Stroom in Frankrijk

24 aug 2016
210
142
Ik vertrek over een maandje naar Frankrijk met de motor en tent. Dit wordt mijn eerste keer dat ik daar op de motor heen ga. Nu heb ik een vraag v.w.b. de stroom. Hoe doen jullie dat? nemen jullie een campingstekker mee, of kan je gewoon je "Nederlandse" stekker/verlengsnoer gebruiken?
 
20.000mah powerbank, en die weer opladen tijdens het rijden :)

En heb je zoveel apparatuur bij je dat je het daarmee niet haalt, dan gewoon af en toe na een paar dagen kamperen even een airbnbtje of goedkoop hotelletje boeken. Of je laad alles op de camping op als je ergens een 220v punt hebt.
 
Ik ging gewoon bij de buurman met een caravan vragen om op te laden
Of bij de balie van de camping
Het ging toen alleen nog om een mobieltje
 
20.000mah powerbank, en die weer opladen tijdens het rijden :)

En heb je zoveel apparatuur bij je dat je het daarmee niet haalt, dan gewoon af en toe na een paar dagen kamperen even een airbnbtje of goedkoop hotelletje boeken. Of je laad alles op de camping op als je ergens een 220v punt hebt.

lees de vraag nog eens....
 
Net terug uit F, de aarde is daar anders dan hier. Steekt een pin uit. Een NL stekker met randaarde gaat niet passen, zo'n smalle als een lamp of oplader wel.
Als je een verlengsnoer zonder aarde hebt gaat het wel, anders zo'n verloop setje mee
 
Stekker-4-met-kruis.jpg
Deze past niet en deze wel
Stekker-1.jpg

Kun je gewoon in Nederland kopen.
Maar op campings is het vaak zo een
1232472194_352pxCEE16A230VPlugPinning.png
 
Ik vertrek over een maandje naar Frankrijk met de motor en tent. Dit wordt mijn eerste keer dat ik daar op de motor heen ga. Nu heb ik een vraag v.w.b. de stroom. Hoe doen jullie dat? nemen jullie een campingstekker mee, of kan je gewoon je "Nederlandse" stekker/verlengsnoer gebruiken?

In Frankrijk hebben campings nog regelmatig een stroompunt waar een gewone stekker in kan. Maar niet altijd dus voor de zekerheid neem ik een campingstekker met verloopstuk mee.

Maar eigenlijk heb ik die al jaren niet meer gebruikt. Zoals al gezegd 12 V aansluiting op het dashboard en opladen in de tanktas is veel praktischer (ebookreader en telefoon). En ik hou ook een powerbank opgeladen, maar die gebruik ik bijna nooit, opgeladen telefoon redt het wel tot de volgende ochtend.
 
Ik heb een 12V sigarettenplug op mijn dashboard van de motor.
Heb niets bij me wat in 220V past. Kan alles laden tijdens het rijden.
Soms heb ik zelfs wel een stroompunt op mijn camping-plaats, maar dan geen enkele stekker om er gebruik van te maken.
 
Tsjonge als het dan maar niet radio--actief is..................... :X
Dat maakt het nu juist zo fijn dat ik mijn eigen stroom kan maken!
 
Bedankt voor de tips.
p.s. Het bleek misschien niet helemaal uit de vraag, maar ik ga wel per motor op doorreis. (Route des grandes Alpes).

Ik heb een USB aansluiting op mijn motor gemaakt, maar heb niet echt ruimte voor een 12V aansluiting. Ik heb een Honda CBR 600F4. op die manier kan ik iig mijn telefoon opladen. maar stel dat dat er geen zin aan heeft, weet ik nu in ieder geval wat ik mee moet nemen zodat ik de spulletjes kan opladen.
 
Je begrijpt 't niet helemaal!

De 12V-aansluiting dat is dezelfde als de USB-aansluiting.
In de sigarettenplug steek je de 5V spannings-reductor voor de USB.

Mijn plug heeft een rubber stofkapje en daaronder zit ALTIJD mijn USB-aansluiting.
Voor oppompen luchtbed haal ik de USB er effe uit, na het pompen gaat ie er weer in.
Zo simpel kan het zijn......................
 
Ik heb een andere aansluiting. Ik heb dit systeem namelijk. Ik heb geen sigarettenplug in (op) mijn motor.
 
Mijn motor werd nieuw geleverd met 2 aansluitingen voor 12 volt. Ik dacht dat het handig was, maar ik heb ze nog nooit gebruikt in de 3 jaar dat ik de motor heb.
 
Mijn motor werd nieuw geleverd met 2 aansluitingen voor 12 volt. Ik dacht dat het handig was, maar ik heb ze nog nooit gebruikt in de 3 jaar dat ik de motor heb.
Je rijdt toch niet toevallig BMW..............?
Een maat van mij heeft een RT met een speciale 12V aansluiting die nergens voor past. Dan heb je d'r dus geen zak aan.
Wat een kut-plug! (eeeh, da's weer wat anders) Dank je wel BMW. Niet dus......................:X

Heb 'm al gezegd om 12V aansluiting 'normaal' te gaan maken.
Wil die de motor origineel houden. '( Tsja, dan moet je 't zelf maar weten.
Nu heeft ie een speciale verloop gekocht. WAARDELOOS!!
 
Je rijdt toch niet toevallig BMW..............?
Een maat van mij heeft een RT met een speciale 12V aansluiting die nergens voor past. Dan heb je d'r dus geen zak aan.
Wat een kut-plug! (eeeh, da's weer wat anders) Dank je wel BMW. Niet dus......................:X

Heb 'm al gezegd om 12V aansluiting 'normaal' te gaan maken.
Wil die de motor origineel houden. '( Tsja, dan moet je 't zelf maar weten.
Nu heeft ie een speciale verloop gekocht. WAARDELOOS!!
Ducati.O-)
Ik heb er een 5 volt verloopstukje bij, ook nog nooit gebruikt.
Allemaal nutteloos spul.
Vroeger kampeerde ik vaak in een bos. Dan kan het handig zijn, maar dat doe ik niet meer.
 
Je rijdt toch niet toevallig BMW..............?
Een maat van mij heeft een RT met een speciale 12V aansluiting die nergens voor past. Dan heb je d'r dus geen zak aan.
Wat een kut-plug! (eeeh, da's weer wat anders) Dank je wel BMW. Niet dus......................:X

Heb 'm al gezegd om 12V aansluiting 'normaal' te gaan maken.
Wil die de motor origineel houden. '( Tsja, dan moet je 't zelf maar weten.
Nu heeft ie een speciale verloop gekocht. WAARDELOOS!!

Dat is gewoon een Hella (of ook Bosch genaamd) stekker.
mini-plug.1448708296.jpg

Niks vreemds aan en het zit vele malen steviger dan die stompzinnige sigarenaansteker.
En adapters zat te koop
12v-bmw-stekker-naar-sigaretten-stekkerdoos.jpg
of
300-303.jpg
 
Precies wat ik bedoel!
Je laat zelf al zien wat voor adapter-zooi nodig is om je spulletjes werkzaam te krijgen.

Donder op met je Hella-stekker of weet-ik-wat voor nieuwerwetse stekker. Doe normaal!
Zet een normale plug op de motor zodat al die verloop-onzin helemaal niet nodig is.

Als ik bij de kampeer-winkel of de telefoon-shop meld dat ik een Hella-stekker op de motor heb, weten ze niet eens wat ik bedoel.
Gewoon een ouderwetse sigaretten-plug. Algemeen bruikbaar!

Het wiel is al 100.000 jaar geleden uitgevonden.
Toch zijn er dan weer bet-weters die vinden dan ze een nieuw 12-zijdig wiel moeten verzinnen.
Leuk bedacht maar je gaat er wel van stuiteren! Ik houd 't gewoon op ROND!
 
Laatst bewerkt:
Precies wat ik bedoel!
Je laat zelf al zien wat voor adapter-zooi nodig is om je spulletjes werkzaam te krijgen.

Donder op met je Hella-stekker of weet-ik-wat voor nieuwerwetse stekker. Doe normaal!
Zet een normale plug op de motor zodat al die verloop-onzin helemaal niet nodig is.

Als ik bij de kampeer-winkel of de telefoon-shop meld dat ik een Hella-stekker op de motor heb, weten ze niet eens wat ik bedoel.
Gewoon een ouderwetse sigaretten-plug. Algemeen bruikbaar!

Het wiel is al 100.000 jaar geleden uitgevonden.
Toch zijn er dan weer bet-weters die vinden dan ze een nieuw 12-zijdig wiel moeten verzinnen.
Leuk bedacht maar je gaat er wel van stuiteren! Ik houd 't gewoon op ROND!
De door jou geprezen sigarettenplug is bedoeld voor verslaafde rokers. De kleinere maat die origineel op motorfietsen gemonteerd wordt is degelijker. Maar een echte motorrijder gebruikt die dingen toch niet.
 
Mijn motor werd nieuw geleverd met 2 aansluitingen voor 12 volt. Ik dacht dat het handig was, maar ik heb ze nog nooit gebruikt in de 3 jaar dat ik de motor heb.
Mijn motor werd nieuw geleverd zonder aansluitingen voor 12 volt. Ik vond dat wat onhandig dus heb ik ze zelf gemaakt en al meerdere keren gebruikt in de 2 jaar tijd dat ik de motor heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan