Fiah
MF veteraan
- 1 jun 2008
- 2.777
- 1
Voor de beeldbuiskinderen: plaatjes en samenvatting onderaan!
Vandaag heb ik onder het motto bezigheidstherapie en troubleshooting van mijn anders prima lopende XBR de carburateur er maar eens tussenuit gehaald. Mijn XBR rijdt weliswaar prima en heeft een normaal verbruik, maar het topvermogen valt best wel tegen. Nu heb ik de motor nog niet op de vermogensbank gehad, dus ik weet het niet absoluut zeker, maar mijn motor haalt op de snelweg met moeite 150 op de teller. Dat terwijl er (met een veel lichtere/slankere Japanner) 170 echte kilometers gehaald mee zou moeten kunnen. Ook had ik het idee dat als ik volgas gaf, dit niet echt verschil maakte met half/driekwart gas.
Naja, bezigheidstherapie dus en de carburateur ertussenuit geworsteld. Toen viel mij op dat de 'dat zwarte ding in de carburateur' oftewel de vacuumzuiger niet helemaal soepeltjes heen en weer ging. Het eerste stukje omhoog vanuit de ruststand ging soepel, maar halverwege moest ik hem opeens door een weerstand drukken.
Mijn vragen nu: zou dit het gebrekkige topvermogen verklaren?
Hoe kan ik voorkomen dat de zuiger weer blijft klemmen?
Dit is namelijk de eerste keer dat ik een carburateur in m'n klauwen heb, dus ik vrees dat als ik de vlotterkamer open ga prutsen en daar in ga loeren, ik alleen maar meer stuk maak
Na 1 hardnekkige kruiskopbout uit origineel Japans pisbakkenstaal stuk gemaakt te hebben had ik ook de cover eraf. Hier volgen de plaatjes:
cliffnotes:
Dank u voor uw aandacht
Vandaag heb ik onder het motto bezigheidstherapie en troubleshooting van mijn anders prima lopende XBR de carburateur er maar eens tussenuit gehaald. Mijn XBR rijdt weliswaar prima en heeft een normaal verbruik, maar het topvermogen valt best wel tegen. Nu heb ik de motor nog niet op de vermogensbank gehad, dus ik weet het niet absoluut zeker, maar mijn motor haalt op de snelweg met moeite 150 op de teller. Dat terwijl er (met een veel lichtere/slankere Japanner) 170 echte kilometers gehaald mee zou moeten kunnen. Ook had ik het idee dat als ik volgas gaf, dit niet echt verschil maakte met half/driekwart gas.
Naja, bezigheidstherapie dus en de carburateur ertussenuit geworsteld. Toen viel mij op dat de 'dat zwarte ding in de carburateur' oftewel de vacuumzuiger niet helemaal soepeltjes heen en weer ging. Het eerste stukje omhoog vanuit de ruststand ging soepel, maar halverwege moest ik hem opeens door een weerstand drukken.
Mijn vragen nu: zou dit het gebrekkige topvermogen verklaren?
Hoe kan ik voorkomen dat de zuiger weer blijft klemmen?
Dit is namelijk de eerste keer dat ik een carburateur in m'n klauwen heb, dus ik vrees dat als ik de vlotterkamer open ga prutsen en daar in ga loeren, ik alleen maar meer stuk maak
Na 1 hardnekkige kruiskopbout uit origineel Japans pisbakkenstaal stuk gemaakt te hebben had ik ook de cover eraf. Hier volgen de plaatjes:
cliffnotes:
- motor loopt goed
- weinig topvermogen (denk ik)
- vacuumzuiger stroefjes
- Zou dit #2 veroorzaakt hebben?
- Hoe kan ik dit voorkomen?
Dank u voor uw aandacht