Stroom startrelais

Bertram

Rookie
18 nov 2018
18
11
Hallo,

Het startrelais wat ik hier heb liggen voor mijn motor (gekocht voor weinig op de welbekende website van onze Chinese vrienden) trekt 4 ampère. Da's jammer, want t schakelaartje waar ik het startrelais mee bedienen wil is gespecificeerd op maximaal 2 ampère. Nou gaat dat vast wel een paar keer goed, maar op de lange duur is dit natuurlijk vragen om problemen.

2 mogelijke oplossingen:

1) een relais aan mijn zekeringkast toevoegen. Past nog nèt in mijn zekeringkast, als ik de zekering voor eventuele latere uitbreiding laat vervallen.

2) een beter startrelais kopen. Dit zou mijn voorkeur hebben.

Is er iemand die weet of 4 ampère 'heel normaal' is voor een startrelais, of neemt een kwalitatief beter relais minder stroom?

Voor de volledigheid, het gaat hier om een Honda CX500. Het originele relais trekt ook 4 ampère, maar gezien de leeftijd van het originele relais lijkt me dat niet zo relevant.....
Hartelijke groet,

Bertram
 
Dat bedoel ik in ieder geval
En ik ook 😀

De start knop zit in een ... Eeuh... Hoe het zo'n ding eigenlijk. Zo'n unit met allemaal schakelaars. Ik zal eens zoeken of er alternatieven zijn voor de schakelaar die er in zit. Anders wordt t een relais er bij.

Bedankt voor de tips!
 
Terug
Bovenaan Onderaan