Strooien ze in Frankrijk?

El Pollo Diablo

MF veteraan
14 jul 2007
7.122
104
Drechtsteden
Vanwege teveel tijd komende weken, heb ik het plan donderdag te vertrekken naar Zuid Frankrijk. Stukken warmer dan hier, vooruitzichten zijn goed. Even lekker er tussenuit. De geplande rit eerder dit jaar naar Spanje stopte na een uurtje al vanwege een aanrijding, dus dit maakt het misschien nog een beetje goed. Maar: in principe rijd ik niet op mijn SX als er gestrooid is. Dus mijn vraag is: strooien ze in Frankrijk? Thanks!
 
Laatst bewerkt:
Ik denk hetzelfde als in NL: Waar nodig.
Op wintersport worden de A+N wegen goed sneeuwvrij gehouden die de bergen op gaan (vegen+pekel). Maar ik kan me zo voorstellen dat ze dat ook op andere wegen doen als die wit gaan zien.
 
Laatst bewerkt:
Tjonge El Pollo, ik wou dat ik in jouw schoenen stond! Veel succes! En klopt dat ze in FR strooien, tijdens mijn rit richting wintersport heb ik er een paar liter ruitensproeivloeistof doorgejaagd omdat mijn ruiten wit werden van de pekel.

Maar zoals gezegd, geef je motor een goede behandeling en gaan met die banaan. Dat wordt genieten :)
 
Laatst bewerkt:
Ik zit nu een weekje op de Duits-Franse grens en heb al veel kilometers gemaakt in Frankrijk, en heb nog niets gezien waar gestrooid was. Wel inderdaad veel zand.
 
Dus je laat je vakantie verpesten en gaat op een minder leuke motor weg omdat er gestrooid wordt? Die motor is er toch om jou plezier te bezorgen? Ik snap dat je er zuinig op bent, maar dat mag toch niet toch koste gaan van de fun waar je 'm voor gekocht hebt?
 
Ik vertelde een Vlaamse collega dinsdag dat er pekel op mijn vizier zat, en hij vroeg "wat is pekel?" Blijkbaar strooien ze in België niet? Dan zullen ze in Frankrijk ook niet strooien. Ik denk dat ze nergens pekel strooien buiten Nederland.
 
Ik vertelde een Vlaamse collega dinsdag dat er pekel op mijn vizier zat, en hij vroeg "wat is pekel?" Blijkbaar strooien ze in België niet? Dan zullen ze in Frankrijk ook niet strooien. Ik denk dat ze nergens pekel strooien buiten Nederland.

Ik werk nu bij een fabrikant van strooimachines, en wij verschepen ze door heel Europa en daarbuiten. Dus in principe strooit elk Europees land. België ben ik trouwens nog niet tegen gekomen, dus dat zou evt. kunnen kloppen. Maar dan vind ik het wel vreemd dat de Belgen niet zouden strooien.
 
Back!


ot16qs.jpg


t06b7t.jpg


2v13tp3.jpg


b88mq9.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan