Stroomlek in Gebing verwarmde handschoenen : is dat überhaupt mogelijk?

MLC

Die hard MF'er
22 nov 2017
342
87
Goedemiddag,

Voor wie ervaring heeft met dat soort dingen... Ik vraag mij af of het überhaput mogelijk zou kunnen zijn.

Ik gebruik al een aantal jaren een paar Gerbing XRS-12 verwarmde handschoenen.

Vanochtend reed ik zoals gewoonlijk naar mijn werk, en vrij vroeg tijdens de rit begon ik vrij scherpe pijn te ervaren bij de knokkel van mijn rechter pink, alsof iets daar prikte of brandde. Ik reed op de drukke snelweg, dus ben ik maar zo naar mijn bestemming gereden.

Daar aangekomen, hele gebied rood en geirriteerd, en een kleine blaar.

Nou kan ik natuurlijk niet garanderen dat mijn hand volledig heel was voor ik ging rijden, misschien was er wel een wondje die ik niet door had en die door de vrijwing van de handschoen is gaan etteren...

Maar is het überhaupt mogelijk dat er een vorm van breuk in een van de verwarmingsdraden zou zijn ontstaan die die heeft veroorzaakt?
Verder leek de handschoen naar behoren te werken.
 
Als je geen last hebt van wratten op je knokkel, dan:
Heb zelf ook Gerbing. zo te horen is het je verwarmings element. Niks anders prikt of brand. Probeer de levenslange garantie op verwarmings element van Gerbing. Kan haast niet dat het het element is. Dan ook hope dat het zo is, dan is gratis? Of moet men toch verzendkosten betalen?

Vraag na, dan weet je wat via Gerbing kan doen.....
 
Dat heb ik ook gehad.
Brandplekken op mijn handen.
Contact erover gehad met Gerbing en die bevestigden dat dit kan gebeuren, gewoon teveel hitte, te lang op 1 plek.
Daarom heb ik er een schakelaar tussen gezet, als ik het gevoel heb dat ze te heet zijn, om ze uit te kunnen schakelen.
Ik heb een vaste kabel met een snoertje om ze aan te sluiten.
Op de foto een schakelaar, rechts is het dopje voor een druppellader.
Maar ik gebruik ze niet meer, teveel gedoe.
 

Bijlagen

  • Gerbing.jpg
    Gerbing.jpg
    189,7 KB · Weergaven: 35
Goed... gisteravond met ee npleister op naar huis gereden, en thuis de binnenvoering grondig geinspecteerd... Ik kon niets geks ontdekken...

Vanochtend heb ik zelfs met een stand omhoog gereden (gezien de kou vond ik dat het mocht, ik heb het probleem niet meer ervaren.
 
Probeer de levenslange garantie op verwarmings element van Gerbing. Kan haast niet dat het het element is. Dan ook hope dat het zo is, dan is gratis? Of moet men toch verzendkosten betalen?
Toevallig heb ik vorige maand aanspraak moeten doen op de garantie op een onderjasje van Gerbin dat ik in 2018 had gekocht. De doorverbinding naar de rechter handschoen was defect. Ik heb het jasje ingeleverd bij de motorzaak waar ik het had gekocht. Zij hebben het naar Gerbing gestuurd. Een week later had ik het gerepareerd terug. Kosten nihil.
 
Misschien heeft er een bijtgrage spin of iets dergelijks in de handschoen gezeten. ;)
Zou kunnen... die krengen zijn momenteel overal! Ik heb er vanochtend een onder de deksel van mijn tankdop gevonden... En niet een kleine !

Voor de deuidelijkheid, niet in de tank... Op de PanEuropean is de tank lager, de tankvormige vorm is eigenlijk een kuipdeel, met een deksel, daaronher is de dop van de tank.
Toevallig heb ik vorige maand aanspraak moeten doen op de garantie op een onderjasje van Gerbin dat ik in 2018 had gekocht. De doorverbinding naar de rechter handschoen was defect. Ik heb het jasje ingeleverd bij de motorzaak waar ik het had gekocht. Zij hebben het naar Gerbing gestuurd. Een week later had ik het gerepareerd terug. Kosten nihil.
Wel eens fijn om te horen dat een langdurige garantie ook werkelijk iets oplevert!
 
Ik heb ook een oudere versie met zo'n controller in de kabel... Niet ideaal om de temperatuur aan te passen al rijdend, maar zolang de handschoenen in orde zijn (daar let ik momenteel wel op) vind ik €200 om de controller op de manchet van de handschoen een beetje een decadente upgrade!
 
Ik heb ook een oudere versie met zo'n controller in de kabel... Niet ideaal om de temperatuur aan te passen al rijdend, maar zolang de handschoenen in orde zijn (daar let ik momenteel wel op) vind ik €200 om de controller op de manchet van de handschoen een beetje een decadente upgrade!
Ik heb voor mijn vriendin ook de handschoenen gekocht werkelijk fantastisch ,door te grote koude kon ze oververmoeid raken.
De knoppen op de handschoenen was precies wat we zochten ,en dat is natuurlijk niet voor niets er later toe gevoegd.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb voor mijn vriending ook de handschoenen gekocht werkelijk fantasties ,door te grote koude kon ze oververmoeid raken.
De knoppen op de handschoenen was precies wat we zochten ,en dat is natuurlijk niet voor niets er later toe gevoegd.
Vermoeid worden van koude handen,die heb ik nog nooit gehoord
 
Dat heeft met der ziekte te maken bij afkoeling word de vermoeidheid heel erg
Dat heb ik niet geweten,dat dat bestond,mijn zoon heeft de ziekte van reno,die krijgt bij kou hele witte vingers en als die weer warm worden doet dat heel zeer
Maar de doktoren hebben het met medicijnen nu goed onder controle,dat is wel eens anders geweest tot aan trombose en een hartaanval aan toe,maar nu niks meer te klagen hij heeft zich nog nooit zo goed gevoeld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan