Streetlegal of gewoon RACE!!!

Stoef

MF'er
14 okt 2001
230
1
Zaanstad
Beste MF-ers,

Ik wil nou wel eens weten wat jullie voor pijpen rijden en wat voor geluid eruit komt!! Als ik het zo lees zitten er hier op het forum behoorlijk wat recalcitrante mannetjes tussen (waaronder ikzelf waarschijnlijk). Komt dat ook tot uitdrukking in het geluid of hebben we allemaal netjes streetlegal of bijna-streetlegal pijpjes?
Ikzelf heb op het moment een Yoshimura en ik mag zeggen dat er aardig wat geluid uit komt(105dB).
Loud pipes save lives :]
 
Bij mij zit de standaard-demper er nog op. Ik heb van een vriend wel een leuke BOS-carbondemper gekregen. Die moet nog even gerepareerd worden en dan kan die eronder 8-)
 
Ik heb ook een Bos demper, in het begin vond ik de Db\'s nogal tegenvallen, maar er zat wel een mooi geluidje in.
Maar nu de demper wat ouder wordt en de demping wat minder wordt het geluid ook veel beter :9~
Hiervoor had ik een BSM-demper, wat een teringherrie maakte dat ding, als er nou een lekker geluidje in zat was dat niet zo erg maar dat ding maakte gewoon kabaal. :(
\'t is eigenlijk net zo als met een radio als er een goed nummer op is wil je het volume ook omhoog hebben. :)
 
Bij mij zit de standaard-demper er nog op. Ik heb van een vriend wel een leuke BOS-carbondemper gekregen. Die moet nog even gerepareerd worden en dan kan die eronder 8-)

verwacht er maar niet te veel van....ik heb er ook een BOS onder zitten...DB-killer die standaard!! wordt bijgeleverd meteen eruitgehaald, dan nog braaaf geluidje. En dat noemt men al een racepijp! mooi niet dus. (maakt wel ietsje meer herrie als een gewone hooooor)

PG_yam_02.jpg


alleen hebbik dan de titanium..
 
M\'n Remus Grand Prix laat zich goed horen. Al zou ik niet willen zeggen dat het asociaal klinkt, tenminste onder de 8000 tpm. Ze weten thuis wel wanneer de koffie klaar moet zijn.
Bij afremmen op de motor begint ie lekker te knallen. En dan dat inlaatgeluid erbij :9~
 
verwacht er maar niet te veel van....ik heb er ook een BOS onder zitten...DB-killer die standaard!! wordt bijgeleverd meteen eruitgehaald, dan nog braaaf geluidje. En dat noemt men al een racepijp! mooi niet dus. (maakt wel ietsje meer herrie als een gewone hooooor)
Idd. ik heb dezelfde ervaring, bijkomend voordeel is wel dat ik bij de 2 circuitdagen op assen die ik in 2000, en 2001 gedaan heb niet m\'n orginele demper of Db-killer heb hoeven monteren. :)
Maar ik denk dat de demping intussen zoveel minder is geworden dat ik dit jaar wel een Db-killer mee moet nemen })
 
Over race dempers gesproken: maak gewoon je eigen!! :+ Ik haal ergens een originele demper voor mn CB400F die ik vervolgens van binnen ga modificeren totdat er een fatsoenlijk geluid uit komt :9
 
Ik heb er een laser sport-demper (dus niet legaal ;) ) op zitten en een vriend van me heeft een zxr 400 met laser race demper maar zegt dat die van mij er toch bovenuit komt. Heb dus ook al een db-killer klaar liggen maar wil het eerst nog even afwachten. Maar hij maakt wel een aardig hard geluidje, nou heb ik ook een twee cilinder dus klinkt het meestal al iets harder heb ik gehoord.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
standaard...

pas bij een hele open pijp die ENORM veel herrie maakt kan ik wat vermogen winnen... nah, dat rijdt niet lekker ontspannen....

en ondanks de standaard pijp maar wel met open airbox heb ik genog bas.... maar meniggeen zal mij niet horen aankomen... niet schrikken he? })
 
re·cal·ci·´trant (bn.)

1 onwillig

Misschien dat er nog een aantal mensen geen flauw idee hadden wat recalcitrant was :)

Wat moet\'k me precies voorstellen bij zo\'n db-killer eignelijk?
Waar het voor dient snap\'k wel, maar hoe precies?
 
Laatst bewerkt:
Laser sport uitlaat, niet legaal, maar ook weer niet een echte race.

Een DB-killer is een stukkie binnenpijp van ongeveer een 20 cm welke je in je uitlaat kan schuiven en vastzet met een schroefje, je monteert hem gewoon vanaf de achterkant.
Hiermee knijp/demp je je uitlaat geluid.

Ik heb geen db-killer :9~
 
Wat moet\'k me precies voorstellen bij zo\'n db-killer eignelijk?
Waar het voor dient snap\'k wel, maar hoe precies?

Hou me er niet aan vast maar volgens mij komt het er op neer dat ze de doorgang vernauwen bij een db-killer waardoor er dus minder geluidsgolven doorheen gaan. Wat ook nog zou kunnen is dat ze de richting van de golven aanpassen waardoor ze alle kanten op gaan en dus minder massaal op een bepaalde afstand komen. Er zijn er dan dus minder op de zelfde afstand dan zonder db-killer.

Iemand een idee of ik nog gelijk heb ook ?
 
Heb mijn motor nog niet... ;(

Maar als ik hem heb dan word het Akrapovic tenzij ik toch een Duc koop dan Termignoni
 
Beste MF-ers,

Ik wil nou wel eens weten wat jullie voor pijpen rijden en wat voor geluid eruit komt!! Als ik het zo lees zitten er hier op het forum behoorlijk wat recalcitrante mannetjes tussen (waaronder ikzelf waarschijnlijk

Je bent nogal obstinaat eigenlijk. ;)
Ik rij ook met een Yosh, maakt een tamelijk hard geluid. <hoofdpijn dB
 
Zo KAN een db-killer er dus uitzien pooh.
Sorry voor de slechte kwaliteit maar beter lukt me niet met m\'n webcam *D

misc.php


Schuif je dus bij de mond van je uitlaat er in en dan vastschroeven of lassen

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/712/5afa1087ad487be7c9f1a61cdd2d1b90 (dbkiller.jpg)​
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bestaan er ook DB-killers voor een Remus Grand Prix? Oftewel zijn ze gewoon te koop, niet dat ik er zelf 1 in elkaar moet hobbyen.
 
Volgens mij hebben alleen Laser en Bos db-killers, maar ze zijn wel te koop.

Zoek een passende.

Pb4.jpg

1-Specialy for two cilinder bikes
2-Specialy for four cilinder bikes
3-Specialy for big oval silencers,32 mm restricted
4-Specialy for big oval silencers
 
Deze obstinate Rookie heeft sinds kort een laser hotcam (weet eigenlijk niet of deze legaal is), maar maakt een super geluid :9~ :9~ :9~ :9~ . Bij lage toeren niet te hard en laag geluid en bij meer toeren begint ie lekker te snerpen en is ie redelijk hard. Bij gas los vanuit hoge toeren knalt ie ook wel lekker.
Deze demper kost wat maar is tot nu toe al zijn geld dubbel en dwars waard geweest, :] nu met nog meer plezier dan ik al deed!!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan