Studenten-Winterbikkel-Meeting II

datum voorkeur

  • maakt mij niets uit

    Stemmen: 3 12,5%
  • zondag 9 maart

    Stemmen: 5 20,8%
  • zondag 16 maart

    Stemmen: 16 66,7%

  • Totaal aantal stemmers
    24
Status
Niet open voor verdere reacties.

Schwenneh

MF veteraan
23 okt 2007
27.872
72
Utrecht
Op veler verzoek:

*O* Studenten-Winterbikkel-Meeting II: Op de valreep... *O*

verzamelplaats: de Mac in Veenendaal

datum: 16 maart

tijd: 13.00 uur

De Bikkels:

1. Schwenneh
2. aergrimm
3. Her Docter
4. Nicked
5. Fuzy
6. KaWaReZ
7. Zbignjew
8. [[[Frenk]]]

De bijna-bikkels...

1. Tienes (motorpech)
2. PJ
3. FrankDaTank
4. Dreetje9
5. Krayn
6. Tiez
7. -XX-
8. VtrRider
9. Ola
10. TicTac
11. Michiel Jansen
12. DFireblade
13. Rutg3r (aanwezig met blik)
14. Roy87 (aanwezig met blik)
15. ThaGaruda (motor verkocht)
16. Mickey Blue
17. Justice Strike
18. LeXuX-Sv-
19. M3rcury
20. TonyM
21. jfw
22. MZintruder
23. Purple Haze
24. San-de-hondaman
25. Tjaps
26. Bianca1
27. kimjansen


BELANGRIJK:
- Iedereen komt op eigen gelegenheid en is zelf aansprakelijk voor het in acht nemen van de verkeersregels.
- Hou veiligheid van jezelf en anderen in acht
- Rij altijd in baksteenformatie oftewel dakpansgewijs!!! De voorrijder rijdt ALTIJD op 2/3 van de rechterkant van zijn rijstrook. De tweede op 1/3, de derde rijder terug op 2/3, etc. De voordelen zijn legio. Meer en verdere kijk op het verkeer voor elke rijder, meer reactietijd, meer remafstand, meer uitwijkmogelijkheid, meer frisse lucht. Houd hierbij wel voldoende afstand van elkaar!!! Zowel op de rijder die schuin voor je rijdt, als de rijder die recht voor je rijdt. De voorrijder moet steeds op 2/3 van de rechterkant van het rijvak rijden omdat hij dan duidelijk zichtbaar is voor zowel de tegenliggers (met eventuele inhalers) als automobilisten die de groep inhalen (alhoewel dit bij een erg grote groep niet snel zal gebeuren). Indien de voorrijder slechts op 1/3 zou rijden, dan is de kans heel groot dat een inhalende autobestuurder hem over het hoofd zou zien.
- Een kruispunt of rotonde nemen en naar rechts en links afslaan
Indien de groep niet in één keer voorbij deze kritieke punten geraakt, dan zijn er twee opties.
Ofwel de groep die er wel voorbij geraakte stopt net voorbij dit kritieke punt. Dit is een goede optie als de groep niet te groot is en als er voldoende veilige parkeerruimte is. Bij een grote groep is dit meestal geen optie, omdat je zelden voldoende parkeerruimte vindt voor een groep van bijv. 30 motorrijders en het wegrijden kan gevaarlijke situaties opleveren alsmede een tweede breuk.
Ofwel deze groep rijdt gewoon verder maar laat bij elk punt waar afgeslagen wordt iemand achter. Zo kan de achtervolgende groep weten waar afgeslagen moet worden. Zolang er dus rechtdoor gereden wordt of de doorgaande weg gevolgd wordt (ook al gaat deze links of rechts moet uiteraard wel echt goed duidelijk zijn dat dit doorgaande weg is), blijft er niemand achter. De achteropkomende groep weet dat er nergens afgeslagen hoeft te worden en rijdt gewoon rechtdoor en zal vanzelf weer aanhaken aan de eerste groep.
- In het laatste geval is het dus van heel groot belang dat je goed spiegelt voordat je het kritieke punt gaat nemen en nadien om te kijken of je achterrijder je nog steeds volgt.
- Motor-Forum.nl of topicstarter zijn in de ruimste zin van het woord geen van beide verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen voortvloeiend uit deze ontmoetingsdag.
 
Laatst bewerkt:
Ik (alweer) onder vorbehoud dat 't "lekker" weer wordt... En dat Tienes z'n motor 't nog doet...
 
Als ik weer een motor heb en ik heb tijd (lastig, want zit in de weekenden veelal met sport en werk), dan wil ik wel komen :) Een dikke OVB dus O-)
 
Ik weet niet eens waar dat is. :')
Nog even leren kaartlezen op de motor.... :P

Als ik niet verdwaal ben ik misschien wel aanwezig. :Y
Eind maart lijkt mij ook wel verstandiger dan begin maart... :Y

Dus -XX- ovb
 
Laatst bewerkt:
Doe voor mij ook maar OVB, wil je ook ff een aankondiging maken in de OP voor de volgende student op de motor meeting? Voor de polls zie HyvesGames

Gezien er toch wel veel op April is gestemd denk ik dat de meetings wel iets te vlak achter elkaar komen als deze eind maart wordt gehouden...
 
ik sta gewoon als 2e genoemd. ik voel me vereerd. zet mij maar neer *O* rij de hele week al dus een zondagje erbij moet lukken :]
 
OVB meld ik mij ook aan.


Ik weet niet eens waar dat is. :')
Nog even leren kaartlezen op de motor.... :P

Als ik niet verdwaal ben ik misschien wel aanwezig. :Y
Eind maart lijkt mij ook wel verstandiger dan begin maart... :Y

Dus -XX- ovb
Schwenneh komt ook uit A'dam, en ik uit Spaarndam, dus als we met een groepje rijden komt het wel goed denk ik. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan