streetlegal??

jancbr600

MF'er
7 sep 2007
90
0
Staphorst
Ik heb een honda cbr 600 van 92, alleen verbouwd tot streetfighter. Nu heb ik hier geen knipperlichten op ( volgens tenkate motoren hoeft dit niet omdat deze van voor 96 is) er zitten geen spiegels op. 2 J&S uitlaten onder het kontje zitten met veel te veel geluid denk ik...
Maar nu komt het leuke, ik wil eigenlijk op de motor naar TT toe... Wat gaat me dat grapje ongeveer kosten al met al? Als ik van de weg gehaald word natuurlijk he... das nog maar de vraag. En zowiezo geen wheelies... snik..
 
FOTO!!!!!!! *O*



ik zou het niet doen, zo naar de TT.
altans wat ik las wat er met/aan je motor is gedaan, ik neem aan dat je na de veranderingen aan je motor niet opnieuw hebt laten keuren!?


GR NEMO ;)
 
no risk no fun :P


wellicht dat ze m helemaal in beslag nemen als het ze echt niet bevalt
 
Mwah eig zijn het alleen de spiegels. Knippers zijn idd niet nodig indien hij van voor 31 december 1996 is. Uitlaten letten ze in nederland niet zo veel op volgens mij, je moet alleen ff spiegels derop fixen. Dan kun je volgens mij gewoon rijden
 
olgens tenkate motoren hoeft dit niet omdat deze van voor 96 is

volgens mij is dit onzin. Als de motor geleverd is met knipeprs moet hij knippers hebben, maar de zoekfunctie van dit forum zal je tientallen hits opleveren waar alles in staat.
 
Je 'MOET' toch geen spiegels op een motor hebben? Heb vaak zat dat ik een chopper zie rijden zonder spiegels (soms ook nog eens zonder knippers, dat vind ik wel heel erg link, dan moet je zeer besluitvaardig zijn!)
 
Mja, of je moet ogen in je achterhoofd hebben.

Ik weet niet hoor, maar spiegels vind ik toch wel 1 van de belangrijkste dingen die je op een motor kan vinden.

Je kan er auto's en motoren achter je mee in de gaten houden, bijvoorbeeld mensen van de politie en ook andere weggebruikers die je niet voor je rijden.

Maar goed, als je vind dat je motor er beter uit ziet zo zonder spiegels en knipperlichten (die zijn eigenlijk ook overbodig voor de mensen achter je), dan moet je dat gewoon doen.
 
Laatst bewerkt:
Je 'MOET' toch geen spiegels op een motor hebben? Heb vaak zat dat ik een chopper zie rijden zonder spiegels (soms ook nog eens zonder knippers, dat vind ik wel heel erg link, dan moet je zeer besluitvaardig zijn!)
Je zou je theorie eens op MOETen halen ;)

Voertuigregelement Artikel 5.4.51
Motorfietsen moeten zijn voorzien van:

c. twee richtingaanwijzers aan de voorzijde en twee richtingaanwijzers aan de achterzijde van de motorfiets indien de motorfiets in gebruik is genomen na 31 december 1996; het licht van de richtingaanwijzers van motorfietsen in gebruik genomen na 30 juni 1967 moet knipperen;


en als antwoord op de vraag van TS wat betreft spiegels:
Artikel 5.4.45

1. Motorfietsen die in gebruik zijn genomen na 16 juni 2003, moeten zijn voorzien van een linker- en een rechterbuitenspiegel.
2. Motorfietsen die in gebruik zijn genomen na 26 november 1975 doch voor 17 juni 2003, moeten zijn voorzien van:
a. een linker buitenspiegel;
b. een rechterbuitenspiegel indien de maximum snelheid van het voertuig 100 km/h of meer kan bedragen en het voertuig na 31 december 1996 in gebruik is genomen.
 
Mja, of je moet ogen in je achterhoofd hebben.

Ik weet niet hoor, maar spiegels vind ik toch wel 1 van de belangrijkste dingen die je op een motor kan vinden.

Je kan er auto's en motoren achter je mee in de gaten houden, bijvoorbeeld mensen van de politie en ook andere weggebruikers die je niet voor je rijden.

Maar goed, als je vind dat je motor er beter uit ziet zo zonder spiegels en knipperlichten (die zijn eigenlijk ook overbodig voor de mensen achter je), dan moet je dat gewoon doen.
:? :?

Toch wel erg prettig als iemand besluit links af te slaan en jij wil inhalen bijvoorbeeld ...
 
men gaat naar de lokale motorpooier, besteld 2 db killers á 20euro p.s. , één bar-end spielgel á 15eurie, en 4 knipperlichtjes van totaal 30euro

dan kan jij met een gerust hart naar de tt te assen ;)
 
Jaren naar de TT geweest, nog nooit een controle meegemaakt.

Als je ziet wat daar allemaal rondrijdt. Gloednieuwe supersports met de hardste blerpijpen en ratbikes zonder koplampen en stuur. *O*
 
geluids controles e.d. zijn alleen op de dagen vóór de TT . Als jij op zaterdag gaat rijden hoef je je (mits je niet te gek doet) geen enkele zorg te maken. Is het dan veel te druk voor :] :] :]
 
Je 'MOET' toch geen spiegels op een motor hebben? Heb vaak zat dat ik een chopper zie rijden zonder spiegels (soms ook nog eens zonder knippers, dat vind ik wel heel erg link, dan moet je zeer besluitvaardig zijn!)


ikzelf rij op dit moment ook nog zonder spiegels... geen gezeik gehad met de pliesie (alleen duim omhoog :Y ).

tis alleen erg irri als je bvb gaat inalen enzo.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan