MarF
MF'er
- 9 jul 2004
- 237
- 0
Ik heb een probleem.............
Het begon zo.
Gistermiddag rondje wezen toeren, wat gedronken op terrasje roosendaal en wou wegrijden. Start hij niet. Accu leeg. Nou, aangedouwd, en op naar huis gegaan om hem de garage in te douwen.
Ik vermoedde mijn accuvloeistof, want toen hij weer gestart was, gingen mijn lichten wel feller bij gasgeven, dus dynamo was het niet. De vloeistof stond laag en heb er zo'n 250 ml ingegooid. Met de lader erop gestart en hij liep weer. De laadspanning van de dynamo was bij 5000rpm 13,7V, dus dat was wel ok. Ff op de lader gehad, en weer gaan rijden.
Na zo'n 5 km, begon mijn km-teller telkens weg te vallen, en mijn motor te knallen (onverbrande peut in mijn uitlaat). Ik was van plan om om te draaien, maar moest eerst daarvoo stukkie snelweg pakken. Ik draai erop, en hij begint in te houden en meer te knallen. Ik ga gelijk de vluchtstrook op, en zodra ik tot stilstand kwam, viel de motor uit. Niet meer aan de praat gekregen. FUCK! Alle zekeringen waren ok, en na rommelen aan bedrading nog nix. Als ik mijn contact aanzette, eerste tijd nix..... na een tijdje wel weer indicatielampjes aan. Startmotor draaide niet, en strartrelays hoorde je ook niet tikken. ANWB gebeld. EN mijn accuspannig was nog 11.7V. Lader erop gezet, en hij startte nog steeds niet. Gewoon helemaal dood. Verliching deed het wel. Na heleboel keer dodemans knop aan en uit te zetten, deed hij het ineens weer. Ik terug naar huis.
Net 3km voor mijn huis, weer knallen bij gas los en gigantisch inhouden. Weer langs de kant gezet, en hetzelfde verhaal. Ik heb me naar huis laten slepen, en thuis had ik nog wel accuspanning. Maar....... zelfde verhaal nog steeds, wel verlichting, maar niet starten. Ik dacht eerst dodemansknop zeer slecht contact binnenin, maar naar mijn idee, kan hij dan helemaal niet meer rijden als tie hem uit zet tijdens rijden.
Wie kan mij helpen????????
Electro is niet echt mijn sterkste kant aan motoren, dus........
Het begon zo.
Gistermiddag rondje wezen toeren, wat gedronken op terrasje roosendaal en wou wegrijden. Start hij niet. Accu leeg. Nou, aangedouwd, en op naar huis gegaan om hem de garage in te douwen.
Ik vermoedde mijn accuvloeistof, want toen hij weer gestart was, gingen mijn lichten wel feller bij gasgeven, dus dynamo was het niet. De vloeistof stond laag en heb er zo'n 250 ml ingegooid. Met de lader erop gestart en hij liep weer. De laadspanning van de dynamo was bij 5000rpm 13,7V, dus dat was wel ok. Ff op de lader gehad, en weer gaan rijden.
Na zo'n 5 km, begon mijn km-teller telkens weg te vallen, en mijn motor te knallen (onverbrande peut in mijn uitlaat). Ik was van plan om om te draaien, maar moest eerst daarvoo stukkie snelweg pakken. Ik draai erop, en hij begint in te houden en meer te knallen. Ik ga gelijk de vluchtstrook op, en zodra ik tot stilstand kwam, viel de motor uit. Niet meer aan de praat gekregen. FUCK! Alle zekeringen waren ok, en na rommelen aan bedrading nog nix. Als ik mijn contact aanzette, eerste tijd nix..... na een tijdje wel weer indicatielampjes aan. Startmotor draaide niet, en strartrelays hoorde je ook niet tikken. ANWB gebeld. EN mijn accuspannig was nog 11.7V. Lader erop gezet, en hij startte nog steeds niet. Gewoon helemaal dood. Verliching deed het wel. Na heleboel keer dodemans knop aan en uit te zetten, deed hij het ineens weer. Ik terug naar huis.
Net 3km voor mijn huis, weer knallen bij gas los en gigantisch inhouden. Weer langs de kant gezet, en hetzelfde verhaal. Ik heb me naar huis laten slepen, en thuis had ik nog wel accuspanning. Maar....... zelfde verhaal nog steeds, wel verlichting, maar niet starten. Ik dacht eerst dodemansknop zeer slecht contact binnenin, maar naar mijn idee, kan hij dan helemaal niet meer rijden als tie hem uit zet tijdens rijden.
Wie kan mij helpen????????
Electro is niet echt mijn sterkste kant aan motoren, dus........