Stuiteren XL600r

Blok

MF'er
20 sep 2004
46
0
Sittard
Ik heb sinds kort een XL600r (wel met een XR blok volgens mij RVCS?) Nu heb ik achter een nieuwe band moeten plaatsen (is een allroad band geworden) en voor heb ik een offroad band. Ik heb nu het idee dat ie van voor veel onrustiger is (stuiteren) dan voorheen, maar ik heb op de oude band maar heel kort gereden (2 dagen), dus het kan zijn dat ie dat voorheen ook al deed...
Nu heb ik 2 vragen:

1 Is dat stuiteren normaal (bij 80+ km is het bijna niet leuk meer), of is er iets mis ?
2 Heveel druk moet er op de voorveren staan (1bar?)

Alvast bedankt.... (een nieuwe xt rijder die zich weer 16 voelt..) :]
 
Ik heb sinds kort een XL600r (wel met een XR blok volgens mij RVCS?) Nu heb ik achter een nieuwe band moeten plaatsen (is een allroad band geworden) en voor heb ik een offroad band. Ik heb nu het idee dat ie van voor veel onrustiger is (stuiteren) dan voorheen, maar ik heb op de oude band maar heel kort gereden (2 dagen), dus het kan zijn dat ie dat voorheen ook al deed...
Nu heb ik 2 vragen:

1 Is dat stuiteren normaal (bij 80+ km is het bijna niet leuk meer), of is er iets mis ?
2 Heveel druk moet er op de voorveren staan (1bar?)

Alvast bedankt.... (een nieuwe xt rijder die zich weer 16 voelt..) :]
Gefeli met je XL :]

1) Nee dat stuiteren lijkt mij niet normaal.
Ik heb een XR600R en ook bij 80+ km/h blijft hij rustig en goed bestuurbaar

2) Heb je hier wat aan?
FrontWheel.gif


De gehele manual van mijn XR600R is hier te downloaden (PDF 60MB)
(rechter muisknop: opslaan als).
Geen XL dus maar ik denk dat veel dingen hetzelfde zijn. Succes!
 
onbalans in je wiel na montage nieuwe band?
heb je hem laten uitbalanceren?

edit: trouwens...XL600 heeft ook RFVC net als een XR, maar dat zegt niet meteen dat je een XR blok hebt.
XL heeft andere boring en slag. (slag 75, boring 100 uit mn hoofd)
 
Bedankt voor de snelle info, en jellebelle bedankt voor de handleiding...

Ik heb een nieuwe achterband, weet niet of ze hem gebalanceerd hebben...
Maar ik heb het idee dat het "stuiteren" niet zijwaarts is maar "op en neer", het lijkt alsof de veren alleen werken bij bv een stoeprand en niet bij kleine oneffenheden... ik heb nu ongeveer een halve bar in de veren zitten.. maar het lijkt alsof de veren niet "inslaan", als ik langs de veren kijk tijdens het rijden lijken die niets te doen en zie ik de poten ook voorwaarts trillen (ojee kan hier iemand kaas van maken '( )
Maar ik heb nog een probleem(pje) mijn lichten (behalve de knipperlichten en het remlicht) springen ook meteen kapot zodra ik de schakelaar aan zet...
Spanningsregelaar??? of iets van aarde??

Verder superapperaat... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan