Hallo,
Ik heb vandaag een 2008 Kawasaki ZX-6R met Ohlins vering op het circuit van Zolder uitgeprobeerd. De motor reed erg lekker alleen vielen me twee dingen op:
1: op het rechte stuk zat er een behoorlijke vibratie in het stuur (waarschijnlijk door voorwiel). Waar kan dit aan liggen? Banden, kromme remschijf, balans van het wiel vering? Er is nooit met de motor gevallen.
2. Bij het aanremmen van de bochten was de motor erg aan het zoeken naar een rechte lijn. Het voorwiel was daarbij ook behoorlijk aan het stuiteren. Het voelde net alsof de hele motor op een laag zand reed bij het aanremmen.
Ik moet hierbij wel vertellen dan de vorige eigenaar 20 kilo zwaarder is en dat de vering ook erg stijf aanvoelt. Ik heb bijna alle veervoorspanning eraf gehaald maar dit heeft niet veel geholpen. Verder staat de motor ook ongeveer 8 milimeter doorgestoken.
Ik hoop dat iemand wellicht een antwoord hierop weet.
Groet,
Sander
Ik heb vandaag een 2008 Kawasaki ZX-6R met Ohlins vering op het circuit van Zolder uitgeprobeerd. De motor reed erg lekker alleen vielen me twee dingen op:
1: op het rechte stuk zat er een behoorlijke vibratie in het stuur (waarschijnlijk door voorwiel). Waar kan dit aan liggen? Banden, kromme remschijf, balans van het wiel vering? Er is nooit met de motor gevallen.
2. Bij het aanremmen van de bochten was de motor erg aan het zoeken naar een rechte lijn. Het voorwiel was daarbij ook behoorlijk aan het stuiteren. Het voelde net alsof de hele motor op een laag zand reed bij het aanremmen.
Ik moet hierbij wel vertellen dan de vorige eigenaar 20 kilo zwaarder is en dat de vering ook erg stijf aanvoelt. Ik heb bijna alle veervoorspanning eraf gehaald maar dit heeft niet veel geholpen. Verder staat de motor ook ongeveer 8 milimeter doorgestoken.
Ik hoop dat iemand wellicht een antwoord hierop weet.
Groet,
Sander