Stroef gashandel

Rene57

Rookie
13 nov 2009
11
0
Dordrecht
Hallo bikers, mijn gashandel van BMWR80 bj 1989 met handvatverwarming gaat stroef. Je voelt het rubber stroef glijden als je gas draait. Wie heeft de oplossing?
 
't spreekt voor zich dat het smeren de oplossing is als er geen andere mechanische problemen waargenomen worden, aan alle onderdelen die in verband staan met de gaskabel. :z

klopt, maar dat is dus niet zeker ;) Als het handvat tegen de stuurunit aanloopt, of tegen het stuurgewicht, of de kabels zijn geraveld, of er zit iets niet goed bij de carbs, etc etc... dan heeft zomaar smeermiddel ertussen spuiten weinig zin.


Dacht ik al ;) maar kon zijn dat je het in een ander topic gelezen had ofzo.
 
De kabels heb ik bij het gashandel losgemaakt. Dan steken ze recht omhoog. Als je een druppel naaimaichineolie bovenop doet dan loopt die weg in de schacht. Je bent wel even bezig met druppelen, da wel maar je hoeft de kabel niet los te halen.
 
De kabels heb ik bij het gashandel losgemaakt. Dan steken ze recht omhoog. Als je een druppel naaimaichineolie bovenop doet dan loopt die weg in de schacht. Je bent wel even bezig met druppelen, da wel maar je hoeft de kabel niet los te halen.

Doe er dan een spuitbus dop op zoals ik eerder beschreven heb.
En vul die dan met motorolie.
 
Heb je de kabels gelost en uit de geleiding gehaald, of zo terwijl ze er nog instaken geolied?
De beste manier is de binnen kabel eruit halen, smeren en de buitenkabel als ie leeg is smeren.
Doe je het terwijl ze er beiden nog opzitten en gewoon langs boven aan het handvat, ga je geen gewenst resultaat bekomen.


Die kabels zullen toch wel aan beide uiteinden vaste "tonnetjes" hebben?
Dan kan de binnenkabel er niet uit.
 
Tot slot even de stand van zaken bikers:
de kabels heb ik dus van boven met naaimachineolie in laten druppelen zonder de kabels uit de machine te halen. Dit druppelen heb ik een 2 uurtjes volgehouden, tussendoor andere dingetjes doen etc maar toch veelgedruppeld. . Het gashandel iets naar rechts gedaan.
Onder het rubber zat wat siliconenspray van mijn smeeractie waardoor het rubber van het handvat wat slipte op de verwarmingskoker.

Alles bij elkaar draait de handel nu beter.
De handel zat iets te veel naar links en in combi met de spray tussen het rubber gaf het een rot gevoel met gasgeven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan