Streetfighterstuur op gsxr 1100 '93

joeb@r

MF'er
16 jul 2004
101
0
nijmegen
Heeft er iemand ervaring met het plaatsen van een streetfighterstuur op een gsxr1100W uit 93, kom van een GPZ1000rx af, maar vind de SOES veel te "racy"
wil dus of andere clipons, of een streetfighterstuur monteren, maar wil eigenlijk niet te veel aan de rest veranderen
THNX
 
Nou niet de motor, maar de zit.......
net 2500 km autobahn(250+) achter de rug, maar zat of te hoog met mijn voeten, of hing te veel naar voren, maar al met al was de zit niet helemaal naar mijn zin, dus daar wil ik wat aan veranderen. En nee een zzr is geen optie veel te zwaar
 
Cheap en misschien link: gaten boren in de kroonplaat en setje van die riser dingen erop monteren. Zijn ook genoeg adapters/kroonplaten te koop. Kijk eens in de streetfighters of op internet. ABM heeft het bijvoorbeeld te koop.
 
Dat gaatjes boren in de kroonplaat heb ik bij mijn vorige motor gedaan. Ik heb er toen wel twee extra stukken aluminium onder laten lassen, gewoon voor het gevoel dat het allemaal wat steviger is.
 
Wat is de diameter van je poot? FJ1200 clip-ons komen ongeveer nog 5 cm omhoog vanaf het punt van vevestiging. Kan net genoeg zijn.

Keertje snuffelen op dde sloop dus, zijn vat nog meer oplossingen.
Houdt er ook rekening mee dat wanneer je een hoger stuur monteerd, je kables (rem/electra) niet altijd lang genoeg zijn waardoor je die ook moet vervangen/aanpassen.
 
Wat is de diameter van je poot? FJ1200 clip-ons komen ongeveer nog 5 cm omhoog vanaf het punt van vevestiging. Kan net genoeg zijn.

Keertje snuffelen op dde sloop dus, zijn vat nog meer oplossingen.
Houdt er ook rekening mee dat wanneer je een hoger stuur monteerd, je kables (rem/electra) niet altijd lang genoeg zijn waardoor je die ook moet vervangen/aanpassen.


Ik heb zelf een 80cm superbike stuur gemonteerd, alles past behalve de remleiding.
Nou weet ik niet hoe het bij de 1100 zit maar bij mijn 750 zit er een verdeler onder de onderste balhoofdplaat. Je hoeft dus allleen dat stukje maar te vervangen.

Ik kan je nu al zeggen dat het echt super :9~ rijdt.

Succes ermee
 
Niet al te moeilijk over doen. 2 Gaten boren/frezen,risers erop en gaan.
full
 
ik sta ook op het punt dat te doen... heb de stuurpoten al gekocht, zoek nog een stuurtje...

Maar heb je de standaard kroonplaat nog verstevigd? is dat echt nodig? die poten van mij zijn te bevestigen met 4 m8 bouten...

zijn toch flinke gaten voor zo'n oppervlak?!

en heb je ook ervaring met het overzetten van de originele remgrepen en schakelaars? Ga je kabels moeten verlengen enzo? het lijkt er zo op dat het niet nodig is...

Ik wil geen ontzettende riserbar, meer zoeits als wat jij erop hebt op die foto... 22mm dik en hoe breed?
 
ik sta ook op het punt dat te doen... heb de stuurpoten al gekocht, zoek nog een stuurtje...

Maar heb je de standaard kroonplaat nog verstevigd? is dat echt nodig? die poten van mij zijn te bevestigen met 4 m8 bouten...

zijn toch flinke gaten voor zo'n oppervlak?!

en heb je ook ervaring met het overzetten van de originele remgrepen en schakelaars? Ga je kabels moeten verlengen enzo? het lijkt er zo op dat het niet nodig is...

Ik wil geen ontzettende riserbar, meer zoeits als wat jij erop hebt op die foto... 22mm dik en hoe breed?


Zie bovenstaande post.

Ik moest alleen mijn remleiding vernieuwen, klein stukje dus vanaf die koppeling naar de hendel. (GSX-R750 heeft 3 delen remleiding voor met een verdeler)

Ik zou geen 4 M8 gaten in die kroonplaat boren, word er niet steviger van en je wilt echt niet dat je stuur er af scheurt/pleurt als je aan het rijden bent.
 
tsja, dat is de manier hoe ze bevestigd moeten worden... of de verkoper snapt niet het verschil tussen m6 en m8...

Maar zitten die poten normaal gesproken met 1 m8 bout per poot vast? Waar zijn dit soort poten te koop en wat kost zoiets?

Ik zal er een plaatje bij attachen...
http://www.motor-forum.nl/forum/misc/107691

is dit te zien?

het lijkt er inderdaad op dat ik het eerste of bovenste stuk van de voorrem kabel moet gaan vervangen, zal bij een 1100 wel hetzelfde zijn als bij een 750 olie gixxer... de koppelingskabel heeft wel genoeg ruimte denk ik... en de bedrading en gaskabel?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben geen materiaaldeskundige, maar imho kun je gerust 4st 7 mm gaten boren, en daar m8 in tappen, als je het gat weer opvuld met de bout, dan is er toch niets aan stevigheid verloren gegaan?
Wordt natuurlijk anders als je de gaten overgedemensioneerd gaat boren, en er dan bouten doorheenschuift die kleiner zijn dan de gaten..
 
Ik ben geen materiaaldeskundige, maar imho kun je gerust 4st 7 mm gaten boren, en daar m8 in tappen, als je het gat weer opvuld met de bout, dan is er toch niets aan stevigheid verloren gegaan?
Wordt natuurlijk anders als je de gaten overgedemensioneerd gaat boren, en er dan bouten doorheenschuift die kleiner zijn dan de gaten..


Datr zal waarschijnlijk toch moeten, waarschijnlijk zit het schroefdraad namelijk in de risers.

Lijkt mij gewoon verstandiger een nieuwe kroonplaat te zoeken of laten maken.
 
Ik heb op mn Vmax een ZXR750 vork zitten, daar zelf risers voor gemaakt en bevestigd met 2x M10 bouten van onder af met 2 strips eronder dat de bouten recht op de stuurplaat blijven.
De enige kracht die erop komt is hat hangen of duwen aan het stuur en dat valt reuze mee.

Ik duw er ook bijna 300 kilo Vmax mee vooruit ;)
 
Ik ben geen materiaaldeskundige, maar imho kun je gerust 4st 7 mm gaten boren, en daar m8 in tappen, als je het gat weer opvuld met de bout, dan is er toch niets aan stevigheid verloren gegaan?
Wordt natuurlijk anders als je de gaten overgedemensioneerd gaat boren, en er dan bouten doorheenschuift die kleiner zijn dan de gaten..
Binnenkant is heel erg dun, dus de bovenplaat draad in tappen gaat niet lukken.
Moet je met door en door iets doen want anders is het echt te slap.
 
'k heb nog een paar risers (te koop) liggen. Moeten idd met 4 M8 bouten gemonteerd. Ze zitten nu nog op een kroonplaat van een CBR600
 
Binnenkant is heel erg dun, dus de bovenplaat draad in tappen gaat niet lukken.
Moet je met door en door iets doen want anders is het echt te slap.
full


Yep,
kijk gewoon ff op de duitse e-bay voor een setje superbike kroonplaten voor de gix11w.
Ik zou never nooit gaten in de kroonplaat van een Gix 11 boren en er risers op monteren om me die paar euro te besparen.
enig idee wat er voor een druk op die risers staat als je met je gix11 vol in de ankers gaat vanaf hoge snelheid?

verkeerd geld besparen vindt ik
;)
 
plus een complete kroonplaat is mooier... maarja, ik heb dus een model ''87 gsxr1100 met nog de origibele vork... voor dat model kom je bijna nooit kroonplaatjes tegen. de meerderheid is al lang aan een usd vork begonnen met bijpassende kroonplaat.

maar ik zal eens kijken op e-bay.de
 
Terug
Bovenaan Onderaan