stroomstoring XJ900

jurgen77

MF'er
1 mei 2010
136
0
zuiden
ik weet dat dit topic al meerdere keren behandeld is hier maar toch nog even mijn persoonlijke vraag:

Ik heb een probleem met mijn accu (dacht ik) van me Yamaha XJ900, dus nieuwe accu gekocht, ook maar meteen nieuwe boegies. Vervolgen alles erop gezet en ja hoor hij start weer (hij was eerst zo dood dat ie niet meer rond ging en dat meerdere keren gehad, incl startkkabels want dan starte die wel).

Nou denk ik dus probleem verholpen, hij reed weer goed. Vandaag ff wezen testen en heb er nog ongeveer 70km meegereden en weer dezelfde gedonder: stationair loopt ie erg laag dus vlug naar huis en heb het gelukkig net gehaalt want net als ik de parkeerplaats opdraai valt ie uit en geen stroom meer. Accu staat nu weer aan de lader en die zegt zoals ik al dacht hadstikker leeg.

Nu de vraag, ik ben een elektrisch totaal digibeet maar van wat ik gelezen heb hier op het forum hoeft het niet perse de dynamo te zijn maar kan het ook de spanningsregelaar zijn. Hoe controleer ik dat? (of zak em gewoon maar bij de motordealer zeten en hem het probleem laten zoeken).

Nog een vraag, is het mogelijk om met een niet ladende accu 70km te rijden alvorens hij leeg is? (geen idee wat de buffer van zo'n ding is maar 70km vind ik wat ver ook al is het een gloednieuwe volgeladen accu)

alvast bedankt voor de reacties en sorry voor de extra posts (zag dat het zelfde onderwerp al op de pagina staat maar wilde niet in andermans onderwerp posten)
 
Terug
Bovenaan Onderaan