Stroomstoring met mijn '95 fireblade HELP ME!

MarF

MF'er
9 jul 2004
237
0
Ik heb een probleem.............
Het begon zo.
Gistermiddag rondje wezen toeren, wat gedronken op terrasje roosendaal en wou wegrijden. Start hij niet. Accu leeg. Nou, aangedouwd, en op naar huis gegaan om hem de garage in te douwen.

Ik vermoedde mijn accuvloeistof, want toen hij weer gestart was, gingen mijn lichten wel feller bij gasgeven, dus dynamo was het niet. De vloeistof stond laag en heb er zo'n 250 ml ingegooid. Met de lader erop gestart en hij liep weer. De laadspanning van de dynamo was bij 5000rpm 13,7V, dus dat was wel ok. Ff op de lader gehad, en weer gaan rijden.

Na zo'n 5 km, begon mijn km-teller telkens weg te vallen, en mijn motor te knallen (onverbrande peut in mijn uitlaat). Ik was van plan om om te draaien, maar moest eerst daarvoo stukkie snelweg pakken. Ik draai erop, en hij begint in te houden en meer te knallen. Ik ga gelijk de vluchtstrook op, en zodra ik tot stilstand kwam, viel de motor uit. Niet meer aan de praat gekregen. FUCK! Alle zekeringen waren ok, en na rommelen aan bedrading nog nix. Als ik mijn contact aanzette, eerste tijd nix..... na een tijdje wel weer indicatielampjes aan. Startmotor draaide niet, en strartrelays hoorde je ook niet tikken. ANWB gebeld. EN mijn accuspannig was nog 11.7V. Lader erop gezet, en hij startte nog steeds niet. Gewoon helemaal dood. Verliching deed het wel. Na heleboel keer dodemans knop aan en uit te zetten, deed hij het ineens weer. Ik terug naar huis.

Net 3km voor mijn huis, weer knallen bij gas los en gigantisch inhouden. Weer langs de kant gezet, en hetzelfde verhaal. Ik heb me naar huis laten slepen, en thuis had ik nog wel accuspanning. Maar....... zelfde verhaal nog steeds, wel verlichting, maar niet starten. Ik dacht eerst dodemansknop zeer slecht contact binnenin, maar naar mijn idee, kan hij dan helemaal niet meer rijden als tie hem uit zet tijdens rijden.

Wie kan mij helpen????????

Electro is niet echt mijn sterkste kant aan motoren, dus........
 
Maar als de spanningregelaar defect is, kan dat ervoor zorgen dat de motor helemaal dood valt, verlichting wel werkt, maar hele startcircuit ermee nokt??? Kheb trouwens geen alarm erop.

En met meter erop, is bij gasgeven een mooi gelijke laadstroom van 13,7V continu
 
Ik heb een probleem.............
Het begon zo.
Gistermiddag rondje wezen toeren, wat gedronken op terrasje roosendaal en wou wegrijden. Start hij niet. Accu leeg. Nou, aangedouwd, en op naar huis gegaan om hem de garage in te douwen.

Ik vermoedde mijn accuvloeistof, want toen hij weer gestart was, gingen mijn lichten wel feller bij gasgeven, dus dynamo was het niet. De vloeistof stond laag en heb er zo'n 250 ml ingegooid. Met de lader erop gestart en hij liep weer. De laadspanning van de dynamo was bij 5000rpm 13,7V, dus dat was wel ok. Ff op de lader gehad, en weer gaan rijden.

Na zo'n 5 km, begon mijn km-teller telkens weg te vallen, en mijn motor te knallen (onverbrande peut in mijn uitlaat). Ik was van plan om om te draaien, maar moest eerst daarvoo stukkie snelweg pakken. Ik draai erop, en hij begint in te houden en meer te knallen. Ik ga gelijk de vluchtstrook op, en zodra ik tot stilstand kwam, viel de motor uit. Niet meer aan de praat gekregen. FUCK! Alle zekeringen waren ok, en na rommelen aan bedrading nog nix. Als ik mijn contact aanzette, eerste tijd nix..... na een tijdje wel weer indicatielampjes aan. Startmotor draaide niet, en strartrelays hoorde je ook niet tikken. ANWB gebeld. EN mijn accuspannig was nog 11.7V. Lader erop gezet, en hij startte nog steeds niet. Gewoon helemaal dood. Verliching deed het wel. Na heleboel keer dodemans knop aan en uit te zetten, deed hij het ineens weer. Ik terug naar huis.

Net 3km voor mijn huis, weer knallen bij gas los en gigantisch inhouden. Weer langs de kant gezet, en hetzelfde verhaal. Ik heb me naar huis laten slepen, en thuis had ik nog wel accuspanning. Maar....... zelfde verhaal nog steeds, wel verlichting, maar niet starten. Ik dacht eerst dodemansknop zeer slecht contact binnenin, maar naar mijn idee, kan hij dan helemaal niet meer rijden als tie hem uit zet tijdens rijden.

Wie kan mij helpen????????

Electro is niet echt mijn sterkste kant aan motoren, dus........
Slecht contact in noodstopschakelaar is best mogelijk. Dat kan je makkelijk testen.

Nu weet ik niet uit m'n hoofd of bij jouw motor de noodstopschakelaar de stroomtoevoer onderbreekt of een kortsluitknop is.
Dat kan je zelf uitzoeken door te testen of de schakelaar verbinding maat met de knop in de uit-stand (=>kortsluitknop) of met de knop in de aan-stand (=>stroomtoevoer-onderbreker). Als je een kortsluitknop hebt, zal de startmotor ook ronddraaien met de knop op uit.

Als je twijfelt kun je ook gewoon beide hieronder beschreven testen doen; dat kan geen kwaad.

Als je een kortsluitknop hebt zal de motor het goed doen als je de stekker van de rechter stuurschakelaar los trekt. Je zal alleen even op een andere manier moeten starten, bijv door een schroevedraaier over de polen van het startrelais te leggen (Zal wel wat vonken, maar dat kan geen kwaad)

Als jouw schakelaar de stroomtoevoer onderbreekt moet de motor het goed doen als je de twee draden die erop aangesloten zijn met elkaar doorverbindt.
 
accu verrot!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mensen voor de zoveelste keer let op je accu of deze genoeg vloeistof heeft,laad deze geregeld bij als de motor een tijdje stil staat vervang de accu op tijd het bespaart echt een hoop ellende laat staan de onderdelen die kapot kunnen gaan door een verotte accu noem op spanningsregelaar,CDI unit deze dingen zijn vaak stervensduur daar had je wel 10 accu`s voor kunnen kopen.
Als je platen een stuk droog staan einde accu vullen helpt echt niet meer.
Om de 3 jaar vervangen de zuurhoudende accu,gel accu gaat langer mee.

PS wat is wel je sterkste kant?
 
accu verrot!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mensen voor de zoveelste keer let op je accu of deze genoeg vloeistof heeft,laad deze geregeld bij als de motor een tijdje stil staat vervang de accu op tijd het bespaart echt een hoop ellende laat staan de onderdelen die kapot kunnen gaan door een verotte accu noem op spanningsregelaar,CDI unit deze dingen zijn vaak stervensduur daar had je wel 10 accu`s voor kunnen kopen.
Als je platen een stuk droog staan einde accu vullen helpt echt niet meer.
Om de 3 jaar vervangen de zuurhoudende accu,gel accu gaat langer mee.

PS wat is wel je sterkste kant?




De platen stonden wel een stukkie droog ja.
FF gelijk nieuwe accu kopen nu, hopen dat het dat was, ben ik van dat gezeik af.
Bedankt iig.
 
Ben het met DrsRob eens. Kortsluiting is goed mogelijk. De klachten die jij beschrijft horen niet bij een kapotte spanningsregelaar. Een kapotte accu kan, maar het lijkt niet waarschijnlijk, omdat hij het na een paar keer heen en weer halen van je Killswitch het weer deed.

Ik had vorige week gelijksoortige klachten. Uiteindelijk bleek het een los stukje soldeer in mijn killswitch te zijn.

Dusss: haal eerst even je stuurconsole los, en maak alles aan de binnenkant schoon,
 
Nou...........
Hij doet het weer.
Ik heb eerst nieuwe accu gekocht, en bij de motor zaak had ik het probleem ook ff voorgelegd, en toen zeiden ze van meet thuis ff de spanning, en kom dan ook hier ff.

Dus ja, gedaan, thuis was hij goed, maar daar was het weer nix.
Hun verder uitzoeken, bleek het stekkertje vanaf de dynamo die op de spanningsregelaar zit los contact te maken. Het stekkertje was helemaal verkoold en verfikt. En dus als mijn motor koud was, goede laadstroom, maar zodra hij ff gereden had en dat stekkertje weer stond te smelten was de laadspanning erg laag.

Spanningsregelaar was gelukkkig nog goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan