Stroom probleem R1 uit '98

ron cbf

MF'er
14 feb 2016
127
36
Sinds vandaag opeens een stroom probleem in mijn r1. Ik draai contact aan hoor de brandstof pomp en alles lopen maar dan.... De toerenteller slaat uit en terug en dan naar 11d en blijft daarop staan, lijkt alsof de teller zich steeds opnieuw reset, ok t digitale deel valt uit en start opnieuw op. Heel erg vreemd dat het opeens gebeurt.
 
hoe weet je zo zeker dat het een stroom probleem is? wat heb je zelf allemaal al getest? waar ben je zelf toe in staat om het probleem op te lossen of ga je hem toch wegbrengen naar een specialist? heb je nog geprobeerd om te starten en wat gebeurde er toen? heeft die veel stil gestaan laatste tijd (winterstop) of heb je de winter doorgereden? slaapt hij buiten of staat hij droog? wat heb je er de laatste tijd mee gedaan (onderhoud, rijden of parkeren in extreme weersomstandigheden, aanpassingen zoals xenonlampen)? is de motor nog fabrieksstandaard of zitten er aanpassingen op en wie heeft die er op gezet en wanneer? hoe lang heb je de motor al en wat weet je van de geschiedenis?
 
Staat warm en droog en komt sinds vorige week terug van een dyno run waar alles gewoon perfect werkte. Ik las nog een oud topic waarin iemand filmpjes plaatste met het zelfde uitziende probleem. Corrosie in stekkers enz ga ik morgen nalopen. Slechte massa? Hoe zou ik dat t beste kunnen oplossen?
 
Dat zal ik koud ook nooit doen. Maar dit alles gebeurt al zonder lopende motor
Ow, ok...
Het zijn maar een paar stekkers... Openmaken en inspuiten met WD40, tot ze schoon eruitzien, paar keer in en uit elkaar. Ik denk dat linksvoor, bij het frame/voorvork/kuip een gevoelige plaats is
 
als er iets mis is zou hij een van de onderstaande dingen kunnen aangeven,en dat doet hij als volgt.

hij geeft eerst een pauze van 3sec aan met de naald op nul.

en dan geeft hij 2.5 sec aan, door met de naald op een van de toerentallen te staan, welk probleem er is.

en dan gaat hij 3sec op het toerental staan wat je blok op dat moment draait, en dan begint het weer van voor af aan

op 3000 rpm is er iets met je gasklepsensor

op7000 rpm is er iets met je exup niet ok

op 8000 rpm is er iets niet ok met je brandstofniveau indicatorcircuit

foutmelding R1 1998
 
Ok top 8200 staat ie ongeveer steeds op dat zou dan kunnen kloppen want de tank en alles ligt eraf omdat ie in ombouw naar circuit ligt. Alleen is me nog opgevallen dat als ik de groot licht signaal schakelen gebruik de cockpit uitvalt en opnieuw opstart.
 
Terug
Bovenaan Onderaan