Beste mensen,
Recentelijk heb ik een aantal onderdelen aan mijn ZX6R vervangen of laten vervangen:
- voorvork keerringband lekkage bdz: deze heb ik zelf gedemonteerd en gebracht naar de motorgarage waarbij zij de lekkage hebben gemaakt. Ik heb de voorvork er zelf weer erop gezet adhv Haynes met juiste krachten.
- remblokken bdz (zelf)
- voorband: bij de garage
Na vervanging begon de motor aan de voorkant in de verticale richting te hobbelen bij een snelheid van 50-60 km/h. Het valt in principe wel mee hoe erg hij hobbelt, maar ik merk wel een voorheen verschil (meer kan ik er niet van maken). Ik ben naar verscheidene motorzaken geweest voor een opinie. De motorzaken vertelden mij dat het waarschijnlijk een fout in de band zit. Mij werd er toen geadviseerd om de band op te pompen tot 4 bar en dan paar dagen te laten staan. Dit was zonder succes, want de hobbel bleef bestaan. Vervolgens ben ik terug gegaan naar de bandendealer en die heeft mij verteld, na een testrit op mijn motor, dat het aan de ketting en tandwielen lag. Volgens hem zat er iets teveel speling in, waardoor mijn motor aan de voorkant hobbelt. Dit kon hij opmaken uit hoe de motor hobbelt en op welke snelheid hij hobbelt. Hij vond het wel een subtiele hobbel.
Mijn vraag aan jullie is dan:
- wat kan er aan de hand zijn?
- wat is het meest waarschijnlijk?
De voorvorken staan op gelijke hoogte en ook op gelijke ''spanning?''. Volgens monteurs lag het niet aan de voorvork.
Graag hoor ik van jullie.
mvg
Recentelijk heb ik een aantal onderdelen aan mijn ZX6R vervangen of laten vervangen:
- voorvork keerringband lekkage bdz: deze heb ik zelf gedemonteerd en gebracht naar de motorgarage waarbij zij de lekkage hebben gemaakt. Ik heb de voorvork er zelf weer erop gezet adhv Haynes met juiste krachten.
- remblokken bdz (zelf)
- voorband: bij de garage
Na vervanging begon de motor aan de voorkant in de verticale richting te hobbelen bij een snelheid van 50-60 km/h. Het valt in principe wel mee hoe erg hij hobbelt, maar ik merk wel een voorheen verschil (meer kan ik er niet van maken). Ik ben naar verscheidene motorzaken geweest voor een opinie. De motorzaken vertelden mij dat het waarschijnlijk een fout in de band zit. Mij werd er toen geadviseerd om de band op te pompen tot 4 bar en dan paar dagen te laten staan. Dit was zonder succes, want de hobbel bleef bestaan. Vervolgens ben ik terug gegaan naar de bandendealer en die heeft mij verteld, na een testrit op mijn motor, dat het aan de ketting en tandwielen lag. Volgens hem zat er iets teveel speling in, waardoor mijn motor aan de voorkant hobbelt. Dit kon hij opmaken uit hoe de motor hobbelt en op welke snelheid hij hobbelt. Hij vond het wel een subtiele hobbel.
Mijn vraag aan jullie is dan:
- wat kan er aan de hand zijn?
- wat is het meest waarschijnlijk?
De voorvorken staan op gelijke hoogte en ook op gelijke ''spanning?''. Volgens monteurs lag het niet aan de voorvork.
Graag hoor ik van jullie.
mvg