Streetlegal of gewoon RACE!!!

Op maandag 07 januari 2002 22:06 schreef Daemon het volgende:ik wil van de zomer wel "(full)race(=open)" erop zetten van yoshi of akrapovic. die van akrapovic zijn niet 'race' volgens mij. yoshi: RS-3 Race of de TRS Race (beide roestvrij staal met titanium demper).

http://www.motor-forum.nl/forum/misc.php?file=717 ((Afbeelding))

Ik heb zelf deze:
Static_front_SV.jpg


Het Akrapovic sport-production systeem. Aanradertje :9~ :} Idd geen 'race' systeem, maar wel voelbaar vermogenswinst boven 6000 rpm en een (beschaafde) supersound. Scheelt 4,5 kg t.o.v. standaard systeem :)
 
Ik heb op mijn FZ750 `87, een rvs THUNDER-demper zitten.(Spaans)

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/7797/10a5d3c720e04c1d288746aabfac014b (e-mail2.bmp)​
 
Ikzelf heb een zelf aangepaste ( ivm verbindingsbocht ) Laser oval carbon niet EEG goedgekeurd ( dus Race uitvoering ) voor een Suzuki SV650 S onder mijn Suzuki RF600R hangen en vond het geluid ook niet superhard maar ik begin hem steeds mooier te vinden klinken niet te luid maar ook niet te zacht ( gewoon lekker mooi dieper geluidje als origineel )

een vampire bijvoorbeeld onder een FZR net als bij Capoeirist is wel een gillende keukenmeid is ook wel leuk maar voor normaal gebruik net iets te.
 
Ik had dus ooit een leuk dempertje, heeft de vorige eigenaar er zelf opgeknutseld. Maar inmiddels is tie niet zo mooi meer, ramelt en klettert als de ziekte. Is ook wel logisch, er is het een en ander afgebroken. Maar nou keek ik vanmorgen toevallig eens hoe erg het ongeveer was (voor zover je dat kan zien van buiten) en ook al heb ik 'm dus niet opengemaakt, ik kan wel met zekerheid zeggen dat ik NUL dempingsmateriaal meer over heb. Maar een Killersound die er nu in zit, niet te zuinig meer! Alleen moet ik echt wat aan dat gerammel doen.. Klinkt nu wel alsof er een droge koppeling in zit, maar het klopt niet, het hoort niet en het gaat alleen maar kapotter. Maar eigenlijk vind ik 'm nog steeds niet gevaarlijk hard. Voordeel van kleine cilinderinhoud...
 
Heb nTRS3 Y O S H I M U R A onder de gsxr1000



HHHHHHHHHHHHHAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRDDDDDDDDDDDDDDDDDD

AAAAAAAAAAA = sociaal!

maar ja, zo ben ik nou eenmaal!
 
ART Pro series 2.
Paars gekleurde ovale race demper.
Opmerkingen van andere motorrijders: (1)Toen je langs kwam gillen zat ik achterstevoren op mijn brommer!
(2) Ik werd zenuwachtig toen ik je aan hoorde komen!
(3) Toen de motor op de rollenbank stond op GiXXerday 2001 hielden de meeste hun oren dicht, en onderweg naar GiXXerday 2002 waren de geluiden ook alleen maar positief!

Maar hoe ik nu het geluid moet omschrijven! een beetje van alles is denk ik het duidelijkst.

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/7907/b73d58ae7163257d0a3e66d00cfe5147 (mvc-010f.jpg)​
 
Jongens toch,

Vanwaar die dB-killers??? Waarom schroeven jullie tijdens een circuitdag niet gewoon de originele demper erop? Scheelt je waarschijnlijk nog vermogen ook!
Wisten jullie dat verreweg de MEESTE vervangingsdempers MINDER vermogen leveren dan het originele systeem??? Voor een beetje mooi geluid lever je dus vet vermogen in.... Behalve voor de echte (full)race(=open) systemen dan. Je weet wel, die met dat lekkere geluid. Die hebben geen vermogensverlies maar vaak zelfs wat winst al is dat minimaal bij een 4-cilinder. Heb al een paar lekkere gezien, Akra full race, Arrow full race mjammie! Wie heeft er resultaten van een testbank???

Pooh,
Re-cal-ci-trant is oud-hollands voor: Zeer onwillig, zich nergens van aantrekkend, eigenwijs en overal tegen ingaand persoon!!! Doet precies wat niet mag.....Daarom zeer loyaal iemand!!! Laat nl alle buren meegenieten van zijn mooie uitlaatgeluid en verlangd hier zelfs geen tegenprestatie voor....

Daemon,
Ik weet niet of alle Yoshi's 105dB maken maar de mijne wel... Zit echter op een tweecilinder en geeft daarom een zeer mooi donker geluid. En het gekke is: WEINIG MENSEN STOREN ZICH ERAAN!!!! Het schijnt zo te horen denkt iedereen, algemeen geaccepteerd lijkt het wel....En tjsa, het levert wel een stapel NM's op!!! Dubbel geslaagd dus!!!

8120
 
Heb een Remus Viper Carbon Racing onder de ZRX-1100.
Een zware, donkere, vettige sound.

full
 
Laatst bewerkt:
Heb een NIVV, certainly not streetlegal!!! :+ :+

Zou het ook niet willen ook!!

plaatje volgt!!
 
Op zondag 06 januari 2002 22:45 schreef Joris het volgende:
M'n Remus Grand Prix laat zich goed horen. Al zou ik niet willen zeggen dat het asociaal klinkt, tenminste onder de 8000 tpm. Ze weten thuis wel wanneer de koffie klaar moet zijn.
Bij afremmen op de motor begint ie lekker te knallen. En dan dat inlaatgeluid erbij :9~
dat heb ik ook... :)
leuke pijpjes die remus grand prix...diepe sound...en als je opentrekt..gilt ie lekker...zijn liedje mee :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan