Streetlegal of gewoon RACE!!!

Laser sport uitlaat, niet legaal, maar ook weer niet een echte race.

Ik heb geen db-killer :9~

Kheb dezelfde alleen dan niet de carbon maar de titanium uitvoering...
Kheb trouwens nog wel een db-eater/killer los liggen voor deze uitlaat.
 
Alleen op auto een dubbele 76 mm uitlaaat. Merk .....made in Taiwan !
Zou zo`n uitlaat nuttig zijn op een 25 KW ?
 
zo\'n yoshi zit idd best hoog, maar hoe zit het met acrapovic???

Weet iemand dat??? Zo\'n Yoshi maakt 105db, maar hoe zit het met Akrapovic??? Ben er best benieuwd naar.

Ik wilde eerst een Bos gaan aanschaffen van de zomer voor m\'n Soes, maar ik hoor nog al eens dat het geluid zo tegen valt (lees te zacht). Laser wil ik niet, want dan moet ik het orignele systeem slopen, maar Akrapovic heeft een compleet systeem.

Ik wil er een lekker geluid uit (is toch geen woon- / werkmotor meer), maar het moet niet zo zijn dat als ik een politie tegenkom dat ik direcht van de weg gehaald wordt.

Dus zou Akrapovic zijn wat ik zoek?
 
Alleen op auto een dubbele 76 mm uitlaaat. Merk .....made in Taiwan !
Zou zo`n uitlaat nuttig zijn op een 25 KW ?

Nee, niet nuttig denk ik. Ik denk dat de motor er niet beter op gaat lopen. En zou het vermogen nog wel kloppen???
 
Jongens toch,

Vanwaar die dB-killers??? Waarom schroeven jullie tijdens een circuitdag niet gewoon de originele demper erop? Scheelt je waarschijnlijk nog vermogen ook!
Wisten jullie dat verreweg de MEESTE vervangingsdempers MINDER vermogen leveren dan het originele systeem??? Voor een beetje mooi geluid lever je dus vet vermogen in.... Behalve voor de echte (full)race(=open) systemen dan. Je weet wel, die met dat lekkere geluid. Die hebben geen vermogensverlies maar vaak zelfs wat winst al is dat minimaal bij een 4-cilinder. Heb al een paar lekkere gezien, Akra full race, Arrow full race mjammie! Wie heeft er resultaten van een testbank???

Pooh,
Re-cal-ci-trant is oud-hollands voor: Zeer onwillig, zich nergens van aantrekkend, eigenwijs en overal tegen ingaand persoon!!! Doet precies wat niet mag.....Daarom zeer loyaal iemand!!! Laat nl alle buren meegenieten van zijn mooie uitlaatgeluid en verlangd hier zelfs geen tegenprestatie voor....

Daemon,
Ik weet niet of alle Yoshi\'s 105dB maken maar de mijne wel... Zit echter op een tweecilinder en geeft daarom een zeer mooi donker geluid. En het gekke is: WEINIG MENSEN STOREN ZICH ERAAN!!!! Het schijnt zo te horen denkt iedereen, algemeen geaccepteerd lijkt het wel....En tjsa, het levert wel een stapel NM\'s op!!! Dubbel geslaagd dus!!!
 
Ik maak mijn dempers (absorptietype) altijd zelf en vind niet dat ze teveel lawaai maken.
Een goede snelle moto hoeft niet \"teveel\" lawaai te maken. Dat doen die gasten met hun choppers en open uitlaten al genoeg.
 
stoef, ik heb een Scorpion (by Akrapovic) aan m\'n ducje hangen.
moet voor het cicuit abosoluut terug naar een standaard er komt namelijk ongeveer 110 db uit...

maar op straat hoort zelfs een oud vrouwtje me aankomen dus (heren van de politie en andere overheden!!!) ---VEILIG---
 
Daemon, ik heb nog een gloednieuwe Leovinci SBK voor je liggen, rond, carbon.

GSX-R 600/750 model, zelfs inclusief de originele stickers :)
 
Daemon,
Ik weet niet of alle Yoshi\'s 105dB maken maar de mijne wel... Zit echter op een tweecilinder en geeft daarom een zeer mooi donker geluid. En het gekke is: WEINIG MENSEN STOREN ZICH ERAAN!!!! Het schijnt zo te horen denkt iedereen, algemeen geaccepteerd lijkt het wel....En tjsa, het levert wel een stapel NM\'s op!!! Dubbel geslaagd dus!!!

ik wil van de zomer wel \"(full)race(=open)\" erop zetten van yoshi of akrapovic. die van akrapovic zijn niet \'race\' volgens mij. yoshi: RS-3 Race of de TRS Race (beide roestvrij staal met titanium demper).

is dat wat voor mijn sv??? die van yoshi (weet jij het verschil tussen de TRS en RS-3?).

misc.php


Bijlage: akrapovic.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wisten jullie dat verreweg de MEESTE vervangingsdempers MINDER vermogen leveren dan het originele systeem???
klopt, maar gewichtsbesparing is ook een belangerijke overweging.... scheelt soms vele kilo\'s, da\'s niet alleen goed voor de wegligging.... de natte-vinger rekensom is: -3kg = +1pk
 
Aprilia Titanium racepijp, tenminste ik denk dat daar de inscriptie \"FOR RACE USE ONLY\" op slaat, + bijbehorende chip. Merkbaar meer vermogen in middengebied: wheelies hieeeehaaa!
 
Jongens toch,

Vanwaar die dB-killers??? Waarom schroeven jullie tijdens een circuitdag niet gewoon de originele demper erop? Scheelt je waarschijnlijk nog vermogen ook!
Wisten jullie dat verreweg de MEESTE vervangingsdempers MINDER vermogen leveren dan het originele systeem??? Voor een beetje mooi geluid lever je dus vet vermogen in.... Behalve voor de echte (full)race(=open) systemen dan. Je weet wel, die met dat lekkere geluid. Die hebben geen vermogensverlies maar vaak zelfs wat winst al is dat minimaal bij een 4-cilinder. Heb al een paar lekkere gezien, Akra full race, Arrow full race mjammie! Wie heeft er resultaten van een testbank???

Buiten dat je meestal wel gewicht bespaard, ben ik het wel met je stelling eens!

Lekker orgineel houden..... Krijg je ook niet zo\'n koppijn op lange ritten :)
 
Wie heeft er resultaten van een testbank???

Mijn sportuitlaat gaf een duidelijke winst over het gehele toerenbereik + wat extra bovenin.

Dipjes werden weggewerkt, 5pk erbij in de hogere toeren.

(\"Extreme RVS\", nederlands merkje)
 
GuZ,

Stel je hebt 3 pk vermogensverlies.... Dan moet je nieuwe dempertje 3Pk x 3Kg= 9Kg lichter zijn dan je originele!!!
Mag je wel een demper hebben met negatieve aantrekkingskracht!!! Kom je niet zo makkelijk aan lijkt me....

En als dat al lukt (full race titanium systeem oid) wegen de kosten niet echt op tegen de baten denk ik....
 
Stel je hebt 3 pk vermogensverlies.... Dan moet je nieuwe dempertje 3Pk x 3Kg= 9Kg lichter zijn dan je originele!!!
Mag je wel een demper hebben met negatieve aantrekkingskracht!!! Kom je niet zo makkelijk aan lijkt me....
soms heel makkelijk....
orginele complete systemen zijn loeizwaar en 3pk verlies lijkt me wat gortig...

op mijn triumph monteerde ik een BOS 3-1 en verloor ik 1 pk en 10kg....
(maar dat is wel t.o.v. een licht gemodificeerde orginele uitlaat, als ie echt orgineel was had ik waarschijnlijk geen pk-verlies)

denk dat je een kilo eerder voelt dan een pk

mijn oude projektje:
misc.php


Bijlage: guz.t309.jpg
 
Op maandag 07 januari 2002 19:42 schreef Stoef het volgende:
Jongens toch,

Vanwaar die dB-killers??? Waarom schroeven jullie tijdens een circuitdag niet gewoon de originele demper erop? Scheelt je waarschijnlijk nog vermogen ook!
Wisten jullie dat verreweg de MEESTE vervangingsdempers MINDER vermogen leveren dan het originele systeem??? Voor een beetje mooi geluid lever je dus vet vermogen in.... Behalve voor de echte (full)race(=open) systemen dan. Je weet wel, die met dat lekkere geluid. Die hebben geen vermogensverlies maar vaak zelfs wat winst al is dat minimaal bij een 4-cilinder. Heb al een paar lekkere gezien, Akra full race, Arrow full race mjammie! WIE HEEFT ER RESULTATEN VAN EEN TESTBBANK???
Pooh,
Re-cal-ci-trant is oud-hollands voor: Zeer onwillig, zich nergens van aantrekkend, eigenwijs en overal tegen ingaand persoon!!! Doet precies wat niet mag.....Daarom zeer loyaal iemand!!! Laat nl alle buren meegenieten van zijn mooie uitlaatgeluid en verlangd hier zelfs geen tegenprestatie voor....

Daemon,
Ik weet niet of alle Yoshi\'s 105dB maken maar de mijne wel... Zit echter op een tweecilinder en geeft daarom een zeer mooi donker geluid. En het gekke is: WEINIG MENSEN STOREN ZICH ERAAN!!!! Het schijnt zo te horen denkt iedereen, algemeen geaccepteerd lijkt het wel....En tjsa, het levert wel een stapel NM\'s op!!! Dubbel geslaagd dus!!!

Hiero, Arrow full-race, ook nog eens 5,5 kg lichter :}
misc.php


Eat your heart out :9
 
Waar het natuurlijk ook om gaat is de beleving van de rit.
Als je motor veel lawaai maakt denk je vaak ook al harder te gaan. Had vroeger namelijk een puch brommer met een bos uitlaat en als je dan 60 km/h reed dacht je echt dat je hard ging. Nou ging dit ook samen met doodsangsten omdat alles trilde als een idioot :) maar het gaat nu even om het idee...
 
Aprilia Titanium racepijp, tenminste ik denk dat daar de inscriptie \"FOR RACE USE ONLY\" op slaat, + bijbehorende chip. Merkbaar meer vermogen in middengebied: wheelies hieeeehaaa!

Heb jeje begrenzing bij je luchtfilter er al uit gehaald?? Scheelt ook een stuk. Schijnt dat met de uitlaat van aprilia en de chip en die begrenzing eruit dat die dan op +120 pk op achterwiel komt.
De begrenzing zie je zo zitten als jeje filter eruit haalt die moet je gewoon eraf trekken.
 
Whoehahahaha,
Mijn nieuwe pijp is binnen. \"Proseries Racesystem\" (not for road use) hele mond vol he voor een paar gebogen stukken metaal?
Het wordt weer een geweldige zomer mannen (en vrouwen) dat weet ik nu al!!!

:} :} :} :} :} :} :} :}

misc.php


 
Laatst bewerkt:
By the way:

Knappe grafiek Mar1tin!!! :} :} :}
Krijg je dat nog een beetje aan de straat of gaat het spul dan een eigen leven lijden???
Lijkt er wel op of ie een beetje arm staat bovenin (je selfmade liep mooier..) maar verder *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan