Stugge versnelling K75s

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenghengHenk

Die hard MF'er
27 okt 2004
572
0
Zwolle
Hoi,
De laatste week heeft mijn tante K er nogal last van dat haar versnellingen behoorlijk stug schakelen. Vooral met terug schakelen van de 5 naar de 4 en de 3. In mijn omgeving wordt geopperd dat de motorolie die m'n motor gebruikt misschien niet goed zou zijn.

Ik heb haar een keertje bijgevuld met full synthetic 15 w 50 en daarna met 20 w 50 mineral base.
Zou het inderdaad aan de olie kunnen liggen of zou ik de oorzaak toch in de bak moeten zoeken?

Graag uw reacties

Verrek, deze topic moest eigenlijk op techniek staan!
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
De laatste week heeft mijn tante K er nogal last van dat haar versnellingen behoorlijk stug schakelen. Vooral met terug schakelen van de 5 naar de 4 en de 3. In mijn omgeving wordt geopperd dat de motorolie die m'n motor gebruikt misschien niet goed zou zijn.

Ik heb haar een keertje bijgevuld met full synthetic 15 w 50 en daarna met 20 w 50 mineral base.
Zou het inderdaad aan de olie kunnen liggen of zou ik de oorzaak toch in de bak moeten zoeken?

Graag uw reacties

Verrek, deze topic moest eigenlijk op techniek staan!
Allereerst, BMW's staan bekend om hun superieure techniek. Dus maak je vooral geen zorgen.
Voor wat meer technische ondersteuning lijkt het mij raadzaam dat je hem of hem contacteerd per mail.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan