Stroomprobleem? Honda GL1000

Dakke85

Die hard MF'er
20 sep 2009
275
0
Mechelen (B)
Gegroet,

Ik heb een probleempje met mijn Honda GL1000 K1. Tot voor kort was er geen probleem, alle elektronika werkte gewoon.

Na het terugplaatsen van mijn gepoetste benzinetank en carburators wou ik hem proberen te starten, dus zet ik het contact aan, bedenk even wat, zet het contact terug uit. Een halve minuut later wil ik het contact terug aanzetten en ik krijg niets meer! Geen controle lampjes, startknop werkt niet meer, .... Enkel het Parking licht werkt wel als ik het contact door draai...

Wat heb ik al ondernomen:
- Batterij is nieuw en vol
- Massa zit ook goed, meet overal contact
- De zekeringen gechecked + de hoofdzekering, zijn ook nog goed
- Start relais op de batterij aangesloten en deze doet rrrrikketiketikikikikitiketike (ofziets) moet deze normaal maar 1 klik maken?

Wat zou dit kunnen zijn?



Alvast bedankt!

Groeten, Koen
 
Jep accuklemmen staan goed vast!

De relais heb ik wel getest met losse draadjes naar de accu kan daar misschien aan liggen? Wanneer alles gewoon gemonteerd is doet het relais niets, net zoals al de rest (behalve mijn parking licht dan...)
 
Ok ik ben net even aan het meten gegaan met de multimeter. Op de batterij meet ik 13V voor de startrelais meet ik 13V na de startrelais (draadjes die uit het relais komen) meet ik 0.10V kan ik hieruit opmaken dat mijn startrelais stuk is?
 
Nee, daar komt pas spanning op als je de startknop indrukt.

Moet je de koppeling inknijpen als je start ?
Misschien is anders dat schakelaartje stuk of de draadjes los.

Zekeringen: bekeken of gemeten ?
Zekeringen kunnen er heel uitzien, maar toch stuk zijn; meten of je ook 12v hebt na de zekering.
 
Laatst bewerkt:
Hey Ootje was zeker geen slechte reactie op jou hoor ;)
Is moeilijk communiceren op een forum zo. Er komt soms iets verkeerd over.

Maareuh het probleem is opgelost denk ik, zit ergens met een slecht contact in de koplamp oid, wanneer ik de koplamp demonteerde om even het contactslot na te kijken werkte plots alles weer! Ik heb aan alle draden gewrikt en gewrongen en hij blijft het doen... Alles terug gemonteerd en hij doet het nog steeds. Even afwachten wat dat in de toekomst zegt.

Thx voor de reacties en de hulp, we zijn weer een heel pak wijzer geworden!
En nu kijken of ie het doet, motorisch dan wel :)



Groeten, Koen
 
In of bij je start relais zit ook een zekering.
Heb je die ook gecontroleerd ?

Of alleen de zekeringen die in je "tank" zitten.


edit: jouw post niet gelezen.
Heb je geen boek ?

Wel erg handig, via Marktplaats nog wel aan te komen.
 
Laatst bewerkt:
Links van je balhoofd loopt een dikke bos kabels naar je koplamp toe. Die wordt, als je stuurt, heen en weer gebogen en dat wil bij die oude brikken nog wel eens een zwak punt geworden zijn in de loop der jaren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan