structurele overschrijding geluidsnorm knmv-cup

"ZWARTE VLAG EN VAN DIE BAAN AF!"

ALS JE TEVEEL HERRIE MAAKT, DAN MAG JE NIET RIJDEN!!!!!!!!! PUNT UIT.
Ben het geheel met je eens
Kan idd niet begrijpen dat er mensen met full-race systemen nog beweren dat ze geen herrie maken omdat ze bij de geluidskeuring erdoor zijn gekomen immers? ( pfew, weer gelukt, db killer eruit en gaan) en daardoor dus niet in overtreding zijn en gewoon rijden.... |( Die verkloten het gewoon, maar verschuilen zich liever achter een organisator die zijn werk niet goed zou doen,( immers, díe had moeten zien dat die kleuter later zijn db killer eruit heeft gehaald) eigen verantwoording nemen ho maar :N
 
Die discussie over geluid ziet er wat somber uit, niet?
De verwachtingen zijn niet positief, maar na de eerdere ervaringen wel begrijpelijk. Ben benieuwd wat er eind dit jaar aangekondigd wordt vanuit CRT/KNMV. Misschien komen ze, om niet "straf"maatregelen op te leggen, wel met een enquete over maatregelen,maar ik denk eerder aan kosten maken met dempers,
kuipbekleding, weer alternatieve starts.

Als ze de afgelopen jaren nou eens de overtreders er direct uitgehaald hadden, dan wist iedereen wat er mag en waar de grens ligt. Nu hebben er velen uitgeprobeerd wat er óók nog wordt toegestaan.
En dat was veel, want ik heb nog nooit gehoord dat er iemand uit is gehaald vanwege geluid.Sterker nog, iemand die tijdens de race een kapotte demper/losse uitlaat had , kon gewoon doorrijden! Met veeeeel herrie.
Werd door de wedstrijdleiding niet tegen opgetreden. Zwakke actie, van de bobo's!
Want daar heb je geen geluispaal voor nodig om te horen dat er lui zijn die te veel herrie maken. ZWARTE VLAG EN VAN DIE BAAN AF!

En al die lulloos die toch gaan rijden terwijl ze net met 102 db de keuring achter de rug hebben, wat een K-zakken.
Die denken: IK heb betaald dus IK ga rijden, Reglementen? Daar doen we niet aan.
IK eerst, de rest krijgt door mij een probleem, maar IK heb lekker greden.
De hand in eigen boezem steken, de motor de volgende keer wél stil op de baan zetten en daarmee de collegacoureus wel de mogelijkheid bieden zónder geluidsprobleem te rijden, dát komt niet bij die figuren op. Veel nederlanders weten gewoon niet meer wat normaal doen is. Daar wordt ik dus eigenlijk wel heel boos over!
ALS JE TEVEEL HERRIE MAAKT, DAN MAG JE NIET RIJDEN!!!!!!!!! PUNT UIT.

Da's nou precies de reden waarom ik gewoon met mijn stille standaarddempertje reed. NO problemoos.

Nou we zullen zien, maar ze moeten gewoon veel strenger optreden.



Mijn idee Martinezz :]
 
Ben het geheel met je eens
Kan idd niet begrijpen dat er mensen met full-race systemen nog beweren dat ze geen herrie maken omdat ze bij de geluidskeuring erdoor zijn gekomen immers? ( pfew, weer gelukt, db killer eruit en gaan) en daardoor dus niet in overtreding zijn en gewoon rijden.... |( Die verkloten het gewoon, maar verschuilen zich liever achter een organisator die zijn werk niet goed zou doen,( immers, díe had moeten zien dat die kleuter later zijn db killer eruit heeft gehaald) eigen verantwoording nemen ho maar :N

In de maatschappij heb je ook altijd mensen die zich nergens wat van aantrekken. En dan heb je altijd weer een controlerende partij nodig. Eigen verantwoording is prima, maar helaas alleen daarmee kom je er dus niet.

Dus moet ook de organisatie erop toe zien dat iedereen zich aan de reglementen houdt. Maar nadat de technische keuring is afgerond, is het moeilijk om weer iedere motor te controleren. Wat helaas toch zou moeten, want blijkbaar hebben sommige mensen problemen om zich aan de regels te houden.

Wat zou er moeten veranderen:

- Zoals al eerder gezegd, lijkt het mij ook een goed idee om een lijst op te hangen met de grootste overtreders (via de dynamische geluidsmeting). Zo weet iedereen wie er teveel herrie maakt, en kun je als jij dat bent maatregelen nemen.

- Bij de technische keuring strenger op de demper te letten. Misschien zelfs wel gewoon een verplichte statische geluidsmeting. (Hoewel dat ervoor zou zorgen dat de keuring voor iedereen veel langer gaat duren). Teveel herrie is niet meedoen en je motor alsnog op orde krijgen voor je de baan op mag.

- De geluidsnorm zoals die gesteld is door de provincie zou ook reeeler gesteld kunnen worden, alleen dat is een lange weg te gaan voordat je daar uiteindelijk wat voor elkaar hebt gekregen.
 
HET IS NIET ZO MOEILIJK !!!!!!!!!

als de crt nou gewoon eens doet wat ze moeten doen en dat is:

s'morgens keuren en geluid meten en noteren startnum aantal decibels

zodra je in het parkferme komt elke (training/wedstrijd) controle helm,rugbeschermer, db killer en misschien bij binnenkomst geluid meten tijd zat voor want we moeten toch altijd nog 20 min wachten voor we mogen rijden

dus : geen db killer erin wegsturen, terug komen met db killer erin en 1e waarschuwing startnum noteren. 2e keer niet rijden simpel toch

veel rijders denken dat het niet zoveel scheelt een db killer maar die van mij maakt zonder 103 db en met 97 db dus verschil 6 db dat vind ik nogal wat

ik vraag me soms wel eens af waarom rijders geen db killer gebruiken, is het het geluid of meer pk,s nou de meesten hebben al pk,s genoeg en als de fiets meer geluid maakt loopt die ook niet harder van



:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?
 
Technische keuring geschied door de KNMV niet het CRT. Maar je hebt gelijk, er moet gewoon strenger gecontroleerd worden.

Het CRT trekt zich de problemen wel degelijk aan, het zijn per slot van rekening ook hun inkomsten.
 
Ik heb ook het hele jaar rondgereden met een KNMV_gekeurde Laser demper zonder dB-killers. Ik had nooit problemen met de meting dus ik ging er van uit dat ik niet te veel geluid maakte. Toen ik Hennie sprak voor de laatste cup en hij het me vertelde schrok ik wel. ik heb de cup ook met dB-killer gereden en het viel me echt op hoe weinig mensne ondanks dat ze van de metingen wisten toch nog eigenwijs zonder killer gingen rijden. ik vind het belachelijk.

Ik heb later nog ff met Hennie staan kletsen en ik ben er wel voorstander van het verplichten van een dB-killer als het moet. liever niet natuurlijk maar blijkbaar betekend een stelletje zeikwijfen dat toevallig een huis koopt wat toevallig naast een circuit ligt. Ik vind dat die mensne ook eens aangepakt moeten worden. ik zeg zondag ochtend met een grote collone SV's of TL's of Duc's vol gassen midden in die wijk zonder demper }) }) }) })

Wat een gezeur allemaal. Ook vind ik dat het bestuur van de TT eens moet gaan nadenken. Als nu ook al de SBK word verplaatst naar April voor een stom auto-event dan vraag ik me toch af waar de motorsport staat op hun lijst |(

Maar laten we eerst bij onszelf beginnen en gewoon killers gebruiken. het is kut dat het geluid minder word maar liever dat als geen cup '(
 
ik vraag me soms wel eens af waarom rijders geen db killer gebruiken, is het het geluid of meer pk,s nou de meesten hebben al pk,s genoeg en als de fiets meer geluid maakt loopt die ook niet harder van



:? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :? :?

het is het geluid. Althans bij mij wel. Maar ik geef toe dat de organistaie wel steken heeft laten vallen. Ik wist nooit dat mijn full-systeem te veel lawaai maakte. Op Zandvoort ook geen problemen gehad. maar zodra ik weet dat ik of de cup niet kan rijden omdat ik te veel geluid maak dan gaat echt gelijk die killer erin. Ik rij van het jaar voor het eerst en heb een cbr met full laser. Als ik niks hoor van de org. dan ga ik er van uit dat het goed is.

Ik ben zelf groot liefhebber van uitlaat systemen. het heeft wel degelijk invloed op de motor. Maar er moet gewoon wat aan de demping gebeuren. ik wil wel eens met mijn cbr bij een meting staan en kijken wat hij met de 1e en 2e killer meet en zonder. ben benieuwd ;)
 
Ben het geheel met je eens
Kan idd niet begrijpen dat er mensen met full-race systemen nog beweren dat ze geen herrie maken omdat ze bij de geluidskeuring erdoor zijn gekomen immers? ( pfew, weer gelukt, db killer eruit en gaan) en daardoor dus niet in overtreding zijn en gewoon rijden.... |( Die verkloten het gewoon, maar verschuilen zich liever achter een organisator die zijn werk niet goed zou doen,( immers, díe had moeten zien dat die kleuter later zijn db killer eruit heeft gehaald) eigen verantwoording nemen ho maar :N

:^

dit jaar ook geen probleem gehad met Yoshimura incl E-keur en killer :)

[me]Postman laat die killer er dus ook inzitten![/me]
 
Ik wist nooit dat mijn full-systeem te veel lawaai maakte. Op Zandvoort ook geen problemen gehad.

Maar op Zolder werd je er wel afgehaald ;) Toch is het jammer dat veel rijders dit niet wisten... of niet willen weten... KNMV/CRT had beter voor moeten lichten...

ik wil wel eens met mijn cbr bij een meting staan en kijken wat hij met de 1e en 2e killer meet en zonder. ben benieuwd ;)

Bij mij maakte het _NIKS_ uit! Bij Danny op de dyno gehad met DB-killer en zonder... scheelde op topvermogen helemaal niks, vermogenskromme zag er ook hetzelfde uit
 
wat een gelul allemaal over dat geluid, je zou bijna in duitsland de cup gaan rijden daar weten ze teminste de motorsport nog te waarderen.

maar als je met standaard dempers rij wil niet zeggen dat ze stil zijn een R1 bj 05 met standaard dempers maakt meer lawaai dan een open bos systeem met een goed vulling in de dempers.. wat eigenlijk moet je elk jaar ook je vulling van je demper effe vervangen. want als deze op zijn dan helpt een db killer ook niet veel meer.

en daarnaast zijn alle motoren bij een bepaald toertal gemeten voor de RDW type goedkeuring... waarom denk je dat jou R1 een dip heeft onder de 8000 toeren als hij standaard is voor het geluid en uitstoot.
 
Ik zit hier mooi wat mee te lezen, vind het wel interessant voor een kennis van me die Supercup rijdt.

Maar wat is nou het probleem met die dB-killers precies? Ik vind dat de ene het hier nog ingewikkelder maakt dan het al is.
Als je zónder killer, níet wordt afgekeurd bij de statische meting. Dan is het toch goed? Dan zou ik niet toch maar mét gaan rijden, omdat ik dan weer wat stiller ben, en een ander weer wat meer lawaai kan gaan maken.

Of ben ik nou écht dom? *O*
 
Maar op Zolder werd je er wel afgehaald ;) Toch is het jammer dat veel rijders dit niet wisten... of niet willen weten... KNMV/CRT had beter voor moeten lichten...Bij mij maakte het _NIKS_ uit! Bij Danny op de dyno gehad met DB-killer en zonder... scheelde op topvermogen helemaal niks, vermogenskromme zag er ook hetzelfde uit

Ik bedoelde het aantal dB's ;)
 
Mark, hou asjeblieft op met je geluid geblaat :z Met jouw instelling wordt het er alleen maar slechter op, zeker niet beter :X

En het is zo simpel: consequent geluidsmetingen uitvoeren en optreden tegen degenen die de limieten overschreiden. Zo kunnen we er samen voor zorgen dat de geluidseisen niet nog verder aangescherpt worden.
 
Je kunt nu wel heel zielig gaan doen over dat de motorsport het zo slecht heeft en dat de stiltefreaks zo gemeen doen en vervolgens je kont tegen de krib gooien, maar daar bereik je alleen mee dat het nog erger wordt. Als je wilt blijven rijden zul je je toch in eerste instantie moeten voegen naar de richtlijnen en dan vervolgens proberen die richtlijnen aangepast te krijgen.

Hoe je het ook wendt of keert, als motorsporters ben je een hele kleine groep en dat maakt het gewoon verdomd lastig om je zin te krijgen. Virtueel gaan lopen stampvoeten als een verongelijkt kind zal zeker niet helpen. Eerder averechts.
 
Je kunt nu wel heel zielig gaan doen over dat de motorsport het zo slecht heeft en dat de stiltefreaks zo gemeen doen en vervolgens je kont tegen de krib gooien, maar daar bereik je alleen mee dat het nog erger wordt. Als je wilt blijven rijden zul je je toch in eerste instantie moeten voegen naar de richtlijnen en dan vervolgens proberen die richtlijnen aangepast te krijgen.

Hoe je het ook wendt of keert, als motorsporters ben je een hele kleine groep en dat maakt het gewoon verdomd lastig om je zin te krijgen. Virtueel gaan lopen stampvoeten als een verongelijkt kind zal zeker niet helpen. Eerder averechts.
:^

De hamvraag is natuurlijk: "Waarom worden de geluidseisen steeds verder aangescherpt?" Het simpelste antwoord is dat we de geluidsnormen overschreiden.

IMHO worden deze niet overschreden omdat een groot deel zich wel aan de huidige regels conformeert. Maar omdat bepaalde personen vinden dat zij meer geluid mogen maken.
 
Mark, hou asjeblieft op met je geluid geblaat :z Met jouw instelling wordt het er alleen maar slechter op, zeker niet beter :X

En het is zo simpel: consequent geluidsmetingen uitvoeren en optreden tegen degenen die de limieten overschreiden. Zo kunnen we er samen voor zorgen dat de geluidseisen niet nog verder aangescherpt worden.

Lieve Joor :+

Ik blaat omdat de reden van deze hele discussie niet het geluid zelf is (je hoort de machines bijna niet eens meer), maar de zeikerdtdts eromheen. Er is een limiet overschreden, een zwaar overdreven limiet. Mag je dan een keer tegengas geven, of slikken we gewoon alles? Jij wel kennelijk. Ik niet :W

Nu heb ik niet de illlusie dat ik er wat aan kan veranderen (soepeler maken van regelgeving, zoals dat nu wel vaker gebeurd }) ), maar ik weiger om steeds weer als een mak lam achter de kudde aan te moeten lopen.

En ja , ook ík hou me altijd aan de regels op het circuit. Ik moet wel, al stoort het me wel mateloos. Daar staat tegenover dat ik dan wel "open" op circuits rijd waar dat dan wél weer mag, mag ik?!!

Zal me verder rustig houden, ok? Om jou een plezier te doen :P
 
Ik zal gelijk vragen of men in Leeuwarden ook Db killers in de straalpijpen van de F-16's willen plaatsen, ok?! Hebben de Noordelingen weer wat meer rust, want dat hebben ze nu niet. Sorry, kon het niet laten :+

_O-
 
Ik zal gelijk vragen of men in Leeuwarden ook Db killers in de straalpijpen van de F-16's willen plaatsen, ok?! Hebben de Noordelingen weer wat meer rust, want dat hebben ze nu niet. Sorry, kon het niet laten :+

_O-

geef mijn onderburen dan ook maar db-killers. Wat kan dat kind van hun krijzen :P
 
het is wachten op de electro cup... ;)

knallen met zijn allen op een accu... :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan