met de andere 25kw rijders te posten, maar omdat er gewoon super veel onduidenlijkheid was, en die is er dankzij het 25kw forum nu vel ev veel meer! Steeds minder domme topics er over, en dat was voor mij iig de reden dat ik een 25kw forum wilde. Met dit streefighter gedeelte of dus eigenlijk liever een projectbike gedeelte ga je echt lezen en posten omdat je dat ineresant vind. daarom vind ik de verelijking met het 25kw forum dus ook slecht...
 
jep volgens mij was het maken van een 25kw forum meer een actie om van die domme vragen overal af te zijn
 
ik ben voor een eigen plekje.ik hoopp alleen niet dat iedereen die een andere koplamp er op zet het een streetfighter noemt. ik herinner me een topic over een vette streetfighter yamaha diversion 600 :+
 
en waarom zouden de redenen voor een zelfbouw deel anders zijn dan voor streetfighters?

Hoi Viccie,

Als je mij 1 gegronde reden geeft waarom het subforum niet gerechtvaardigd zou wezen geef ik je een handvol die het tegendeel bewijzen.

Mvg


edit: bij deze 18 redenen:

Streetfighter/caferacer/eigenbouw/projecten etc

kan het ook zonder problemen wat concreter omschrijven hoor :)
 
Laatst bewerkt:
Zeg, heb 's zitten denken.....

Waarom zet iedereen, die een Streetfighter-gerelateerd topic start, er niet gewoon 't woord 'Streetfighter:' voor?
En andere item-groepen dus ook....

Dus bijv.:

Streetfighter: Post hier je Streetfighter.

Of:

Naked: ook zo'n kouwe neus?

Of:

Chopper: Ook zo'n pijn in je rug?


Idee?


SoeF!


Heb hier nog geen reactie's op gezien.....
Nou? is dit een idee?

SoeF!
 
De uitleg waarom er (voorlopig) geen apart deel komt is al verschillende malen gegeven door admins en mods. Slotje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan