strobocopische koplampen

Gizzmo

MF veteraan
8 jun 2001
9.804
493
Er is iemand die verkoopt een fel knipperende lamp die je voorop je motor moet monteren om beter op te vallen. Hij kwam ergens uit het noorden als ik het me goed herinner.

Volgens mij had die kerel ook een kastje waardoor je koplamp ging knipperen, zo\'n strobocopisch effect.
Hij verkocht ze voor motoren met 1 of 2 koplampen.
Dan krijg je dus dat effect van die amerikaanse politiewagens.

WIE WEET WAAR DAT TE KOOP IS ?????

Lijkt me rg leuk, niet voor altijd, maar om een beetje te geinen.
 
Volgens mij wordt het gedoogd, maar dat weet ik niet zeker.

Heb er in ieder geval iets over gelezen....weet niet meer waar.
 
Ik weet wie je bedoelt. Ik kwam een paar maanden geleden tijdens een circuitdag met deze meneer aan de praat, en liet mij zijn creatie zien op zijn CBR600. Hij had een knipperend ledje in zijn kuip gemonteerd. In het zonlicht zag je nauwelijks iets van het ledje. Of het in het donker zichtbaar is betwijfel ik, omdat je koplamp volgens mij dat ledje makkelijk overstraalt. Als het wel zichtbaar is, betwijfel ik of het veiliger is, omdat je medeweggebruiker waarschijnlijk meer aan UFO\'s denkt dan aan een motorfiets.

Er heeft ooit eens iets over zijn vinding in Moto73 gestaan geloof ik, probeer het daar eens.
 
Ik vind die snel knipperende knipperlichten maar irritant als je remt (zie site boven). Ook zie je veel moeilijker dat je uberhaupt richting aangeeft!
 
Ik bedoel om de beurt knipperende koplampen zoals ambulances ze tegenwoordig hebben.
Ik weet dat ze het in de USA verkopen.
 
Volgens mij doen ze dat met behulp van een relais... Ze laten dan je \"groot licht\" knipperen.
Maar er zijn ook van die \"stroboscoop lampen\"... naar wat ik begreep van iemand zijn die gewoon te koop bij Halfords.
 
Terug
Bovenaan Onderaan